heico1980 schreef:Dankje Dustman, hij is van 2000. Ik moet bekennen dat ik nogal een leek ben op BMW gebied en dat ik dus eerlijk gezegd niet veel begrijp van wat je precies zegt.
Er zit idd wel Xenon voor in maar voor de rest kan ik je geen duidelijk antwoord geven op je vraag.
Snap ik

De E39 heeft rond 2001 (uit mijn hoofd) een update gekregen. Toen zijn er veel dingen veranderd (zoals aanpassingen in de leverbare motoren), en de meest in het oog springende veranderingen waren de nieuwe koplampen: Hella Celis lampen. Deze worden ook wel liefkozend 'angel eyes' genoemd door iedereen, of 'facelift' koplampen. Ze zijn helderder qua glas, en hebben een heel ander uiterlijk:
Links angel eyes, rechts oud
Ook de achterlichten zijn destijds ge-update, waarbij BMW een van de eerste fabrikanten was die LED ging gebruiken. De ge-update lampen zijn te herkennen aan de witte vlakken voor de achteruitrijd-lichten en knipperlichten. Die waren namelijk voor de update nog rood/oranje, en na de update wit. Bij jouw auto zijn ze op de klep nog rood, en op de rand wit. Iemand heeft dus - deels - de lampen ge-update. Het zou er zo uit moeten zijn, officieel:
Hoe dan ook; de 'echte' (dus af-fabriek) 'facelift' auto's van na 2000 hebben dus deze angel eyes lampen, nieuwe lampen achter, en als je heel goed naar de 'nieren' kijkt (de twee grille delen voorop) is het chroom eromheen wat anders van vorm.