- Oliewissel en overstappen van 5w30 naar 0w40 check
- Airco service (hij is niet zo koud) check
- 3 kleine sterretjes in de voorruit repareren
- luchtfilter & microfilter check
- bougies
- handbak & diff olie verversen (nog nooit gedaan volgens mij, of hoort dat bij inspectie 2?) check
- kleppendekselpakking lekt een klein beetje
- olieniveau sensor vervangen
APK kwam hij zonder problemen doorheen tevens ook daar de airco bij laten vullen, die is nu weer lekker koud.
Mijn neef de monteur heeft hem ook eventjes op zijn werk op de brug gegooid en het diff en bakolie vervangen voor Shell Spirax S6 olie. Wat een verschil zeg, wat schakelt hij nu lekker.
![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
Oliewissel, luchtfilter (K&N
![smile 8)](./images/smilies/sunglasses.gif)
Ik heb al zo'n repareer setje gekocht voor de voorruit voor 2 tientjes, maar dit wou niet helemaal lukken. Binnenkort toch maar eens naar Carglass. Waarschijnlijk dus weer 100 euro lichter.
![smile :bah:](./images/smilies/pukey.gif)
Kleppendeksel laat ik nog even zitten, deze laat ik wel over een tijdje direct met de Vanos en waterpomp doen bij P Motorsport. (Als die dan al aan vervanging toe zijn)
Olieniveau sensor komt ook nog wel een keertje, inmiddels 3000 kilometer gereden en het oliepijl is nog precies hetzelfde. Toch netjes voor een auto met 243.000km op de teller.
Ondertussen natuurlijk ook een paar mods uitgevoerd, onder andere de M ZHP shortshift schakelpook met een alcantara pookhoes,
![///M :///m:](./images/smilies/M.png)
![///M :///m:](./images/smilies/M.png)
![:love: :love:](./images/smilies/love.gif)
Het blijft wel een genot, zo'n 2.8L 6 in lijn motor. Wat een souplesse, aan de ene kant lekker stil en cruisen met 80km/u, maar dan trap je het gas in en dan blijft ze maar gaan. (is met me vriendin wel anders
![Clown :+](./images/smilies/clown.gif)
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Wel heb ik last van de bekende bonk bij het schakelen, hij heeft het niet altijd, maar meestal bij het ontkoppelen, gas los in ze 2, of het daadwerkelijk overschakelen van ze 2 naar ze 3. Waar zou dit aan kunnen liggen? Hardyschijf, differentieelrubber? En kan je dit zien zonder iets los te halen?
Hier nog wat plaatjes van de BMW voordat ik met 190 de weg over ging! Had haar net gepoetst!
![Afbeelding](http://i.imgur.com/hd02KI0.jpg)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/yxq9FdM.jpg)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/jBtQTGt.jpg)
![Afbeelding](http://i.imgur.com/z9Egepk.jpg)