Update:Tomba schreef:@Mitslol Teller op 0 als je er naartoe rijdt, teller op 0 als je er weer vandaag komt. Benieuwd naar je verbruik nadat je de Vanos in orde heb laten maken.
@SnowWolf Kan niet anders zeggen dat het mooie cijfers zijn
En zeker heel zuinig op lange afstanden
Vandaag bij Patrick geweest, top gozer!
Vanos was nog origineel! (244dkm)
Verbruik heen -> 7,5L/100km. (het meeste 100km/h, stukje 120 met airco. Hoe dat verbruik kan geen idee?!)
Verbruik terug -> 7,2L/100km. (het meeste 100km/h, stuk 120 en een stukje 130, vrij netjes dus wel zonder airco)
Alles op cruise.
Het verbruik op lagere snelheden is wel aanzienlijk verberterd, voorheen deed ik over een stuk van Heerhugowaard naar Egmond gemiddeld 8,5L/100km en als je een paar keer gas gaf was dit al 9,2L/100km. Vandaag was dat 8L/100km met een paar keer gas geven.
Dat de auto meer vermogen heeft merk ik wel, maar het is niet denderend. Valt eigenlijk wel een beetje tegen vooral omdat het de originele vanos nog was die er in zit.
Tevens kwam Patrick erachter dat de carter ventilatie gaar was, zat een scheurtje in het bovenste slangetje. Heeft er direct een nieuwe slang op gezet maar het werd wel aangeraden om de hele carter ventilatie te vervangen aangezien de motor er van binnen niet bepaald schoon uit zag.
Hij heeft ook eventjes gekeken naar de bonk die ik heb tijdens het overschakelen, mogelijk veroorzaakt door diff rubber, hardyschijf of het subframe. Blijkt dus waarschijnlijk het subframe te zijn want er waren kleine haarscheurtjes te zien. Rubbers en hardy zagen er op het eerste gezicht nog goed uit. Binnenkort dus naar Offenga want die zijn daar goed in volgens Patrick.
Foto's van het subframe en het werk van Patrick:
Al met al tevreden maar het had beter gekund.