problemen bij starten s'morgens

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
senna

problemen bij starten s'morgens

Bericht door senna » 26 jul 2016, 13:31

Hallo,
Ik heb de laatste weken als ik mijn bmw 523i bj 2006 s'morgens wil starten problemen. De motor start dan wel maat slaat direct weer af dit doet hij dan 5 a 6 keer en als hij dan blijft lopen dan is het of de motor geen benzine krijgt. na enkele minuten loopt de motor dan weer normaal en de hele dag heb ik er dan geen last meer van. Dit is alleen s'morgens als ik de auto uit de garage haal. Ik heb de auto in de garage laten uitlezen en de diagnose was onduidelijk kleppen sensor of een slijtage op de kleppen steel van lucht inlaat van carburator. Heeft iemand dit probleem ook gehad want in de garage konden ze me niet zeggen wat de oorzaak precies was . En om dan maar iets te laten doen is het prijs kaartje van 2000,00 behoorlijk als je niet weet wat het precies is.
hopelijk dat iemand hier iets van af weet.
alvast bedankt.
J.Beckers

tom_il

Re: problemen bij starten s'morgens

Bericht door tom_il » 26 jul 2016, 14:16

Carburator zal het niet zijn.
525d E61 2007 pre-LCI

Source

Bericht door Source » 26 jul 2016, 15:13

Kijk zo snel kan je €2000,- besparen :rolf:
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

thijsvanzwam

Bericht door thijsvanzwam » 26 jul 2016, 22:11

Als je bij een garage komt waar ze hem uitlezen en vervolgens aangeven dat er iets met de carburateur aan de hand is dan raad ik je als eerste aan om daar weer met gierende banden vandaan te rijden! Carburateurs zijn al een jaartje of 20 niet echt meer in gebruik bij BMW (en vele andere merken).
Een slechte koude start kan van alles zijn, uitlezen bij een goede garage zal je een heel stuk verder op weg helpen. Wat ik zelf vaak doe bij slecht startende auto's is beginnen met de bougies eens nakijken of vervangen. Deze slijten en geven dan nog wel eens problemen...
Je geeft aan dat je een aantal keren opnieuw moet starten voordat hij blijft lopen, laat ook de brandstofdruk eens controleren. En check eens of jouw auto nog een brandstoffilter buiten de tank heeft, zo ja dan misschien deze ook eens nader inspecteren op leeftijd...
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

Jonaserv

Bericht door Jonaserv » 02 aug 2016, 19:49

Weet je zeker dat je goed begrepen hebt wat de garage je vertelde? Want het stukje tekst " of een slijtage op de kleppen steel van lucht inlaat van carburator" is niet echt iets wat bestaat, zeg maar... Kleppen hebben een steel, dat wel, maar dat heeft (zelfs bij een carburatiemotor) niets met de carburateur te maken. En die heeft je auto toch al niet, zoals hierboven reeds opgemerkt.

En wat is een klepsensor? Bedoel je nokkenassensor, luchtmassameter, EGR of, gezien de verwijzing naar de 'carburateur' de gasklep positiesensor?

Als je goede adviezen wil, zou ik toch nog even navragen bij de garage wat er precies aan de hand was en dat hier accuraat weergeven. Dan heeft misschien iemand een goede suggestie. Zo kan ik er in ieder geval niet heel veel mee, sorry.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”