E81 Lichtmodule defect
- Firefighter97
E81 Lichtmodule defect
Beste allemaal,
Vanmiddag door de wasstraat geweest, kom de wasstraat uit. Wil links afslaan, doe dus mn knipperlicht aan *bling* *bling* KL linksvoor defect (knipperlicht) Ik even stoppen bij een tankstation. Het knipperlicht lampje linksvoor blijft contant branden. Knippert niet als ik hem activeer, blijft ook branden als sleutel eruit is en auto op slot etc.
Ik naar de dealer gegaan, ze hadden tijd gelukkig. Zij denken dat de lichtmodule defect is. Reparatie kosten a €550,- Module was niet nat o.i.d. dus het kwam niet door het water. Dit komt af en toe voor zei die, het is toeval en kan gebeuren
En nu dus mn vragen..
kan dat goedkoper?
is een 2e hands licht module prima?
Is het zelf te vervangen?
Hoe zit het met programmeren?
Module zelf kost €250,- All-in €550,-
Geloof dat de auto (of motor?) code VK88438 is.
Nu als tijdelijke oplossing even de stekkers uit de koplamp unit gehaald (anders trekt die mijn accu leeg)
Alvast bedankt!
Vanmiddag door de wasstraat geweest, kom de wasstraat uit. Wil links afslaan, doe dus mn knipperlicht aan *bling* *bling* KL linksvoor defect (knipperlicht) Ik even stoppen bij een tankstation. Het knipperlicht lampje linksvoor blijft contant branden. Knippert niet als ik hem activeer, blijft ook branden als sleutel eruit is en auto op slot etc.
Ik naar de dealer gegaan, ze hadden tijd gelukkig. Zij denken dat de lichtmodule defect is. Reparatie kosten a €550,- Module was niet nat o.i.d. dus het kwam niet door het water. Dit komt af en toe voor zei die, het is toeval en kan gebeuren
En nu dus mn vragen..
kan dat goedkoper?
is een 2e hands licht module prima?
Is het zelf te vervangen?
Hoe zit het met programmeren?
Module zelf kost €250,- All-in €550,-
Geloof dat de auto (of motor?) code VK88438 is.
Nu als tijdelijke oplossing even de stekkers uit de koplamp unit gehaald (anders trekt die mijn accu leeg)
Alvast bedankt!
Follow now! IG: Dutch.X1
If you don't look back at your car after you parked it, you own the wrong car.
- mieske90
- BimmerPortal Team
Re: E81 Lichtmodule defect
Hoezo gebruik jij je knipperlichten?
Nee geintje man, zwaar klote van deze defect.
Misschien heeft D-parts een module liggen.

Nee geintje man, zwaar klote van deze defect.
Misschien heeft D-parts een module liggen.
- Firefighter97
Even research gedaan.. Blijkt dat als je deze module vervangt je sws naar de dealer moet voor het programmeren
En ik ben bang dat ik het zelf niet kan vervangen dus ik ga het maar maandag bij de dealer doen.. Kost even wat, maarja het kan zomaar gebeuren zei die.

En ik ben bang dat ik het zelf niet kan vervangen dus ik ga het maar maandag bij de dealer doen.. Kost even wat, maarja het kan zomaar gebeuren zei die.
Graag zou ik je doorverwijzen naar het onderstaande forum voor een oplossing. Hierop zit iemand die zeer veel verstand heeft van modules, coderen, storingen en de programma's ervan. In elk geval kun je hem altijd benaderen of hij je kan helpen!
Het gaat om dit profiel;
http://www.bmwdriversforum.nl/memberlis ... le&u=15518
Gebruikersnaam: jhis5h
Ik zou hem benaderen als ik jou was!
Het gaat om dit profiel;
http://www.bmwdriversforum.nl/memberlis ... le&u=15518
Gebruikersnaam: jhis5h
Ik zou hem benaderen als ik jou was!
Hi Firefighter97,
Ik heb nog een "gebruikte" FRM 2 mobule module liggen ( XE type voor xenon) .
En programeren kan je laten doen door een forumlid ( bijv Source) uit de buurt .. en dan ben je kwa kosten het goedkoopst uit denk ik ?
Ik heb nog een "gebruikte" FRM 2 mobule module liggen ( XE type voor xenon) .
En programeren kan je laten doen door een forumlid ( bijv Source) uit de buurt .. en dan ben je kwa kosten het goedkoopst uit denk ik ?
E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
F10 '12 535i M-Spec Touring (55.000km)=>Sold |E46 325ci Cabrio 195.00km Sold |F01 740d LCI ex-werkbak Sold| E82 - 120d Coupe
- Firefighter97
Bedankt voor jullie reacties!
Ik heb echter inmiddels besloten om het bij de dealer te doen, heb ook een afspraak staan voor morgen en zij hebben het onderdeel al besteld. Ik wil toch gaan voor een beetje ''zekerheid'' en dan heb ik gelijk garantie op dat onderdeel.
Ook zit er een beetje haast achter, mijn volledige linker koplamp unit is nu dus uitgeschakeld, anders trekt mijn RAW mn accu leeg.. En dat rijdt toch minder lekker in het donker
Maar toch bedankt
Ik heb echter inmiddels besloten om het bij de dealer te doen, heb ook een afspraak staan voor morgen en zij hebben het onderdeel al besteld. Ik wil toch gaan voor een beetje ''zekerheid'' en dan heb ik gelijk garantie op dat onderdeel.
Ook zit er een beetje haast achter, mijn volledige linker koplamp unit is nu dus uitgeschakeld, anders trekt mijn RAW mn accu leeg.. En dat rijdt toch minder lekker in het donker

Maar toch bedankt

oke, success en hopen dat het zo opgelost is 

E46 320ci Coupe (315.000km) =>Sold | E71 X6 x-drive 3.0d (60.000km) =>Sold