"lampen aan" aanduiding dash lampje niet zichtbaar

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
Johnny530d

"lampen aan" aanduiding dash lampje niet zichtbaar

Bericht door Johnny530d » 29 jul 2016, 20:09

Vreemd probleem. Tijdens de terug reis uit Spanje zak ik in eens dat mijn lichtknop ingedrukt was (zie foto). Het viel me ook op dat toen ik deze terug terug trok en het licht aan deed er geen melding in het dashboard zichtbaar is dat de lampen aan staan. Voorheen was dit wel zichtbaar. De led op de knop zelf wordt wel groen en de lampen gaan ook aan maar het dashboard niet meer. Hoort de knop ingedrukt te kunnen worden (ik dacht van niet, en heb ik deze er dus waarschijnlijk met uitstappen in geforceerd)? En kan dat invloed hebben op de melding van het dashboard? Ik krijg overigens wel een melding dat mijn lampen nog aan staan bij het uithalen van de sleutel dus de computer registreert het wel. Rare storing, weet iemand hier meer over?

Afbeelding

tom_il

Re: "lampen aan" aanduiding dash lampje niet zichtbaar

Bericht door tom_il » 30 jul 2016, 06:38

Ik heb geen melding dat mijn lampen aan zijn op mijn dashboard.
Zie dit alleen aan tellerverlichting of groene knopje aan de knop. Bij mijn weten hoort dit zo. Wat voor melding was dit dan ?
Knop kan je normaal niet indrukken.
Met het geheime menuutje kan je een tellertest uitvoeren.
525d E61 2007 pre-LCI

Johnny530d

Bericht door Johnny530d » 30 jul 2016, 09:19

Ik dacht echt een indicator zoals op de foto uit deze link (is nieuwer dash). http://www.m5board.com/vbulletin/attach ... 6-dash.jpg

tom_il

Bericht door tom_il » 30 jul 2016, 10:39

Daar zit bij mij het lampje voor de voorste mistlichten. M5 heeft nooit voorste mistlichten en specifieke tellers. Waarschijnlijk is het daarom anders bij een M5.
Schijn een met een lampje op het dashboard dan zie waar overal de symbolen zitten.
Met het geheime menuutje N°2 KI test kan je ze laten oplichten.

http://m.youtube.com/watch?v=MuSI6EQTazE
525d E61 2007 pre-LCI

Johnny530d

Bericht door Johnny530d » 30 jul 2016, 16:43

Leuk om zo'n test eens te zien! Inderdaad geen symbool voor... Waarschijnlijk verward met vorige auto, de Spaanse warmte was me wellicht naar mijn hoofd gestegen. Niets kapot dus, mag slotje op. Dank!

Jonaserv

Bericht door Jonaserv » 30 jul 2016, 19:26

En dat je de knop van de lampen in kunt duwen, heb ik vaker gehoord (Bij mij kan het overigens niet). Heeft geen enkele functie, maar meer mensen schrijven erover. De volgens de wildste theorieën zou het over een veiligheidsfunctie gaan zodat je bij een ongeluk je knie niet bezeert. Onzin volgens mij, maar het is in ieder geval niets om je zorgen over te maken als je die knop een keer naar binnen gedrukt hebt.

Johnny530d

Bericht door Johnny530d » 30 jul 2016, 19:52

Had niet het idee dat het de bedoeling was maar kwam er ook relatief eenvoudig weer uit. Geen zorgen meer na de test run. Zag gelijk nog meer interessante yt video's. Bijvoorbeeld dat je de motor temp kan oproepen. Jammer dat je die niet standaard ziet, lijkt me best belangrijk voor een diesel...

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”