De tikkende 328i Touring.... oh sh**....

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
BartS

Re: De tikkende 328i Touring *Vakantie update*

Bericht door BartS » 13 aug 2016, 09:55

BmwE36Touring schreef:Blijft een leuk project om te volgen, zit zelf ook te denken aan een DAB+ radio voor in mn Touring, enige wat mij tegenhoud is of er een SD kaart in kan! Houd ook van een strakke afwerking dus als ik een USB aan de voorkant erin heb dan stoort mij dat! :gek:
Dus heb je nog tips?

Die nokkenassen; waren die te betalen en zijn die gelijk aan die van een M51 blok of zijn die ook te koop? Zo ja waar kan ik ze halen?

PS een cd gebruik in al lang niet meer dus hoeft er ook niet op te zitten.
Die nokkenassen komen van een BMW sloop in Breda. In de straat van de Euromaster. Waren goed te betalen ik was mee. Hadden genoeg voorraad aan alles dus als je wat zoekt.

En wat betreft de radio. Je kan gewoon je telefoon koppelen over bluetooth dus ook voor muziek. Geen sd nodig dus!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!

BmwE36Touring

Bericht door BmwE36Touring » 16 aug 2016, 11:43

Dan word het binnenkort een ritje naar Breda dus :driving: 8)

Tnx voor de tip over de radio, ben al op mn gemak aan het rondkijken voor een radio naar smaak! :duimen:
BMW E30 318i Sedan 1989, Zelfgemaakte kleur blauw. [X]
BMW E30 316i Coupe 1985, Champagne kleur [X]
BMW E36 323i Coupe 1995, Zwart [X]
BMW E36 318i Touring 1997, MontrealBlauw[X]
>Bmw E36 325 TDS Touring Automaat 1998 M-Techniek CosmosSchwartz<

BartS

Bericht door BartS » 16 aug 2016, 14:52

Mocht je langs gaan Geef even een gil een keer meteen is altijd leuk ;)

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 17 aug 2016, 10:57

Inderdaad laat weten als je in de buurt bent!

Vakantie is perfect gegaan en sinds de nokkassen wissel zijn we al weer 5000 km verder. tot nu toe geen spatje olie verbruikt, en nog maar 500 km tot de 300.000. nu gaan wij vrijdag naar de ring voor een week, dus proberen p de ring maar de 3 ton aan te tikken?

In de tussentijd ook nog een Facelift M stuur gekocht omdat het stuur wat er in zat aardig versleten was. het stuur is in erg goede staat en stuurt geweldig. Mijn stuur stond een beetje naar links en tijdens het wisselen heb ik dit stuur een tandje naar rechts gezet en nu staat hij zo goed als recht, leuke cheap fix.

Het tikken was gek genoeg in zuid frankrijk weg, wel was het direct weer terug toen ik in nederland was. (vochtigheid?) verder heb ik er nog niet echt naar gekeken dit komt wel na de ring, het blok is goed en daar gaat het om. vorige week nog met de lichtblauwe e36 die hier van iemand op het forum was geweest zitten spelen op de snelweg.(kenteken met 4-kpr..) hier liep ik lichtelijk op uit (328 coupe) maar daar zaten dan weer 2 personen in.

na de ring komt er een flink lijste aan met onderhoud. Namelijk : 2 achterbanden ik kies zelf voor uniroyal rainsport, daarnaast zal ik toch echt de koppeling en het vliegwiel moeten vervangen en ook zal ik het tikken willen oplossen, ik ga maar beginnen met het uitlaatspruitstuk controleren en nieuwe pakking er tussen plaatsen.

En verder zien we het wel weer!
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 17 aug 2016, 18:22

Mooi dattie zo goed loopt, dat tikkie komt wel.
Ben benieuwd naar je ringervaringen...... :driving:

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 17 aug 2016, 19:42

Vorig jaar ben ik alleen meegeweest en heeft mijn oude touring alleen maar zich zelf buiten de baan ontdaan van al zijn koelvloeistof.

Ik ga denk ik dit jaar op GP rijden en dan zie ik wel even of ik de ring zelf ook doe.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

BimmerBoy

Bericht door BimmerBoy » 18 aug 2016, 18:39

Erg leuke touring, keep up the good work !
320i coupe 92' = sold
530D Sedan 00' = sold
316i Sedan 94' = sold/scrapped
325i coupe 92' = sold
Current rides: M3 E36 3.2 Manual |318IS E36 Individual |325I Cabrio | 750IL E38

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 23 aug 2016, 21:42

Vandaag op het GP circuit geweest en ik was verassing positief. Wel aan het einde van de sessie mijn blokken voor tot ijzer op ijzer gereden dus morgen ergens blokken scoren! Verdere verslaglegging doe ik als ik terug ben !
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Sjeppie

Re: De tikkende 328i Touring

Bericht door Sjeppie » 23 sep 2016, 01:12

Ben heel eerlijk gezegd te lui geweest om de daadwerkelijke vakantie update te posten. Maar nu ga ik het toch maar doen.

