FDD1975 zijn familiewagen: E39 530iA Touring (hulp gevraagd)
FDD1975 zijn familiewagen: E39 530iA Touring (hulp gevraagd)
Hallo,
Om verschillende reden ben ik de afgelopen weken bezig geweest om een nette E39 530 Touring te kopen, de reden waren als volgt:
- 5 ontzien als familiewagen
- Vrouw heft een automaat nodig
- Sedan werd toch krap als je een lang weekendje weg ging dus we hadden wat meer ruimte nodig omdat er in de toekomst nog een baby bijkomt.
Eerst verscheidene keren overwogen om de 5 ook de deur uit te doen en een 3GT te kopen. We waren in verregaande onderhandelingen toen mijn vrouw twijfels begon te krijgen. Ze weet dat ik de M5 erg mooi vind en ze vond het verstandiger om als eerste auto een wat oudere wagen te hebben ipv dat we een nieuwe wagen kopen. Helemaal rauwig was ik daar natuurlijk niet om en ben voor haar ( en mezelf ) op zoek gegaan.
Vandaag onderstaande Toledoblauwe E39 530iA Touring gekocht. Mooi detail, mijn vrouw en baby zitten momenteel nog op familiebezoek in Indonesie dus bij terugkomst staat haar een kleine verrassing te wachten
Goed platen bij het praatje:
Exterieur:
Interieur:
Wagen zit aardig dik in de opties, post later nog wel een overzicht eerst even eten nu hahahahaha
Groeten,
Eric
Om verschillende reden ben ik de afgelopen weken bezig geweest om een nette E39 530 Touring te kopen, de reden waren als volgt:
- 5 ontzien als familiewagen
- Vrouw heft een automaat nodig
- Sedan werd toch krap als je een lang weekendje weg ging dus we hadden wat meer ruimte nodig omdat er in de toekomst nog een baby bijkomt.
Eerst verscheidene keren overwogen om de 5 ook de deur uit te doen en een 3GT te kopen. We waren in verregaande onderhandelingen toen mijn vrouw twijfels begon te krijgen. Ze weet dat ik de M5 erg mooi vind en ze vond het verstandiger om als eerste auto een wat oudere wagen te hebben ipv dat we een nieuwe wagen kopen. Helemaal rauwig was ik daar natuurlijk niet om en ben voor haar ( en mezelf ) op zoek gegaan.
Vandaag onderstaande Toledoblauwe E39 530iA Touring gekocht. Mooi detail, mijn vrouw en baby zitten momenteel nog op familiebezoek in Indonesie dus bij terugkomst staat haar een kleine verrassing te wachten
Goed platen bij het praatje:
Exterieur:
Interieur:
Wagen zit aardig dik in de opties, post later nog wel een overzicht eerst even eten nu hahahahaha
Groeten,
Eric
Laatst gewijzigd door FDD1975 op 07 mar 2017, 09:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: FDD zijn familiewagen: E39 530iA Touring
Mooie wagen en in combinatie met de moet dat wel een droom zijn . Je vrouw is een boffert en jij mag natuurlijk ook niet klagen met zo'n vrouw .
Mooie Combi Erik. Top
Wat een waanzinnig mooie E39 Touring zeg !!
Wat een plaatje !!
Wat een plaatje !!
Bedankt voor de complimenten mensen.
Ik ben de afgelopen 2 weken regelmatig aan het zoeken geweest in zowel binnen als buitenland. Afgelopen zondag kwam deze wagen online en heb gelijk contact gehad met de verkoper. Gisteren dus proefrijden en gelijk de koop besloten. Wagen moet nog een kenteken krijgen dus ik hoop dat dat binnen 2 weken klaar is. Mijn vrouw kotm 7 augustus terug en dan staat haar verrassing in de parkeergarage hehehhe
Heb ook de optielijst inmiddels gevonden:
S167 EU4 exhaust emissions standard
S202 Steptronic
S210 Dynamic stability control III
S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S220 Self-levelling suspension
S227 Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl.
S249 Multifunction f steering wheel
S255 Sports leather steering wheel
S261 Side airbags for rear passengers
S320 Deleted, model lettering
S363 BMW light alloy wheel, radial spoke 32
S386 Roof railing
S403 Glass roof, electrical
S417 Roller sun visor, rear door
S422 Fine wood trim, mussle maple
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S456 Comfort seat with memory
S459 El. front seat adjustment w. memory
S470 Isofix-System
S473 Armrest front
S488 Lumbar support, driver and passenger
S494 Seat heating driver/passenger
S500 Headl.washer system/intensive cleaning
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S536 Auxiliary heating
S548 Kilometre speedo
S555 On-board computer V with remote control
S609 Navigation system, Professional
S612 BMW Assist
S620 Voice control
S630 Car phone with cordless receiver
S672 CD changer for 6 CDs
S677 HiFi system Professional DSP
S694 Provisions for BMW 6 CD changer
S723 Exclusive Edition
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation
S970 Business Package
En dan is er ook nog een afneembare trekhaak aanwezig
Enige wens voor nu is de duitstalige software verwijderen en te laten vervangen voor een Nederlandstalige variant.
