Graag wil ik mij als nieuw forum lid voorstellen.
Na 8 jaar gereden te hebben in onze bmw e87 120d werd het tijd voor een nieuwe auto.
We hebben altijd met heel veel plezier gereden in onze 120D. Wat een power en wegligging heeft deze auto. We hebben er nooit problemen mee gehad behalve het gebruikelijke onderhoud. Het enige waar we vorig jaar mee te maken hebben gehad is dat onze navigatie professional CCC het begeven had. Dit was een duur geintje om te vervangen, 1200 euro.
We hebben besloten om met 312000 kilometer met pijn in het hart deze auto te verkopen. We wilde toch een grotere auto kopen aangezien we ook een hond hebben gekocht die dan makkelijker mee kan gaan. Bovendien moesten er toch wat zaken vervangen worden en dat vonden we het niet meer waard om te doen.
Zakelijk rijd ik nog een citroen DS5 maar die wil ik vanaf januari alleen nog maar zakelijk rijden en niet privé. In Mei verwacht ik weer een andere auto uit te kiezen en denk dat dit dan weer een 1 serie gaat worden.
Mijn vorige 120d e87

Nadat ik ruim een halfjaar heb gezocht op mobile.de en autoscout.de ben ik onderstaande auto tegen gekomen.
Er waren een paar eisen waar de auto aan moest voldoen:
- M-Pakket
- Xenon verlichting
- Sportstoelen
- Lederen bekleding
- Harman Kardon
- Stoelverwarming (voor mijn vrouw)
- Sportstuur
- Automaat
Ik wilde hem het liefste in het zwart of die mooie kleur licht blauw.
Toen kwam ik uiteindelijk onderstaande auto tegen. Ik heb vervolgens de dealer gebeld in Dusseldorf en kon hij mij vertellen dat hij in de middag zou arriveren. Ik ben gelijk die middag nog naar Düsseldorf gereden om te kijken. Ik was gelijk verkocht van deze bolide. Na een proefritje gemaakt te hebben wist ik het zeker. Deze moet ik hebben. Er stonden ondertussen al 3 andere kopers. Nadat ik alle papieren heb gecheckt op correctheid en onderhouden historie heb ik een aanbetaling gedaan.
Vervolgens heb ik met behulp van een importbedrijf in Roosendaal (importauto's) de BMW geïmporteerd. Overigens levert dit bedrijf een goede service. Een aanrader mocht je geen zin hebben om zelf alles te regelen.
Een week later heb ik de beamer met een 1 daags kenteken opgehaald en naar Importauto's gebracht die daar verder alles hebben geregeld met de RDW etc. Ik heb de auto gelijk goed kunnen testen. En zoals bekend rijd het gewoon fantastisch. Met die 19 inch velgen had ik hem stugger verwacht maar dat viel juist erg mee. de 18 inch onder de 1 serie was duidelijk stugger en minder comfortabel.
Omdat er een M-pakket op zit vond ik 1 uitlaat wel erg karig. Waarom niet 2 naast elkaar BMW? Tenslotte heeft het facelift model ondertussen ook 2 uitlaten. Ik heb daarom besloten om dan maar te kiezen voor de 335i model. een uitlaat links en uitlaat rechts. Dit heb ik toevallig afgelopen maandag gedaan met Crooke Tuning in Bunschoten. Deze gasten leveren alles origineel van BMW. Nieuwe diffuser en sierstukken. Ze doen ook veel werk voor BMW dealers. Ik moet zeggen dat ze dit ook wel heel erg netjes hebben gedaan. Dus een aanrader voor degene die bepaalde zaken willen veranderen aan hun BMW. Verder komt er nog een zwarte nier aan de voorkant. Ik vind het chrome wel mooi maar zwart maakt het denk ik net wat fraaier. Vooral als ik een andere zie rijden met een zwarte nier.
Ik zoek nog wel winterbanden met minimaal 18 inch velgen. Mochten jullie suggesties of interessante adresjes hebben dan hoor ik dat graag. Jong gebruikte banden gaat mijn voorkeur naar uit. Overigens heb ik van mijn 120d nog winterbanden liggen met originele BMW velgen. Wellicht iemand interesse?
Mochten jullie nog vragen/opmerkingen of suggesties hebben dan hoor ik dat graag.
Hieronder wat foto's van mijn nieuwe aanwinst.

Met vriendelijke groet,
Wouter