``Stoterig'' lopen 525d

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
philippehopman

``Stoterig'' lopen 525d

Bericht door philippehopman » 07 jul 2016, 14:37

een maand terug ofzo was mijn auto uitgevallen bleek toen de pomp onder de stoel te zijn.

Liep helemaal 100% weer.

Nu als je boven de 100 rijdt, lijkt het erop alsof de auto fracties van een seconde inhoudt dan weer goed loopt.
Soms niet soms wel. in het dorp en op 80 wegen was er niets aan de hand, hoewel het vanmiddag ook rond de 90 gebeurde. In het begin leek het of de weg misschien hobbelig was oid, (ik rij altijd op cruise control) maar nadat ik afgelopen weekend na Spa ben gereden werd het duidelijker voelbaar en sloeg de auto zelfs op ``melding''

einsprits nogwat ( slecht leesbaar door dode pixels)

Vandaag de auto uit laten lezen er stond in P0190.

via google kwam ik op engine codes.com P0190 - Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction.

kan het natuurlijk nog zijn dat het iets anders is. iemand ideeën?

ik ga het internet eerst maar eens afstruinen

- Low or no fuel
- Faulty Rail Pressure (FRP) Sensor
- FRP harness is open or shorted
- FRP circuit poor electrical connection
- Faulty Fuel Pump

philippehopman

Re: ``Stoterig'' lopen 525d

Bericht door philippehopman » 12 jul 2016, 10:28

Zou het dan toch de aanvoer zijn op een of andere manier? bij stationair en vollast geen bellen oid te zien.

Volgens de garagehouder die hem uit heeft gelezen, zou het ook niet de hoge druk pomp zijn, aangezien ik er al 1000km mee rondrij. Ook niet de pomp in de tank, anders zou hij niet of slecht starten.

De kabel lijkt ok, dus ik ga maar de sensor vervangen. hopelijk zit er maar 1 in, ik kan het slecht zien allemaal, op internet komen er allerlei sensoren voorbij, zeker weten dat ik nu de goede bestel.

philippehopman

Re: ``Stoterig'' lopen 525d

Bericht door philippehopman » 12 jul 2016, 21:37

Great succ6! (borat) ik hou nog ff een klein slagje om de arm, maar het euvel lijkt weg te zijn! op de schnelweg 100 -130 en ook nog even opgetrokken tot 200. Het bleek toch de hogedruk sensor te zijn. voor een paar tientjes een gebruikte gehaald bij Frans van Uden auto's.

Hopelijk blijft het zo.

Bedankt voor het meedenken allemaal :d

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Techniek”