Groeten,
Eric
Ik ben de afgelopen 2 weken regelmatig aan het zoeken geweest in zowel binnen als buitenland. Afgelopen zondag kwam deze wagen online en heb gelijk contact gehad met de verkoper. Gisteren dus proefrijden en gelijk de koop besloten. Wagen moet nog een kenteken krijgen dus ik hoop dat dat binnen 2 weken klaar is. Mijn vrouw kotm 7 augustus terug en dan staat haar verrassing in de parkeergarage hehehhe
Heb ook de optielijst inmiddels gevonden:
S167 EU4 exhaust emissions standard
S202 Steptronic
S210 Dynamic stability control III
S216 HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S220 Self-levelling suspension
S227 Sport susp.+low-slung+ride-height ctrl.
S249 Multifunction f steering wheel
S255 Sports leather steering wheel
S261 Side airbags for rear passengers
S320 Deleted, model lettering
S363 BMW light alloy wheel, radial spoke 32
S386 Roof railing
S403 Glass roof, electrical
S417 Roller sun visor, rear door
S422 Fine wood trim, mussle maple
S423 Floor mats, velours
S428 Warning triangle and first aid kit
S430 Interior/outside mirror with auto dip
S431 Interior rear-view mirror with auto dip
S456 Comfort seat with memory
S459 El. front seat adjustment w. memory
S470 Isofix-System
S473 Armrest front
S488 Lumbar support, driver and passenger
S494 Seat heating driver/passenger
S500 Headl.washer system/intensive cleaning
S508 Park Distance Control (PDC)
S520 Fog lights
S521 Rain sensor
S522 Xenon Light
S534 Automatic air conditioning
S536 Auxiliary heating
S548 Kilometre speedo
S555 On-board computer V with remote control
S609 Navigation system, Professional
S612 BMW Assist
S620 Voice control
S630 Car phone with cordless receiver
S672 CD changer for 6 CDs
S677 HiFi system Professional DSP
S694 Provisions for BMW 6 CD changer
S723 Exclusive Edition
S785 White direction indicator lights
L801 NATIONAL VERSION GERMANY
S851 Language version German
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
S915 Omission of outer-skin preservation
S970 Business Package
En dan is er ook nog een afneembare trekhaak aanwezig
Enige wens voor nu is de duitstalige software verwijderen en te laten vervangen voor een Nederlandstalige variant.
Groeten,
Eric
Prachtige wagen! Zeer herkenbaar voor mij! Jullie boffen maar met elkaar!
Groet, Jos
Groet, Jos
Bom en bom vol. Mooie wagen!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Dat is een DIK aangeklede funfer!! En ook erg nice dat je de M5 er naast kan houden!
Re: FDD1975 zijn familiewagen: E39 530iA Touring
oei erg mooi, het is dat ik geen 530 op lpg kon vinden en maar voor de 540 ben gegaan, maar deze is ook echt mooi!!
Groeten Loentje
Groeten Loentje
BMW e39 540i touring 2001
BMW e30 325i cabriolet 1987
BMW 323i baur 1980 (wacht op restauratie)
BMW e12 520/4 1973
BMW 2000 touring 1973 (wacht op restauratie)
BMW 2002 sedan 1969 (in restauratie)
BMW e30 325i cabriolet 1987
BMW 323i baur 1980 (wacht op restauratie)
BMW e12 520/4 1973
BMW 2000 touring 1973 (wacht op restauratie)
BMW 2002 sedan 1969 (in restauratie)
Thanks voor de complimenten mensen..
Wagen staat helaas nog steeds niet op de oprit, is inmiddels ter keuring aangeboden en doorgekomen. Het is dus nu wachten op de NL-platen, geen idee hoelang dit process gaat duren, maar ik hoop hem voor 7 augustus in bezit te hebben.
Aangaande de motor, bewust voor een 6-in lijn gegaan, ik heb immers al de V8 (de M5) en wilde gewoon de andere sound ook hebben. Uiteraard moet het dan wel weer de grootste inhoud zijn. Ik ken mezelf was het een 525 dan was hij binnen 6 maanden omgeruild voor de grotere broer
Wagen staat helaas nog steeds niet op de oprit, is inmiddels ter keuring aangeboden en doorgekomen. Het is dus nu wachten op de NL-platen, geen idee hoelang dit process gaat duren, maar ik hoop hem voor 7 augustus in bezit te hebben.
Aangaande de motor, bewust voor een 6-in lijn gegaan, ik heb immers al de V8 (de M5) en wilde gewoon de andere sound ook hebben. Uiteraard moet het dan wel weer de grootste inhoud zijn. Ik ken mezelf was het een 525 dan was hij binnen 6 maanden omgeruild voor de grotere broer
Wagen inmiddels alweer een kleine 3 maanden tot volle tevredenheid in bezit.
Helaas begon de wagen voor het stoplicht af en toe flink te stinken maar was er tijdens het rijden niks aan de hand. Navraag op facebook leerde dat het de kleppendekselpakking kon zijn die lekte. Het moest een redelijk eenvoudig klusje zijn en op zich klopte dat ook wel.
