Mijn 320I High Executive 2008 Saphire black
Re: Mijn 320I High Executive 2008 Saphire black
Super mooie wagen, en ook de planning die je hebt staan ziet er veelbelovend uit.
En touren is altijd lekker! Ik ben benieuwd naar de aanpassingen.
En touren is altijd lekker! Ik ben benieuwd naar de aanpassingen.
Dankje Kevin mocht je keer zin hebben om mee te touren... hoe meer zielen hoe meer vreugde denk ik dan maar
@ Kevin: we hadden het plan gevat de veluwe onveilig te gaan maken een dagje. Niet heel specifiek een regio nog of heel vaste plannen wanneer suggesties voor leuke routes altijd welkom
-
Dat is wel leuk, met een groepje e90's touren , als ik kan vind ik het ook wel leuk.
Dat is mooi, hoe meer zielen hoe meer vreugd! Prettig weekend mannen!
Mike, uiteraard ben je welkom Wat Kevin zegt, meer zielen meer vreugde Ik spreek me broertje morgen denk ik. Zal dan is overleggen voor datums. Maak ik hier wel een berichtje
Tijd voor weer is een update:
Helaas geen nieuw foto materiaal of film materiaal. Hoop drukte en tramelant op me werk. Dus weinig tijd. Veel hoge kosten gehad (wasmachine en oven kaduuk in 1 week ) en dus groot deel van wat ik opzij had gezet voor me auto moeten gebruiken voor meer noodzakelijke dingen. Maar we sparen weer rustig door en de mods gaan er komen
Inmiddels weer een paar duizend kilometer verder en alleen 1 ding meegemaakt. Was onderweg richting Arnhem en stopte onderweg even om wat te eten. Me bimmer draaide gewoon prima de hele weg al (zeg al 35 tot 40 km onderweg). Blok goed warm en hem niet opengetrokken of raar mee gedaan. Doe ik zowieso erg weinig of alleen als hij echt echt goed warm is. Ik draai het terrein op met een 180 graden draai om weer mijn neus de goede kant op te staan en moest hierbij enigszins over een helling. En daar was dan me eerste ernstige melding in me display. "Motorolie druk laag", zet moter uit om schade te voorkomen" "neem contact op met uw dealer".
Ken je dat gevoel dat je het lood in je schoenen valt? Dat had ik toen wel even. Eerst maar wat eten, was met me oudste broer en we vergingen van de honger. Dacht kan het blok ook afkoelen. Na het eten direct de ANWB gebeld. Die kon helemaal niks, aangezien de melding weg was. Ik kon hem niet in me I-drive vinden nergens. Meldingen nagekeken (helaas geen OBD kabel of uitlees mogelijkheid) en de I-drive gaf aan dat de olie ook op peil was.
Dus uiteindelijk het besluit genomen om bij de eerste beste pomp long live motorolie gehaald. En daarna heel rustig naar huis gereden via zoveel mogelijk B wegen en 50 wegen als ik kon. Rare was dat onderweg naar huis, geen nieuwe meldingen, geen vermogen verlies of rare geluiden bij laag toerental te horen waren.
Dit was dus een vrijdag, maandag erna is mijn auto op een oplegger naar de dealer gegaan en kreeg ik een mini cooper clubman te leen. OMFG wat is dat ding niet mooi om het even op zijn allervriendelijkst te verwoorden
Maar tot mijn verbazing is dat kreng onwijs rap en haar scherp in de bochten. Dat stilde mijn gemis een beetje
5 werk dagen later eindelijk mijn bmw weer terug. Oordeel: Sensor waarschijnlijk niet meer 100% en te laag stationair toeren draaien. Daardoor onder-druk ontstaan en de melding omhoog gekomen met -0.1 bar te weinig motoroliedruk. Geen schade intern, geen plastic deeltjes in de het filter in de carterpan. Niks aan de hand met het blok gelukkig
Al met al alles weer in orde en is alles onder de garantie nog gedaan. Rij inmiddels weer een aantal weken verder, geen last meer gehad en zelfs heel even een klein stukje in Duitsland kunnen spelen omdat ik er voor werk heen moest.
