Geheime sportmenu
Re: Geheime sportmenu
Hier een video van mijn eigen E61 met de Sportbak af fabriek. Hiermee heb je ook schakkelflippers op het stuur.
De wagen schakelt en reageert heel anders in Sport modus en stuurt heel anders.
Hopelijk schept dit een heel klein beetje duidelijkheid
"It does not matter how much power your car has and neither does the badge on it.
all that really matter is that it puts a smile on your face"
Filmpje werk niet.
Maar niet echt daar dit een lci moet zijn.
Maar niet echt daar dit een lci moet zijn.
525d E61 2007 pre-LCI
Je thermostaat is ook stuk. Hij is veel te koud.
Schakelt mooi snel! Die van mij schakelt als een opa wat dat betreft.
Showroom:
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
BMW E61 535d 2005 Silbergrau Metallic
Waar zie je dat aan?Degids schreef:Je thermostaat is ook stuk. Hij is veel te koud.
Degids schreef:Je thermostaat is ook stuk. Hij is veel te koud.
Ik dacht dat ook in het begin. maar na een cluster test te doen bleek dat enkel dat deel niet werkt.
Dus dat een keertje laten maken.
Alhoewel mijn auto nu bij de dealer staat voor het preventief vervangen van het thermostaat. komt de motor wel mooi op temperatuur.
"It does not matter how much power your car has and neither does the badge on it.
Bij een LCI werkt dat nooit. Is het nu een LCI of niet ? Youtube filmpje werkt hier nog steeds niet.
Edit : Ok als ik het youtube filmpje rechtreeks benader gaat hij wel. Is dus een LCI zoals ik al dacht daar de SAT optie nooit in de pre-LCI aanwezig geweest is, en is heeft dus helemaal niks met dit topic te maken daar het hier gaat op de activering van de sport optie in de pre-LCI.
Een LCI heeft nooit de bewegende streepjes.
Edit : Ok als ik het youtube filmpje rechtreeks benader gaat hij wel. Is dus een LCI zoals ik al dacht daar de SAT optie nooit in de pre-LCI aanwezig geweest is, en is heeft dus helemaal niks met dit topic te maken daar het hier gaat op de activering van de sport optie in de pre-LCI.
Een LCI heeft nooit de bewegende streepjes.
525d E61 2007 pre-LCI
Ben aan het twijfelen of ik de sportmodus moet activeren in mn 530d of dat ik hem laat chippen
heb me er ook eens in verdiept. Het effect van sportmodus is twijfelachtig. De een zegt dat het iets toevoegt, de ander merkt geen verschil (anders dan dat de auto hoger in de toeren blijft wat juist irritant is voor deze sterke diesels die hun koppel al onderin volledig benutten).
Als je de sportmodus-knop zelf gaat inbouwen/activeren is het misschien een leuk experiment. Als je er iemand voor moet betalen, lijkt me chippen een nuttigere investering
Als je de sportmodus-knop zelf gaat inbouwen/activeren is het misschien een leuk experiment. Als je er iemand voor moet betalen, lijkt me chippen een nuttigere investering
Hoi, ik heb sinds kort een e39 ingeruild voor een e60 en wil de geheime sportstand ook uit proberen. Iemand een idee waar je de knpojes kan halen?
Gr Felix
Gr Felix
Dan is het niet meer geheim.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Hahaha!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
viewtopic.php?f=120&t=48270&start=90
Ebay is your friend
Ebay is your friend
If you always do what you always did, you always get what you always got!
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Thanxhj2 schreef:viewtopic.php?f=120&t=48270&start=90
Ebay is your friend
Chippen! Heb ik geen spijt van gehad bij de E61 en nu ook weer laten doen bij de F11. Verschil van dag en nacht: rijdt soepeler (minder snel terugschakelen door toename vermogen), ietsjes zuiniger (gerommel in de marge) en als je wilt een heel stuk snellerTCDD schreef:Ben aan het twijfelen of ik de sportmodus moet activeren in mn 530d of dat ik hem laat chippen
Huidige: F11 535d M-sport APEC chipped 355PK / 740Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm
Vorige: E61 530dA M-tech PPE chipped 260PK / 583Nm