Alleen lekt de wagen nu dus olie een paar flinke druppen na stilzetten met warme motor, dus over een paar weken de schroeven weer even losmaken en dan in een andere volgorde vastzetten.
Voor de rest nog geen spijt van de aanschaf......
Helaas begon de wagen voor het stoplicht af en toe flink te stinken maar was er tijdens het rijden niks aan de hand. Navraag op facebook leerde dat het de kleppendekselpakking kon zijn die lekte. Het moest een redelijk eenvoudig klusje zijn en op zich klopte dat ook wel.
Alleen lekt de wagen nu dus olie een paar flinke druppen na stilzetten met warme motor, dus over een paar weken de schroeven weer even losmaken en dan in een andere volgorde vastzetten.
Voor de rest nog geen spijt van de aanschaf......
Hallo,
Vraagje, ik wil mijn stelnokjes laten vervangen van beide koplampen. Het probleem is dat ik dat tot volle tevredenheid heb laten doen bij de M5 door iemand op dit forum. Het enigste wat ik nog kan herinneren is dat ik (komende uit het noorden) bij Arnhem of Nijmegen even door Duitsland moest en weer terug in NL kwam om bij zijn garage te komen. Ook ziter een geode snackbar in de buurt van zijn garage ....
Weet iemand de naam van de person die deze werkzaamheden verricht? Ik zou graag weer contact met hem willen opnemen om de 530i dezelfde operatie te laten ondergaan.....
Voor de rest gaat het op zich goed met de 530i Touring. Wel heb ik kort geleden de luchtbalgen laten vervangen omdat 1 kant op zijn band lag, gelijk beide kanten laten vervangen. Helaas zit er nog wat werk aan te komen:
- pixelreperatie
- er komt wat water binnen via het slot van het achterraam (lijkt mij op te lossen door uit elkaar te halen en wat kit te plaatsen)
- achterruitenwisser werkt niet (ook nog even uitvogelen)
Maar goed eerst maar even de koplampen veiligheid voor alles. Graag jullie input met een naam van degene die de stelstokjes vervangt.
Groeten,
Eric
Vraagje, ik wil mijn stelnokjes laten vervangen van beide koplampen. Het probleem is dat ik dat tot volle tevredenheid heb laten doen bij de M5 door iemand op dit forum. Het enigste wat ik nog kan herinneren is dat ik (komende uit het noorden) bij Arnhem of Nijmegen even door Duitsland moest en weer terug in NL kwam om bij zijn garage te komen. Ook ziter een geode snackbar in de buurt van zijn garage ....
Weet iemand de naam van de person die deze werkzaamheden verricht? Ik zou graag weer contact met hem willen opnemen om de 530i dezelfde operatie te laten ondergaan.....
Voor de rest gaat het op zich goed met de 530i Touring. Wel heb ik kort geleden de luchtbalgen laten vervangen omdat 1 kant op zijn band lag, gelijk beide kanten laten vervangen. Helaas zit er nog wat werk aan te komen:
- pixelreperatie
- er komt wat water binnen via het slot van het achterraam (lijkt mij op te lossen door uit elkaar te halen en wat kit te plaatsen)
- achterruitenwisser werkt niet (ook nog even uitvogelen)
Maar goed eerst maar even de koplampen veiligheid voor alles. Graag jullie input met een naam van degene die de stelstokjes vervangt.
Groeten,
Eric
-
Re: FDD1975 zijn familiewagen: E39 530iA Touring (hulp gevra
Die meneer heette waarschijnlijk Mert, maar zn nummer heb ik niet meer. Vlakbij Nijmegen als ik t me goed herinner.
Ik zelf ben van Limburg uit vlak over de grens bij ene Omar geweest. Die rekende 35 euri per koplamp, en met één koplamp (de rechter) is ie aan mijn auto althans, 2 uur bezig geweest. Omdat ik meer dan n uur daar heb rondgereden en gewacht omdat hij onze afspraak was vergeten, heb ik m niks extra gegeven, al had ie dat eigenlijk wel verdiend.
Werkt snel en efficient, maar dat gepiel met tangetjes en zo, bij 15 jaar oude koplampen, is natuurlijk telkens anders.
Zit vanuit Sittard of Roermond, 40 tot 50 minuten rijden over de grens. Ik kan je zn nummer geven, maar dat doe ik liever via PB.
Ik zelf ben van Limburg uit vlak over de grens bij ene Omar geweest. Die rekende 35 euri per koplamp, en met één koplamp (de rechter) is ie aan mijn auto althans, 2 uur bezig geweest. Omdat ik meer dan n uur daar heb rondgereden en gewacht omdat hij onze afspraak was vergeten, heb ik m niks extra gegeven, al had ie dat eigenlijk wel verdiend.
Werkt snel en efficient, maar dat gepiel met tangetjes en zo, bij 15 jaar oude koplampen, is natuurlijk telkens anders.
Zit vanuit Sittard of Roermond, 40 tot 50 minuten rijden over de grens. Ik kan je zn nummer geven, maar dat doe ik liever via PB.