Tijs' E60 525i Aut Sedan pre-LCI

Show je BMW E60 / E61. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
GingerPower

Tijs' E60 525i Aut Sedan pre-LCI

Bericht door GingerPower » 27 jul 2016, 18:34

Hi All,

Had me -als nieuw member- reeds voorgesteld in de voorstel-afdeling, maar wilde meteen ook maar een showroompje maken...al heb ik m pas een week, het lijkt erop dat het BMW-virus heeft toegeslagen :-)

Was op zoek naar een E90 325i totdat ik deze E60 525i tegenkwam; gewicht en verzekering etc maakte niet veel uit, dus was de keuze snel gemaakt. Met nog geen 140k onder de wielen van deze M54 is dit zo ongeveer nog een halve maagd :P

Ik heb natuurlijk de 6 maanden garantie geregeld waaronder binnenkort de Airbag Sensor (unit?) vervangen wordt, storing in het motormanagement (lampje op dashboard brandt) wordt verholpen, hopelijk de MULF wordt vervangen, en de ABS sensor wordt gecheckt (had laatst het PDC-lampje permanent branden; was weg na uit-en-weer-aan zetten van de auto).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als belangrijkste opties hebben we
[*] Navi Professional en 6 CD-wisselaar
[*] Dakota Terra Lederen Interieur
[*]17" (stijl ??) velgen
[*] Telefoon Voorbereiding/Bluetooth
[*] Light Package
[*] PDC voor/achter
[*] Zonneschermen op achterdeuren/achterruit

Wishlist voor de komende periode:
[*] Koplampen vervangen
- Huidige zijn erg dof; allicht eerst nog eens polijsten, maar vroeger of later vervangen
- Na vervanging ook de angel-eyes upgraden
[*] Verlichting interieur/kofferbak vervangen voor LED
Heeft er iemand ervaring met http://www.hlautomotive.com/bmw-onderde ... t-package/?
[*] MULF vervangen en zorgen voor USB/Aux connectie tbv koppeling MP3-speler
Misschien direct maar een Dension 500BT, misschien zowel MULF vervangen als Dension...
[*] Huidige 17" vervangen voor 18"
Denk dat ik eerst de huidige banden op rij, dan 18" voor de zomer, en winterbanden op de 17" zetten
[*] Krassen op voorbumper laten wegwerken/spuiten
[*] Folie op de ruiten ter verduistering (70% voor, 30% achter denk ik)
[*] Zit te denken om de interieurlijsten te vervangen voor Titan II, Aluminium, of Zwarte Pianolak, maar wil liever niet gaan plakken/verven... mocht je een mooie set overhebben, let me know :gekdoen:

Alvast dank voor jullie geduld met mij hier, twee rechterhanden en een levendige fantasie brengen mij soms tot stomme vragen :bang: :rolf:

Cheers,
Tijs
-- BMW 525i E60 High Executive Automaat --

Jonaserv

Re: Tijs' E60 525i Aut Sedan pre-LCI

Bericht door Jonaserv » 28 jul 2016, 19:36

Style 116 (velgen)! Je auto doet me erg aan de mijne denken, zowel qua uitvoering als qua garantiepuntjes :). Behalve dat de mijne een station is dan...

Met dat lights-package zou ik de originele lampjes lekker in het interieur laten zitten, die geven juist zo'n mooie warme gloed! Niet alles hoeft led te zijn :)!

Als je vette angel-eyes wil, zul je andere koplampen moeten monteren. Met de halogeen koplampen ben ik nog geen echt goede oplossing tegengekomen. Als het je wel lukt, hoor ik het graag!

GingerPower

Bericht door GingerPower » 28 jul 2016, 22:03

Hi Jonas,

Dank, goed te weten dat dit 116 velgen zijn!

Ik zou het Lights Package graag in rood laten, maar als mogelijk het licht iets sterker maken; de Ford van mijn ouders heeft een vergelijkbare optie, en dat ziet er toch strakker uit...

Voor Angel Eyes begrijp ik dat ik niet met de originele Hella's aan de slag kan...het zal toch after-market moeten...of weet iemand van originele BMW-opties?

Cheers, Tijs
-- BMW 525i E60 High Executive Automaat --

Jonaserv

Bericht door Jonaserv » 29 jul 2016, 18:49

Ik vind de xenon versie met een ledje erin best mooi, maar de heersende opinie op dit forum is volgens mij dat dit niet goed genoeg is, en dat je minstens LCI-xenons nodig hebt om het mooi te laten zijn :)!
'
Maar dat laatste is nogal een karwij om te vervangen, want de computer die je lampen aanstuurt + wat bekabeling moet dan ook vervangen worden. En een duur grapje.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Showroom”