herhaaldelijk Sludge in koelsysteem E87LCI

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
dlm4yjp
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2014, 08:37

herhaaldelijk Sludge in koelsysteem E87LCI

Bericht door dlm4yjp » 21 jul 2016, 15:13

Hallo,

Ik rij bijna 3 jaar in m'n mooie 116i LCI uit 2007 (~170dkm).
Sinds een klein jaartje komt er regelmatig Sludge tevoorschijn in het koelsysteem.
Vaak gebeurd dit na zware belasting (beladen en/of lange stukken hoge snelheid).
Tot nu toe heb ik de grote kosten kunnen uitstellen door het koelsysteem regelmatig te laten flushen.

Maar op deze methode is het natuurlijk :jack: .
Hoogstwaarschijnlijk is het de koppakking, weet iemand een adres waar zowel de kwaliteit als prijs goed zijn om dit te laten fixen (incl. laten vlakken, evt. cilinderkop afpersen)?
Ik zelf woon in Hoorn (N-H), de dealer rekent natuurlijk de hoofdprijs en met automolenaar doe ik liever geen zaken meer mee (vertrouwenskwestie, een huis koop je ook niet met een slecht gevoel immers :nee: ).

Ik hoor het graag als jullie nog adviezen/tips/anything nog hebben!
Alvast Bedankt! :duimen:

Gebruikersavatar
Nieko
Berichten: 67
Lid geworden op: 28 okt 2015, 21:48

Re: herhaaldelijk Sludge in koelsysteem E87LCI

Bericht door Nieko » 21 jul 2016, 16:20

Ik ken wel iemand die een bedrijf heeft die dat soort dingen kan. Ik heb geen idee wat de prijzen moeten zijn maar ik weet wel dat hij kwaliteitswerk aflevert. Het is tevens best wel uit de richting (al zie ik bij hem ook regelmatig auto's staan met Belgisch kenteken dus ik weet niet van hoeverre de mensen zoal komen)..

http://www.hstransmissierevisie.nl
Al doet zijn website het niet vermoeden, hij doet ook motorblokken.
Short throw dipstick bro.

dlm4yjp
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 jan 2014, 08:37

Re: herhaaldelijk Sludge in koelsysteem E87LCI

Bericht door dlm4yjp » 21 jul 2016, 18:36

Bedankt! ik heb ze meteen gemaild en kreeg zelfs nog om 19:00 een bericht terug, een goed begin is het halve werk zeg ik maar. Ik ben benieuwd met wat voor offerte ze komen!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”