E87 navi die de weg kwijt is

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Cabrioot

E87 navi die de weg kwijt is

Bericht door Cabrioot » 05 aug 2016, 20:17

Hallo

Mijn originele navi in mijn E87 130 was de laatste tijd regelmatig de weg kwijt, rijden door water en weilanden was veel aan de orde....hmmmm dat zal wel de gps antenne zijn dacht ik nog, dus ik naar de BMW garage om een nieuwe te bestellen. Krijg je de vraag of je wel zeker weet dat dat het probleem is want jah ze hadden ook vaak gezien dat de hoofdunit kapot was en daardoor geen gps ontvangst. Ik de vraag stellen hoe ik daar achter kom , is kwestie van uitlezen bij de dealer. Nou ik neem de gok wel van een euro of 90 euro voor een nieuwe originele antenne voet. Weet je het zkr was t antwoord van de dealer.....

Ik de voet vervangen en warempel we hadden weer ontvangst en dus rij ik weer op de weg ipv alles ernaast. Enne of de antenne daadwerkelijk stuk was, kijk en oordeel zelf ;) :gek:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you

E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun

emieltjuh

Re: E87 navi die de weg kwijt is

Bericht door emieltjuh » 07 aug 2016, 21:59

zo dat is duidelijk te zien....

-Richard-

Bericht door -Richard- » 07 aug 2016, 22:10

Zo... daar is niet veel van over. Goed dat je dit even deelt :). Flink last gehad van vocht. Zo zag mijn hoogte sensor er ook ongeveer uit

Cabrioot

Bericht door Cabrioot » 08 aug 2016, 23:07

Meest vreemde is eigenlijk nog wel dat de gps antenne wat het kleine vlakje op 3e en laatste foto gelijk een coax kabel heeft en verder geen componenten zoals bij de radio en telefoon antenne. Dat zijn de twee opstaande printen en daar was juist niks mee qua ontvangst. Ach er zit een nieuwe op en gaat weer als een speer

Enne als iemand ooit een achterruitenwisser heeft die het ineens niet meer doet, maak die dan maar eens open want ook die weigerde bij mij ineens en man wat zat daar een aangekoekte troep in van roest, hard geworden vet etc. Er zat geen gang meer in en na het nodige schoonmaak en smeer werk loopt ook deze weer als een zonnetje in de regen. Heb er geen fotos van maar denk dat een ieder er wel een beeld bij heeft als mechanisme niet meer wil bewegen :gek:
Nulla tenaci invia est via is nu verandert in Aston Martin Q is good for you

E87 130i daily
E46 M3 cabrio fun

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Audio, Navigatie en iDrive”