Gisteren bij ZF in Delfsgauw geweest (zit 30km hier vandaan
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
) voor een automaat beurt. Teller staat op 1k na op 3ton, specialist waar ik altijd heen ga gaf in augustus (bij de laatste beurt) ook aan dat een automaat beurt er aan zit te komen. Als je hem in de R zet duurde het iets langer voordat hij reactie gaf.
Qua schakelen eigenlijk geen klachten, vond hem met een koude motor ietsje minder schakelen als toen ik hem kocht maar kan ook gevoel zijn. Soms (2/3x per week) schommelt het toerental 2/3x na 10/15min rijden.
Maargoed had zelf ook al in gedachten om bij de 3ton een beurt te geven aangezien de laatste olie wissel bij 180K was.
Om 10u was ik daar, eerst werd er een proefrit gemaakt (niet bijzonder lang maar hij wordt wel goed getest ook met handmatig schakelen). Daarna heb ik een rondleiding door de werkplaats gehad en kon ik in de wachtruimte nog even werken. Er was nog iemand met een X5 die ook al in de wachtruimte zat dus daar nog een tijd mee gekletst
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
.
Hier eerst wat foto's van de automaat beurt en wachtruimte om een beeld te krijgen
Zeer nette wachtruimte met luxe koffie en blikjes drinken (en wifi uiteraard):
Bimmer op de brug:
Onder plaat van de automaat eraf:
Megatronic wordt uitgelezen op fouten:
Ze hebben nog laten zien dat er geen fouten in de bak zitten. De olie zag er nog erg goed uit (helder) en geen slijpsels. Ze hebben wat kleine onderdelen vervangen, de bak gespoeld (zodat alle oude resten eruit zijn, in de koppelomvormer (en een andere plek, ben even vergeten welke) blijft altijd nog oude olie achter anders).
Daarnaast is ook de olie van het differentieel vervangen (meerprijs).
Gelukkig is hij nog in zeer goede staat, om de 100K zo'n beurt en hopelijk daardoor geen revisie nodig
Qua schakelen gaat het nu toch wel ietsje soepeler en in de R reageert hij weer direct. Toerental vandaag niet gehad maargoed dat gaan we in de gaten houden.