Hallo,
Ik heb een bmw e36 uit '93. Een 2.5liter met vanos. Alleen heb ik laatst een probleem gehad. Ik reed op de snelweg, en de auto had opeens geen kracht meer dus de snelheid ging dalen. Terwijl ik nog vol gas trapte. Ik dacht meteen aan de luchtmassameter, dus zette hem meteen aan de kant. Net toen ik de parkeerplaats opreed, viel
Mijn auto onder het rijden uit. Nog een paar keer proberen te starten maar hij viel uit als ik geen gas gaf. (Komt ook een raar geluid van af als ik gas geef). Dus toen heb ik hem maar met sleepkabels meegenomen. De volgende dag, wilde ik hem weer even proberen maar de accu was leeg. Ik kon hem niet eens met mijn electr. Sleutel openen dus moest hij aan de startkabels. Dat heb ik gedaan, en de auto startte weer maar sloeg meteen weer af. Ik heb de luchtmassameter even losgekoppeld. Dan valt de auto niet meteen uit, maar als ik dan gas geef, doet hij niks. Dus ik hoor de auto niet even op touren komen. De tourenteller schommeld dan ook enorm. Ik heb alle zekeringen nagekeken en alles is nog heel. Ik weet niet wat het probleem kan zijn, misschien iemand die het wel weet en mij kan helpen?
Hiervoor heeft hij een tijdje gehad dat de tourenteller steeds naar beneden viel onder het rijden. Terwijl ik gas gaf. Dus soms pakte hij het steeds weer op. Leek net of ik zelf gas los niet en weer op gas drukte. Terwijl dit het geval niet was. Had ik niks aan gedaan en hij verdween uiteindelijk.
Groetjes en alvast bedankt
E36 start maar valt meteen uit
Re: E36 start maar valt meteen uit
Is er niet iets met je brandstofpomp? Klinkt mij alsof er soms gewoon geen brandstof wordt aangevoerd.
ff checken wanneer de auto niet wilt starten of er druk op het slngetje komt te staan die uit de pomp loopt (onder de achterbank). De pomp zelf wil nog wel een haperen en met een tik met de hamer kan het zijn dan die dam toch. aanspringt. Misschien is dat ook wat er gebeurde op de snelweg, een stevige hobbel o.i.d. waarna de pomp ermee kapte?
ff checken wanneer de auto niet wilt starten of er druk op het slngetje komt te staan die uit de pomp loopt (onder de achterbank). De pomp zelf wil nog wel een haperen en met een tik met de hamer kan het zijn dan die dam toch. aanspringt. Misschien is dat ook wat er gebeurde op de snelweg, een stevige hobbel o.i.d. waarna de pomp ermee kapte?
Ik hat dit zelf ook het had temaaken met de tontsteekings unit
Ik heb hem vervangen en klaar was het weer
Ik heb hem vervangen en klaar was het weer
-
Welkom op het Forum
De normale gang van zaken op Bimmerportal.nl is dat mensen zich eerst even voorstellen in het Stel je voor Topic voor ze iets posten/vragen!
Mocht je nog vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators.
Zoek je iets, probeer dan altijd eerst even de zoekfunctie rechtsboven!
De normale gang van zaken op Bimmerportal.nl is dat mensen zich eerst even voorstellen in het Stel je voor Topic voor ze iets posten/vragen!
Mocht je nog vragen hebben over iets dan kan je altijd terecht bij een van de moderators.
Zoek je iets, probeer dan altijd eerst even de zoekfunctie rechtsboven!
BMW E30 318i Sedan 1989, Zelfgemaakte kleur blauw. [X]
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<
@BMWE36Touring; ik snap een voorstel rondje helaas zit ik op mijn werk waardoor ik niet een nette post kan maken met fotos van mijn bak etc. etc. komt nog..
Ontopic: ik had laatst ook problemen met mijn cabrio E36 320i; blijkt de imitatie krukassensor ic imitatie nokassensor geweest te zijn die voor veel problemen zorgden. Tevens de afstelling van die sensoren waardoor het euvel van motor uitvallen tijdens rijden/onregelmatige toeren maken opgelost werd. De key oplossing was ga niet voor imitatie onderdelen maar voor originele BMW onderdelen; dat kan het verschil uitmaken.
Ik zeg niet dat dit bij jouw het geval is maar ik zou het toch even nakijken.
Success
Nabie
Ontopic: ik had laatst ook problemen met mijn cabrio E36 320i; blijkt de imitatie krukassensor ic imitatie nokassensor geweest te zijn die voor veel problemen zorgden. Tevens de afstelling van die sensoren waardoor het euvel van motor uitvallen tijdens rijden/onregelmatige toeren maken opgelost werd. De key oplossing was ga niet voor imitatie onderdelen maar voor originele BMW onderdelen; dat kan het verschil uitmaken.
Ik zeg niet dat dit bij jouw het geval is maar ik zou het toch even nakijken.
Success
Nabie