USB ipv CD Wisselaar
USB ipv CD Wisselaar
Zoals al eens eerder genoemd hier op dit forum ben ik vrij nieuw qua BMW, maar ik heb hier en daar wat gelezen over het feit dat je een soort blue-tooth/usb apparaat op je radio kunt zetten waarbij je je CD wisselaar los moet koppelen.
Nou lijkt mij dit natuurlijk wel wat, maar nu kom ik ook een paar merken tegen, Yatour en Dension (er kunnen uiteraard nog meer zijn maar daar weet ik nog niks van af).
Vandaag met Offenga in Franeker gesproken en die hebben een Dension voor rond de 140 euro terwijl ik de Yatour apparaten voor veel minder op internet vind.
Mijn vraag is, wat kan ik het beste nemen? Uiteraard betaal ik het liefst zo weinig mogelijk maar ik wil wel goed spul dus in dat geval betaal ik liever weer iets meer.
Wat wil ik er mee, blue-tooth aansluiting van mijn gsm op het systeem van de auto zou een leuke optie zijn.
Via USB of SD-card muziek (films?) afspelen.
Graag hoor ik van jullie wat jullie ervaringen zijn en evt adviezen.
Nou lijkt mij dit natuurlijk wel wat, maar nu kom ik ook een paar merken tegen, Yatour en Dension (er kunnen uiteraard nog meer zijn maar daar weet ik nog niks van af).
Vandaag met Offenga in Franeker gesproken en die hebben een Dension voor rond de 140 euro terwijl ik de Yatour apparaten voor veel minder op internet vind.
Mijn vraag is, wat kan ik het beste nemen? Uiteraard betaal ik het liefst zo weinig mogelijk maar ik wil wel goed spul dus in dat geval betaal ik liever weer iets meer.
Wat wil ik er mee, blue-tooth aansluiting van mijn gsm op het systeem van de auto zou een leuke optie zijn.
Via USB of SD-card muziek (films?) afspelen.
Graag hoor ik van jullie wat jullie ervaringen zijn en evt adviezen.
Laatst gewijzigd door heico1980 op 13 jul 2016, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- elrenegado
Re: USB ipv CD Wisselaar
er bestaan ook nog GROM interfaces,
zelf ben ik ook aan het orienteren welk ik wil, aangezien ik bluetooth en usb wil.
op motrade.nl vind je een tabel van de versies en de opties,
ik denk dat ik voor de grom kies...
yatour heb ik in een andere auto gehad, nadeel vond ik de beperking in mappen en tracks, maar dat kan ook aan de radio van die auto gelegen hebben.
zelf ben ik ook aan het orienteren welk ik wil, aangezien ik bluetooth en usb wil.
op motrade.nl vind je een tabel van de versies en de opties,
ik denk dat ik voor de grom kies...
yatour heb ik in een andere auto gehad, nadeel vond ik de beperking in mappen en tracks, maar dat kan ook aan de radio van die auto gelegen hebben.
Ok, ik ken alleen de Poolse Special Forces onder die naam dus alle extra info is welkom.
Ik wil ook graag beide hebben, aangezien je dan toch bezig bent kun je het beter maar direct beide aanpakken toch?
Offenga raad mij de dension gbl3bm1 aan. Dus daar ben ik nu eerst naar aan het kijken of dat wat is.
Ik wil ook graag beide hebben, aangezien je dan toch bezig bent kun je het beter maar direct beide aanpakken toch?
Offenga raad mij de dension gbl3bm1 aan. Dus daar ben ik nu eerst naar aan het kijken of dat wat is.
Net contact gehad met iemand van Motrade, die had het over een Yatour van 104 euro. Dat is al 40 euro goedkoper dan de Dension. Ook had hij dus Grom, maar met 178 euro vind ik toch wel prijzig voor zo'n kastje.
Maar ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd waarom die prijsverschillen? En welke is nou echt de betere keus?
Alle verkopers zullen zeggen dat wat zij verkopen goed is etc, maar ik wil het wel graag direct gewoon goed hebben.
Maar ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd waarom die prijsverschillen? En welke is nou echt de betere keus?
Alle verkopers zullen zeggen dat wat zij verkopen goed is etc, maar ik wil het wel graag direct gewoon goed hebben.
Ik heb een Yatour, en kan me wel vinden in wat @elrenegado zegt. Erg beperkt met mappen en daarnaast geeft ie af en toe de ID3 tags niet goed weer op het pixeldisplay. Ik heb hem voor rond de 75eu gekocht geloof ik.
Is voor mij persoonlijk een tijdelijk ding want wil naar een Android systeem toe, vandaar dat ik zo weinig mogelijk wilde besteden maar wel gewoon m'n eigen muziek wilde luisteren. Werd strontziek van die radio...
Is voor mij persoonlijk een tijdelijk ding want wil naar een Android systeem toe, vandaar dat ik zo weinig mogelijk wilde besteden maar wel gewoon m'n eigen muziek wilde luisteren. Werd strontziek van die radio...
Ok, daar kan ik dus wat mee! De Yatour valt dan af, gister bij Automat Drachten geweest waar ze de Dension verkopen. Ik blijf 142 euro toch wel prijzig vinden voor zo'n kastje. Weet iemand waar ze wat goedkoper te krijgen zijn? Ik steek dat geld nml liever in de auto zelf zeg maar 

- elrenegado
Ik weet niet wat voor radio je er nu in hebt zitten,
maar wellicht kan je eens denken aan de overstap naar een oem look android systeem oid met navi, usb, bluetooth etc etc.
Zelf zou ik die ook willen,
maar doordat ik een vrijgeschakelde standkachel heb, en die bediening ook via het originele 16:9 scherm loopt kan ik die niet vervangen zonder de standkachel te verliezen.
zo'n android systeem heb je vanaf de 400 euro (of via aliexpress rond de 300)
indien je dat niet wilt zal je toch echt rond de 150 euro kwijt zijn aan een dension of grom..
Of een parrot carkit, die uitgebreide, maar ook dan zit je tegen die kosten aan.
maar wellicht kan je eens denken aan de overstap naar een oem look android systeem oid met navi, usb, bluetooth etc etc.
Zelf zou ik die ook willen,
maar doordat ik een vrijgeschakelde standkachel heb, en die bediening ook via het originele 16:9 scherm loopt kan ik die niet vervangen zonder de standkachel te verliezen.
zo'n android systeem heb je vanaf de 400 euro (of via aliexpress rond de 300)
indien je dat niet wilt zal je toch echt rond de 150 euro kwijt zijn aan een dension of grom..
Of een parrot carkit, die uitgebreide, maar ook dan zit je tegen die kosten aan.