Ben heel eerlijk gezegd te lui geweest om de daadwerkelijke vakantie update te posten. Maar nu ga ik het toch maar doen.
Zoals aangekondigd zou ik dit jaar weer met de vriendengroep naar de ring gaan ( in totaal met een stuk of 12 auto's en 4 motoren). met als doel dit jaar om toch een keer het circuit op te gaan. na veel twijfel en gewik er voor gekozen om toch het circuit op te gaan, dit vooral om dat we er allemaal tegelijk op gingen (GP circuit). Dit was echt een super ervaring (ik heb helaas nog geen beeld martiaal), ook al merkte ik wel echt dat op de poep banden van Roadstone, standaard remmen en redelijk standaard onderstel het moeilijk had om de rest bij te houden. Wel heb ik leuk kunnen stoeien met een 318IS die helemaal raceklaar was.
Het moet er vast raar uit gezien hebben met een touring op het circuit, althans dat dacht ik totdat ik dit tegen kwam.
En je raad het al die zat niet meer in een coupe,sedan of cabrio.
Een volwaardige 328i die omgebouwd is naar een circuit m3 touring. en ja die ging hard!
op het laatste rondje van mijn circuit avontuur kreeg ik het nog voor elkaar om mijn remblokken volledig op te remmen, althans aan een kant was een van de blokken volledig op. Hier kwam ik pas achter bij het huis, maar bij het wegrijden bij het circuit merkten we al dat de Remerij op was aan de geluid. bij nadere inspectie thuis bleek inderdaad dat mijn remblok lekker ingehapt had op mijn schijf... al zag het er naar uit dat het nog wel op te schuren viel, volgend doel van de vakantie. Zoals vorig jaar mag ik weer opzoek naar auto onderdelen bij de ring.... En je verwacht het niet, maar het is daar in de buurt allemaal verschrikkelijk duur. Maar door wat speurwerk van bartS hadden we een adresje gevonden bij de ring.
De volgende dag zijn we er maar naar toe gegaan om te kijken wat hij had. Wat bleek, dit is gewoon een huis bij de ring waarbij de kelder helemaal vol ligt met Big Brake kits en race en sport blokken en schijven. Ik kreeg de optie voorgescholted als volgt, red stuff (ala stock) blue stuff (eigenlijk voor heel sportief en race gebruik) en zelfgemaakte pagit blokken. die laatste waren me iets te extreem en te duur. Daarom heb ik gekozen voor de Blue stuff, want ja je moet toch voor een upgrade gaan als je toch moet. En wat bleek meneer vroeg maar €120 voor dit setje blokken. wij waren zo onder de indruk van de prijzen dat in de avond de civic van een maatje van mij zich ook ontdeed van zijn remvoering op zijn remblokken, en de volgende dag stonden we weer voor de deur. nog even 3 setjes blokken die afgenomen werden. 2x blue stuff (civic en E46) en 1x hawk .... voor de mx5. Wij hebben in ieder geval vanaf nu een vast adres voor onze Remerij bij de ring!
Verder heb ik een hele toffe week gehad en is de touring verder niet meer op het circuit geweest. Dit komt volgend jaar wel
Om een beeld te geven hoe de week er uit zag:
Ow enne ps hij is al over de 3 ton!(bij de ring aangetikt)