![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
E6x M5 Occasions
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
Re: E6x M5 Occasions
Niet mee bekend, maar het lijkt mij een oprecht verhaal en buiten dat om een zeer nette wagen.
Re: E6x M5 Occasions
Maatje van me heeft contact gehad
Schijnbaar is de koppeling nog nooit vervangen en de smg unit en vanos ook niet.
Kan dat überhaupt met deze km stand?
Lagerschalen is niet van toepassing geloof ik bij dit bouwjaar?
Schijnbaar is de koppeling nog nooit vervangen en de smg unit en vanos ook niet.
Kan dat überhaupt met deze km stand?
Lagerschalen is niet van toepassing geloof ik bij dit bouwjaar?
Re: E6x M5 Occasions
Lagerschalen wel degelijk van toepassing. Zelf problemen gehad met een 2008 bij 123.000km.
M, the Most Powerful Letter in the World!
Re: E6x M5 Occasions
- Koppeling is wel op z'n einde na de 120.000KMOvanjole schreef:Maatje van me heeft contact gehad
Schijnbaar is de koppeling nog nooit vervangen en de smg unit en vanos ook niet.
Kan dat überhaupt met deze km stand?
Lagerschalen is niet van toepassing geloof ik bij dit bouwjaar?
- Vanos oliepomp van de S85B60 zorgt bij een hoop M5/M6'jes voor problemen (te weinig druk van de pomp, en een versleten pomp laat veel slijpsel achter in de motor waardoor er verhoogde slijtage aan de drijfstanglagers kan optreden. Daarnaast verlies de motor aanzienlijk veel vermogen).
Bij ALLE hoog-toerige moet je de drijfstanglagers tussen de 70.000 en 120.000KM vervangen. Mocht dat bij deze nog niet gebeurd zijn, LATEN STAAN!
- Geen idee wat ze met een SMG unit bedoelen. Dit kunnen de zalm-oranje SMG relais zijn (easy zelf te doen) of een SMG pomp revisie..
- Gasklepstelmotoren zijn ook niet onbelangrijk. Dit wil je echt niet laten vervangen weet ik uit ervaring.
Re: E6x M5 Occasions
De M5 E60 is en blijft gewoon een lastige auto om te kopen. Door de jaren heen is er meer duidelijk geworden over de zwakke punten van de M5 V10. Ik heb tijdens mijn zoektocht meerdere specialisten bezocht en daar kwam eigenlijk overal hetzelfde naar voren. Regulier onderhoudt bij de dealer brengt een aantal risico's met zich mee. Rond de 100dkm moeten de lagerschalen gewoon vervangen worden. Neem dan meteen de vanosleiding mee en de zuigersproeiers als die van het oude type zijn. Doet de dealer niet. Laat elk jaar met de APK de koppeling opnieuw inleren, kost niet veel, maar alles blijft langer heel. Vanossysteem is kwetsbaar, moet stationair 70 Bar druk hebben. Als de lagerschalen vervangen worden kan je meteen de vanospomp bekijken en controleren of die nog goed is. Indien goed hoeft hij niet vervangen te worden, maar als het open is kan je erbij en meten is weten. Als je dus een M5 V10 op het oog hebt zijn dat de vragen waar je antwoord op wilt hebben. Een boekje met stempels zegt dus niet voldoende. Dan de brandstofpomp en filter. Heb je alles laten vervangen bij de dealer blijkt je brandstof systeem zodanig vervuilt dat je injectoren open blijven staan. Google eens op hydrolock M5 E60 dan schrik je. Dus bij 145dkm brandstofpomp en filter uit de tank peuteren en filter vervangen, alles schoonspoelen. Bij de dealer werd mij verteld dat het brandstoffilter bij de M5 E60 nooit vervangen hoefde te worden. Na mijn vraag of dat ding er dan voor de sier zat kwam deze ///M monteur er niet meer uit. Hoeft niet exemplarisch te zijn voor elke dealer maar zette mij aan het denken.
Bij de aanschaf van een M5 V10 blijft het altijd een balans zoeken tussen "wat geef ik uit om welk risico te vermijden en welk risico is aanvaartbaar voor mij" De station met 145dkm ziet er erg goed uit. Als de lagerschalen nog niet zijn gedaan zou ik die dus meteen doen. Kost incl. vanosleiding 1500€. Aankoopkeuring bij een specialist die veel M5 doet is, denk ik, ook verstandig. Vanosdruk meten zegt ook veel over aankomende kosten. Is de druk goed scheelt dat 2x vanosunit a 470€ ex BTW per stuk en of een nieuwe vanospomp..... Dach dat die rond de 2500€ zat, maar wet ik niet zeker. Brandstofsysteem zou ik zoiezo doen, geen idee wat dat kost, maar zou zo maar 700€ kunnen zijn. SMG unit is ook kostbaar, zaaks om die ook goed te laten nakijken. Remschijven voor kosten rond de 650€ (ATE)
Maaaaaaaaaaarrrrrrrr als het een goede M5 is of je zorgt dat hij goed wordt is het een monster. Minder wendbaar en lichtvoetig dan de M3 maar ongelofelijk wat zo'n ding in zijn mars heeft en het geluid is episch.