Ouderwets weer genieten zonder zorgen, hopelijk blijft dat zo "knock on dashboard"
Hopelijk kan ik volgende keer weer betere en leukere dingen melden,
Groet Jasper
Helaas geen nieuw foto materiaal of film materiaal. Hoop drukte en tramelant op me werk. Dus weinig tijd. Veel hoge kosten gehad (wasmachine en oven kaduuk in 1 week ) en dus groot deel van wat ik opzij had gezet voor me auto moeten gebruiken voor meer noodzakelijke dingen. Maar we sparen weer rustig door en de mods gaan er komen
Inmiddels weer een paar duizend kilometer verder en alleen 1 ding meegemaakt. Was onderweg richting Arnhem en stopte onderweg even om wat te eten. Me bimmer draaide gewoon prima de hele weg al (zeg al 35 tot 40 km onderweg). Blok goed warm en hem niet opengetrokken of raar mee gedaan. Doe ik zowieso erg weinig of alleen als hij echt echt goed warm is. Ik draai het terrein op met een 180 graden draai om weer mijn neus de goede kant op te staan en moest hierbij enigszins over een helling. En daar was dan me eerste ernstige melding in me display. "Motorolie druk laag", zet moter uit om schade te voorkomen" "neem contact op met uw dealer".
Ken je dat gevoel dat je het lood in je schoenen valt? Dat had ik toen wel even. Eerst maar wat eten, was met me oudste broer en we vergingen van de honger. Dacht kan het blok ook afkoelen. Na het eten direct de ANWB gebeld. Die kon helemaal niks, aangezien de melding weg was. Ik kon hem niet in me I-drive vinden nergens. Meldingen nagekeken (helaas geen OBD kabel of uitlees mogelijkheid) en de I-drive gaf aan dat de olie ook op peil was.
Dus uiteindelijk het besluit genomen om bij de eerste beste pomp long live motorolie gehaald. En daarna heel rustig naar huis gereden via zoveel mogelijk B wegen en 50 wegen als ik kon. Rare was dat onderweg naar huis, geen nieuwe meldingen, geen vermogen verlies of rare geluiden bij laag toerental te horen waren.
Dit was dus een vrijdag, maandag erna is mijn auto op een oplegger naar de dealer gegaan en kreeg ik een mini cooper clubman te leen. OMFG wat is dat ding niet mooi om het even op zijn allervriendelijkst te verwoorden
Maar tot mijn verbazing is dat kreng onwijs rap en haar scherp in de bochten. Dat stilde mijn gemis een beetje
5 werk dagen later eindelijk mijn bmw weer terug. Oordeel: Sensor waarschijnlijk niet meer 100% en te laag stationair toeren draaien. Daardoor onder-druk ontstaan en de melding omhoog gekomen met -0.1 bar te weinig motoroliedruk. Geen schade intern, geen plastic deeltjes in de het filter in de carterpan. Niks aan de hand met het blok gelukkig
Al met al alles weer in orde en is alles onder de garantie nog gedaan. Rij inmiddels weer een aantal weken verder, geen last meer gehad en zelfs heel even een klein stukje in Duitsland kunnen spelen omdat ik er voor werk heen moest.
Ouderwets weer genieten zonder zorgen, hopelijk blijft dat zo "knock on dashboard"
Hopelijk kan ik volgende keer weer betere en leukere dingen melden,
Groet Jasper
-
Balen van de storing, maar gelukkig is het nu allemaal opgelost.
Nu weer lekker genieten!
Nu weer lekker genieten!
Hoi Allen
Na lange tijd van veel drukte en chaos vandaag eindelijk even tijd gehad voor een korte solo tour en shoot met mijn wagen. Laatste tijd erg druk geweest met alles wat speelt. Vandaag was het weer zo lekker dat het gewoon even moest
Dus nu even tijd maken voor een kleine update.
Inmiddels zijn er paar kleine mods gedaan zoals BP stickers, zwarte glanzende kidneys en de angel eyes zijn binnen en worden binnenkort geïnstalleerd. Verder staat er op de korte termijn een uitlaat aanpassing gepland. Eindelijk wat schot in de zaak
De auto draait nog steeds super en gaat binnenkort voor zijn eerste grote beurt en gelijk zijn APK.
Blijft heerlijk genieten.
Enjoy the pictures
De sticker,zit aan weerszijde #representing
En de te installeren angel eyes
Zodra deze er op zitten en de nieuwe uitlaat komt er weer een update.
Groet,
Jasper
Na lange tijd van veel drukte en chaos vandaag eindelijk even tijd gehad voor een korte solo tour en shoot met mijn wagen. Laatste tijd erg druk geweest met alles wat speelt. Vandaag was het weer zo lekker dat het gewoon even moest
Dus nu even tijd maken voor een kleine update.
