Hardnekkig probleem: Fail/Save mode bij warm weer

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
MaartenDep
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jul 2016, 18:03

Hardnekkig probleem: Fail/Save mode bij warm weer

Bericht door MaartenDep » 19 jul 2016, 22:25

Al een hele tijd heb ik het volgende voor:
Bij warm weer gaat de temperatuur sensor recht naar het rode deel en de motor wil niet starten, soms lukt het door de het contact wat aan- en uit te doen, soms moet ik ettelijke uren wachten tot de wagen volledig is afgekoeld (pech als ie in de zon staat!).
De motor raakt zeker niet oververhit, daar ligt het niet aan, foutcodes komen ook niet naar boven die aanleiding kunnen geven tot dit probleem. Als de fout zich voordoet komt er geen stroom toe aan de brandstofrelais.

Volgende zaken zijn reeds aangepakt:

-Nieuwe temperatuursensor geplaatst
-Brandstoffilter werd vevangen (want kreeg foutcode dat de brandstofdruk te laag was)
-ECU werd volledig gereviseerd en gecontroleerd door gespecialiseerde firma (bij het opwarmen komt de fout tevoorschijn, kon dus een slechte soldering geweest zijn)
-Relais werden allen uitgemeten (blauwe hoofdrelais aan ECU en relais brandstofpomp, werken perfect, laatste krijgt geen stroom indien fout zich voordoet)

Ondertussen al enkele honderden euro's en heel veel uren werk kwijt maar nog altijd geen oplossing, iemand enig idee waar ik kan verder zoeken want ben zo stilletjes aan ten einde raad en wil mijn Beemer terug zoals voorheen!
Betreft een BMW E83 2.0D, heb dit draadje ook hier geplaatst daar het om een M47 motor gaat die ook in de 3 reeks wordt gebruikt.

Alvast bedankt voor de aangeboden tips!!!!

Gebruikersavatar
Source
Berichten: 2909
Lid geworden op: 22 apr 2014, 13:30
Locatie: Rotterdam

Re: Hardnekkig probleem: Fail/Save mode bij warm weer

Bericht door Source » 19 jul 2016, 23:06

Waar is de ecu gereviseerd?
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

MaartenDep
Berichten: 17
Lid geworden op: 19 jul 2016, 18:03

Re: Hardnekkig probleem: Fail/Save mode bij warm weer

Bericht door MaartenDep » 19 jul 2016, 23:58

Bij dashbord.be
Zehebben er alle soldering opnieuw gedaan en alle banen op de printplaat nagekeken.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”