Zoals aangekondigd zou ik dit jaar weer met de vriendengroep naar de ring gaan ( in totaal met een stuk of 12 auto's en 4 motoren). met als doel dit jaar om toch een keer het circuit op te gaan. na veel twijfel en gewik er voor gekozen om toch het circuit op te gaan, dit vooral om dat we er allemaal tegelijk op gingen (GP circuit). Dit was echt een super ervaring (ik heb helaas nog geen beeld martiaal), ook al merkte ik wel echt dat op de poep banden van Roadstone, standaard remmen en redelijk standaard onderstel het moeilijk had om de rest bij te houden. Wel heb ik leuk kunnen stoeien met een 318IS die helemaal raceklaar was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het moet er vast raar uit gezien hebben met een touring op het circuit, althans dat dacht ik totdat ik dit tegen kwam.

Afbeelding

En je raad het al die zat niet meer in een coupe,sedan of cabrio.

Afbeelding

Een volwaardige 328i die omgebouwd is naar een circuit m3 touring. en ja die ging hard!

op het laatste rondje van mijn circuit avontuur kreeg ik het nog voor elkaar om mijn remblokken volledig op te remmen, althans aan een kant was een van de blokken volledig op. Hier kwam ik pas achter bij het huis, maar bij het wegrijden bij het circuit merkten we al dat de Remerij op was aan de geluid. bij nadere inspectie thuis bleek inderdaad dat mijn remblok lekker ingehapt had op mijn schijf... al zag het er naar uit dat het nog wel op te schuren viel, volgend doel van de vakantie. Zoals vorig jaar mag ik weer opzoek naar auto onderdelen bij de ring.... En je verwacht het niet, maar het is daar in de buurt allemaal verschrikkelijk duur. Maar door wat speurwerk van bartS hadden we een adresje gevonden bij de ring.

De volgende dag zijn we er maar naar toe gegaan om te kijken wat hij had. Wat bleek, dit is gewoon een huis bij de ring waarbij de kelder helemaal vol ligt met Big Brake kits en race en sport blokken en schijven. Ik kreeg de optie voorgescholted als volgt, red stuff (ala stock) blue stuff (eigenlijk voor heel sportief en race gebruik) en zelfgemaakte pagit blokken. die laatste waren me iets te extreem en te duur. Daarom heb ik gekozen voor de Blue stuff, want ja je moet toch voor een upgrade gaan als je toch moet. En wat bleek meneer vroeg maar €120 voor dit setje blokken. wij waren zo onder de indruk van de prijzen dat in de avond de civic van een maatje van mij zich ook ontdeed van zijn remvoering op zijn remblokken, en de volgende dag stonden we weer voor de deur. nog even 3 setjes blokken die afgenomen werden. 2x blue stuff (civic en E46) en 1x hawk .... voor de mx5. Wij hebben in ieder geval vanaf nu een vast adres voor onze Remerij bij de ring!

Afbeelding

Verder heb ik een hele toffe week gehad en is de touring verder niet meer op het circuit geweest. Dit komt volgend jaar wel

Om een beeld te geven hoe de week er uit zag:
Afbeelding
Afbeelding

Ow enne ps hij is al over de 3 ton!(bij de ring aangetikt)

Afbeelding
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

BartS

Bericht door BartS » 23 sep 2016, 08:41

Was weer een top week!
Helaas dit jaar de E39 niet mee maar volgendjaar gaat hij zeker mee en doe ik mee op GP!

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 23 sep 2016, 16:41

Mooi verslag, hoe gedragen die Blue Stuffs zich in het dagelijkse verkeer, moet je ze nog warmremmen oid??

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 23 sep 2016, 17:09

Prima misschien zelfs beter, en als ze warm zijn kan je je zelf maar beter insnoeren want dan lig je op de motorkap.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

BMWf20 2.0d

Bericht door BMWf20 2.0d » 23 sep 2016, 17:41

Klinkt goed, hoe hielden de Roadstone banden het eigenlijk ??

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 23 sep 2016, 18:24

Ja, ik schilder ze een beetje af in mijn post maar eigenlijk best prima. In eerste instantie had ik de tracton control even aan laten staan om te kijken, maar merkte dat er nog zat grip was. Ze zijn wel wat te warm geworden. Maar dat zal je met de rest ook hebben.
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Sjeppie

Bericht door Sjeppie » 17 okt 2016, 12:59

24 oktober is het tijd voor de APK, en ik dacht even kijken naar de krikpuntjes want daar mist er een van en wilde weten welke dat ook al weer was........ en toen zag ik tot mijn spijt dat ik ook de lul ben.

Afbeelding
De roest aan dit krikpunt wist ik en wilde ik gaan behandelen.

maar toen dacht ik, goh laat ik de andere kant ook eens bekijken

Afbeelding

en hier begint de vloer zelf, ik kan al lekker met mijn vinger het krikpunt van binnen aanraken. :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Naar mijn inziens is er nog niet heel veel aan de hand en is dit ook geen probleem voor de apk, maar het moet wel echt gedaan worden. Nu vroeg ik me af of jullie een adressje weten van een goede roesthersteller, en niet 200+ km van Breda

We gaan het weer zien, ik ga ondertussen mijn bougies nog even vervangen want ik heb geen documentatie van wanneer die vervangen zijn. (hoop zelf dat de tik hier mee te maken heeft, al zitten ze wel goed vast.)
|⊆ ⊇[||||||][||||||]⊆ ⊇|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”