daarom hebben deze auto's meestal meer dan een eigenaar gehad in slechts een paar jaar tijd. denk dat veel mensen zich vergissen in de kosten van zo'n auto.
Mooie auto, maar veel te veel geld. Als hij in nette staat zou zijn, zou het gewoon een goede prijs zijn. Maar hij heeft schade op 3 delen en dan mist het navigatie deel ook nog.
zo duur is dat dus niet. er staan momenteel geen M5's met vergelijkbaar bouwjaar en km-stand te koop, maar die zouden rond de 40k liggen. zo niet hoger, afhankelijk van de aanbieder (dealer, handelaar, particulier etc.)
Via verschillende kanalen wordt ik benaderd om nog wat te roepen over de auto en ik probeer in dit topic de vragen te beantwoorden.
BMW M5 E60 2009 14-PLL-9 VIN: CX18310
Historie: De auto is door BMW Dealer Keram uit Duitsland geïmporteerd met een kilometerstand van 21.500. Ik heb de auto gekocht en hij stond toen al even bij Keram in de toonzaal, ik was de eerste bezitter in NL. Op 4-3-2011 is hij op Nederlands kenteken gekomen en was toen net 2 jaar oud.
De auto is volgens Keram van een BMW directeur geweest uit München, ze hebben wel vaker van dit soort auto's overigens.
Omdat ik in de buurt van Hoofddorp woon is de auto door mij onderhouden bij Van Poelgeest Amstelveen. in de advertenties zie je daarvan nog 2 stempels in het boekje staan. De auto is 15-3-2013 ingeruild bij van Poelgeest en ik ben toen een M5F10 gaan rijden.
Van Poelgeest heeft de auto niet zelf geprobeerd te verkopen maar heeft deze doorgezet naar Stern Haarlem. Daar heeft de auto een tijd gestaan (maand of 5 ?) en op een gegeven ogenblik zag ik dat ie verkocht was. Niet snel daarna (een maand of 3 a 4) is de auto gestolen en was lange tijd weg. Die eigenaar heeft er maar weinig van kunnen genieten.
Veel later (een jaar of 1,5 - 2) dook de auto beschadigd op bij Boonstra die hem waarschijnlijk van een of andere veiling had gekocht (gestolen auto's worden vaker op veilingen aangeboden door de verzekeringsmaatschappijen die als eigenaar van de auto deze willen verkopen)
De auto was beschadigd maar niet heel zwaar. Wat krassen en butsen op wat panelen en bumper, de linker spiegel was eraf en de navigatie was uitgebouwd. Ik had niet het idee dat er echt panelen vervangen hoefde te worden overigens.
Het was goed om de auto weer terug te zien, ik heb het altijd een fraai exemplaar gevonden en ondanks de schade blijft het een prima auto.
De auto is toen kennelijk in orde gemaakt en verkocht. In het boekje is te zien dat de auto in oktober 2015 een beurt heeft gehad bij BMW Dealer Hans Severs. Dit moet dus wel een serieus iemand zijn geweest dat het onderhoud daar heeft plaatsgehad en niet bij een specialist.
Nu staat hij weer te koop met een stand van 60.435. Ik heb geen aanleiding om aan die stand te twijfelen, het past in het patroon. Ik heb de auto ingeleverd met 48.611 dus er is nauwelijks 12.000 km mee gereden in de afgelopen 3 jaar.
Nog wat antwoorden op vragen:
- Het navigatie type was met HDD. Ik weet niet of dit ook zo weer teruggezet is maar ik ga uit van wel.
- In het boekje staat een beurt bij Keram in augustus 2010 en kenteken afgifte pas in 2011. De auto heeft geruime tijd onverkocht en ongekentekend bij Keram gestaan.
- Zou ik de auto aanbevelen ? Tsja, dat is natuurlijk lastig. Ik heb de auto al 3 jaar niet gezien en ben nu alweer onderweg in de opvolger van de opvolger.
Als de kilometerstand klopt (kan haast niet anders) en het herstelwerk aan de carrosserie is goed uitgevoerd plus als een aankoopkeuring uitwijst dat de auto goed is, dan zou ik hem wel kopen als ik ervoor in de markt zou zijn.
Wel zou ik bij de BMW dealer laten uitlezen of zij kunnen zien of de launchcontrol optie vaak is gebruikt. Je weet natuurlijk nooit hoe de auto tijdens de gestolen periode en daarna is behandeld (al waren het niet veel kilometers)
Het is/was een keurige auto met de juiste opties (zie VIN bovenin en check deze bv. hier: http://bimmer.work/). Hij heeft het Drivers Package en gaat dus 305 (ik heb er ooit 280 mee gereden). De kleur is prachtig Azurite, ik heb er met plezier in gereden, nooit de launch control gebruikt en behalve 2 x wat rondjes op Zandvoort heeft de auto bij mij geen zwaar leven gehad.
Speaking of which, lekker geluidje wel zo'n V10 (dit is de auto)
Voor de mensen die zijn geinteresseerd in de auto, dit is ook een gedeelte van de historie.
De M5 die gebruikt is bij opsporing verzocht voor de reconstructie is ook daadwerkelijk de teruggevonden BMW.
Zie in de video de matzwarte (nog ongespoten rechter buitenspiegel). Later zie je hoe de auto na achtervolging is teruggevonden.
luukie-s schreef:Voor de mensen die zijn geinteresseerd in de auto, dit is ook een gedeelte van de historie.
De M5 die gebruikt is bij opsporing verzocht voor de reconstructie is ook daadwerkelijk de teruggevonden BMW.
Zie in de video de matzwarte (nog ongespoten rechter buitenspiegel). Later zie je hoe de auto na achtervolging is teruggevonden.
Eerlijk gezegd zou ik 2x nadenken of ik zon auto nog zou willen hebben.
Groet,
Luuk
Bad karma. Wat een eikel, een beetje oudjes het ziekenhuis inrijden. Dat petje zegt ook eigenlijk al genoeg.
Wel een leuk filmpje met een E60 in de hoofdrol. Moest wel lachen om die 1e aangereden fiester, die kon niet plaatsen wat hij hoorde. Vette V10 whine! Jammer dat je de motor niet zo goed kan horen in het filmpje. Bedankt voor het posten.