Inmiddels zijn er paar kleine mods gedaan zoals BP stickers, zwarte glanzende kidneys en de angel eyes zijn binnen en worden binnenkort geïnstalleerd. Verder staat er op de korte termijn een uitlaat aanpassing gepland. Eindelijk wat schot in de zaak
De auto draait nog steeds super en gaat binnenkort voor zijn eerste grote beurt en gelijk zijn APK.
Blijft heerlijk genieten.
Enjoy the pictures
De sticker,zit aan weerszijde #representing
En de te installeren angel eyes
Zodra deze er op zitten en de nieuwe uitlaat komt er weer een update.
Groet,
Jasper
-
Ziet er weer netjes uit!
Die angels eyes gaan de voorkant zoveel mooier maken!, vind het de auto meteen een agressievere blik geven met die ogen
Die angels eyes gaan de voorkant zoveel mooier maken!, vind het de auto meteen een agressievere blik geven met die ogen
@BMWe46mike: Heej man, dankjewel Ja kan niet wachten tot ze er op zitten samen met uitlaat.
Heel ander uiterlijk dan.
Hoe staat het met jouw 325I, had al gezien dat je hem op eibach had gezet. Bevalt het nog steeds? Hope so.
groet,
Jasper
Heel ander uiterlijk dan.
Hoe staat het met jouw 325I, had al gezien dat je hem op eibach had gezet. Bevalt het nog steeds? Hope so.
groet,
Jasper
-
Met mijn 325i gaat het helemaal goed, het blijft heerlijk rijden.
Klopt hij staat nu op eibach, vind het goed rijden en de looks zijn ook net ff wat mooier dan de oem veren, moet er alleen nog even een foto van maken.
As vrijdag gaat hij even naar de dealer voor een aircobeurtje en alarmkeuring.
Klopt hij staat nu op eibach, vind het goed rijden en de looks zijn ook net ff wat mooier dan de oem veren, moet er alleen nog even een foto van maken.
As vrijdag gaat hij even naar de dealer voor een aircobeurtje en alarmkeuring.
Die van jou ziet er ook echt netjes uit kerel!
Hoi Xebion,Xebion schreef:Tijd voor een korte update:
Helaas nog geen mod's kunnen uitvoeren. Helaas mijn geld aan andere zaken als opleiding en materiaal hiervoor moeten uitgeven. Dus het sparen gaat langzaam...
Heb inmiddels ongeveer een 3000 km of iets meer weggedraaid met mijn wagentje. Man man man wat is dat genieten. Geen pijn meer in me rug na lange ritten (voor me gevoel eindelijk mijn vrijheid terug). Een heerlijke wegligging en met trots terug kijken als ik hem ergens parkeer. Geloof dat ik echt helemaal verkocht ben nu aan het BMW verhaal. Het grote fan zijn is vervangen door iets veel meer dan dat.
Een kleine strubbeling die ik tot nu toe heb ondervonden:
Ik heb geen bluetooth optie in de auto zitten, dit wist ik al bij aanschaf. Ik vond de rest van de opties die hij had belangrijker. En ik dacht slim te zijn met een Bluetooth audio receiver in de midden console en deze via een aux kabel daar koppelen.
Werkt als een zonneschijn. Alleen 1 probleem. Bij mid range tonen kraakte de boel alsof er een halve kort sluiting was. Bluetooth receiver vervangen, rechtstreeks via de aux connectie geprobeerd. Helaas geen resultaat. Terug naar de dealer, boxje aan de rechterzijde vervangen. Probleem niet verholpen. De dealer kon namelijk de kraak schijnbaar niet horen...
Uiteindelijk nog een keer terug geweest en de kraak aan de monteur laten horen. Deze kon zijn oren niet geloven dat zijn collega de kraak niet gehoord had 30 min later met een korte kabel check van de aansluitingen van de radio. Probleem foetsie Ik kan weer genieten van goede muziek
Verder nog geen problemen ondervonden. Nu wachten op mooi weer om wat nieuwe foto's of filmwerk van de auto te maken.
Merci voor het lezen en tot de volgende update
Welke bluetooth receiver heb je? Ben je er nog steeds tevreden over?
Groet,
Riccardo
BMW 318i (E91)