Gr Ron
Bij de aanschaf van een M5 V10 blijft het altijd een balans zoeken tussen "wat geef ik uit om welk risico te vermijden en welk risico is aanvaartbaar voor mij" De station met 145dkm ziet er erg goed uit. Als de lagerschalen nog niet zijn gedaan zou ik die dus meteen doen. Kost incl. vanosleiding 1500€. Aankoopkeuring bij een specialist die veel M5 doet is, denk ik, ook verstandig. Vanosdruk meten zegt ook veel over aankomende kosten. Is de druk goed scheelt dat 2x vanosunit a 470€ ex BTW per stuk en of een nieuwe vanospomp..... Dach dat die rond de 2500€ zat, maar wet ik niet zeker. Brandstofsysteem zou ik zoiezo doen, geen idee wat dat kost, maar zou zo maar 700€ kunnen zijn. SMG unit is ook kostbaar, zaaks om die ook goed te laten nakijken. Remschijven voor kosten rond de 650€ (ATE)
Maaaaaaaaaaarrrrrrrr als het een goede M5 is of je zorgt dat hij goed wordt is het een monster. Minder wendbaar en lichtvoetig dan de M3 maar ongelofelijk wat zo'n ding in zijn mars heeft en het geluid is episch.
Gr Ron
- E36 M-Style
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 2263
- Lid geworden op: 23 nov 2010, 19:05
Re: E6x M5 Occasions
Amen.
Niks meer aan toe te voegen, behalve zoals Ron al zei: wat een machine als dit in topvorm is.
Onderhoud en de kosten hiervan moet je je niet op verkijken, zelfs bij de dealer wordt dit expliciet gezegd.
Daarnaast laat het diff controleren, door de instelbare smg bak (snelheid van schakelen) 'slaat' de volgende versnelling er als het ware in, door met wat gevoel ( met behulp van het gas) te schakelen gaat dit vele malen soepeler.
Maar niet iedereen heeft hier het juiste gevoel voor of je hebt hem in M modus staan met schakelstaand 6 ( het snelste) en je schakelt door als je opstijgt krijgt deze het wel voor zijn kiezen.
Niks meer aan toe te voegen, behalve zoals Ron al zei: wat een machine als dit in topvorm is.
Onderhoud en de kosten hiervan moet je je niet op verkijken, zelfs bij de dealer wordt dit expliciet gezegd.
Daarnaast laat het diff controleren, door de instelbare smg bak (snelheid van schakelen) 'slaat' de volgende versnelling er als het ware in, door met wat gevoel ( met behulp van het gas) te schakelen gaat dit vele malen soepeler.
Maar niet iedereen heeft hier het juiste gevoel voor of je hebt hem in M modus staan met schakelstaand 6 ( het snelste) en je schakelt door als je opstijgt krijgt deze het wel voor zijn kiezen.
///M-power
Re: E6x M5 Occasions
Deze week nog een mooi staaltje bezuinigen op onderhoudt mogen aanschouwen............... Klant koopt een M5 E60 bij een bedrijf. In de koop overeengekomen dat de lagerschalen worden vervangen. Bedrijf brengt auto weg. Specialist aan de slag, blijken de huidige schalen er net te lang in te hebben gezeten. Dus krukas van de V10 beschadigd...... Bedrijf tegen de specialist: bouw maar dicht met nieuwe lagers, krukas laten zitten. Specialist, niet doen gaat fout. Bedrijf toch doen, nieuwe krukas te duur. Soecialist: ok maar op papier geen enkele garantie. Bedrijf OK (heb bon gezien) klant haalt M5 op, 100km geen 100dkm ! Kijkt er zomaar een drijfstang door het onderblok naar buiten. Blok even bekeken en daar zit echt een serieus gat in....... Je zal zo'n M5 E60 kopen en met je nieuwe lagerschalen lekker naar de 8000 toeren gaan als je hem hebt warmgereden........ Die gaat helemaal klaar zijn met de M5 E60.
Gr Ron
Gr Ron
Re: E6x M5 Occasions
Zó die eigenaar is goed zuur
Is dit toevallig een 2008/2009 M5 met zon 68/70k op de teller?
![smile :bah:](./images/smilies/pukey.gif)
Is dit toevallig een 2008/2009 M5 met zon 68/70k op de teller?
Re: E6x M5 Occasions
Ik heb de auto niet gezien. Heb alleen het blok bekeken. Auto stond er niet bij. Heb dus geen idee welke auto dit was.
Gr Ron
Gr Ron
Re: E6x M5 Occasions
Angelo - doelde jij op deze toevallig? http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
Wat vinden jullie hier van?
Wat vinden jullie hier van?
Re: E6x M5 Occasions
Nogmaals, geen idee om welke auto ging, heb alleen het blok bekeken.Nickk schreef:Angelo - doelde jij op deze toevallig? http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
Wat vinden jullie hier van?
Deze auto in de advertentie is echt een bruut apparaat om te zien. Bovenstaande verhaal van mij geld ook voor deze auto. De antwoorden op mijn vragen zouden voor mij doorslaggevend zijn. Denk ook dat ik wel een bezoekje aan de BMW dealer zou brengen waar dit nieuwe blok erin is gelepeld. Een compleet "historie"-onderzoek maakt de kans groter dat je een betere afweiging kunt maken tussen de voors en tegens. Voor dit bedrag zou ik hem ook eens door een goede specialist laten voorkeuren.
Gr Ron
Re: E6x M5 Occasions
Nope niet welke ik bedoelde. (welke ik wel bedoelde zie ik al niet meer op internet staan)Nickk schreef:Angelo - doelde jij op deze toevallig? http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
Wat vinden jullie hier van?
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 23 aug 2016, 16:57
Re: E6x M5 Occasions
http://link.marktplaats.nl/m1078541446? ... ios_tablet
Iemand bekend met deze m5? Ik heb er eventueel wel interesse in.
Iemand bekend met deze m5? Ik heb er eventueel wel interesse in.