E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn
@Lex
Bedankt voor de suggesties
En idd het geluid wordt veroorzaakt door een te lage brandstofdruk op het filter.
Er zijn een paar symptomen, die niet allemaal hoeven op te treden;
-Het "chewbacca" geluid voor het starten en net na het starten
-Inhouden op de snelweg als je het gas intrapt nadat je deze kort hebt los gelaten.
-Arm mengsel fout meldingen
-Passieve pomp in het linker gedeelte krijgt niet genoeg druk van de actieve pomp en zo blijft er dus brandstof in het linkergedeelte zitten terwijl je toch stil valt. Hij geeft dan ook aan dat er nog brandstof in zit, bij mij viel hij stil met nog 10L in de tank.
Dit kan je controleren door naar het OBC menu te gaan; http://forum.e46fanatics.com/showpost.p ... ostcount=2 (menu 6.0)
Als de naald over de helft leeg staat, dan moet de linkerkant leeg zijn en blijven.
Oude pomp (13,2L links, 14,7L rechts):
Nieuwe pomp (0L links, 24,6L rechts):
De VDO pomp is idd zo'n 239 euro ex btw bij de Brezan, ze zijn wel goedkoper verkrijgbaar via internet geloof ik, maar krijg altijd goeie korting bij deze Brezan . Vergeet de pakking niet, is een apart onderdeel
Bedankt voor de suggesties
En idd het geluid wordt veroorzaakt door een te lage brandstofdruk op het filter.
Er zijn een paar symptomen, die niet allemaal hoeven op te treden;
-Het "chewbacca" geluid voor het starten en net na het starten
-Inhouden op de snelweg als je het gas intrapt nadat je deze kort hebt los gelaten.
-Arm mengsel fout meldingen
-Passieve pomp in het linker gedeelte krijgt niet genoeg druk van de actieve pomp en zo blijft er dus brandstof in het linkergedeelte zitten terwijl je toch stil valt. Hij geeft dan ook aan dat er nog brandstof in zit, bij mij viel hij stil met nog 10L in de tank.
Dit kan je controleren door naar het OBC menu te gaan; http://forum.e46fanatics.com/showpost.p ... ostcount=2 (menu 6.0)
Als de naald over de helft leeg staat, dan moet de linkerkant leeg zijn en blijven.
Oude pomp (13,2L links, 14,7L rechts):
Nieuwe pomp (0L links, 24,6L rechts):
De VDO pomp is idd zo'n 239 euro ex btw bij de Brezan, ze zijn wel goedkoper verkrijgbaar via internet geloof ik, maar krijg altijd goeie korting bij deze Brezan . Vergeet de pakking niet, is een apart onderdeel
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn
Wat ik nu uit je verhaal opmaak, is het de bedoeling dat je tank ongelijk leeg gezogen wordt?
Zal toch eens kijken naar een nieuwe pomp voor het geval dat ik stilval... Je weet maar nooit. Ik heb verder gelukkig geen problemen qua vermogen, of dat mn naald "te vroeg" aangeeft dat ik moet tanken, ik gooi er elke keer tussen de 58 en 59 liter in. Ik hou van de grens opzoeken
Zal toch eens kijken naar een nieuwe pomp voor het geval dat ik stilval... Je weet maar nooit. Ik heb verder gelukkig geen problemen qua vermogen, of dat mn naald "te vroeg" aangeeft dat ik moet tanken, ik gooi er elke keer tussen de 58 en 59 liter in. Ik hou van de grens opzoeken
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn
Klopt, tot halverwege wordt de brandstof redelijk verdeeld tussen beide zijden, na halverwege stroomt alle brandstof naar de rechterkant.
Aangezien jij hem nog gewoon tot 59L kan leeg rijden zou ik me voorlopig geen zorgen maken het wordt pas zorgwekkend als je stil komt te staan met nog 10~15L in de tank.
Overigens houdt de E46 altijd preventief 2L in het systeem.
Vandaag ook weer wat meegemaakt hoor, ik denk nou toch eerst maar alle velgen laten uitbalanceren... alle 4 waren ze zwaar uit balans (35~50 gram).
Maar nee, trilling was er nog steeds
Ik had echter ook wat last van "judder" onder de 2000rpm en hij klonk wat rauw boven de 3500 rpm, ik denk het zal toch niet waar zijn... kappen eraf, bobines er 1 voor uit en ja hoor 2 zaten er niet goed opgedrukt (door mijzelf ) zucht... bobines er goed opgedrukt, gestart en stukje gereden, na een paar minuten ging die veel beter lopen en steeds minder schokken (ECU die zich opnieuw instelde?) en toen ff wezen blazen en de auto reed zoveel soepeler zonder trilling (ff afkloppen).
Heb nu ook gewoon goed koppel onderin vanaf 1200 rpm, dat had ik eerst echt niet.
Aangezien jij hem nog gewoon tot 59L kan leeg rijden zou ik me voorlopig geen zorgen maken het wordt pas zorgwekkend als je stil komt te staan met nog 10~15L in de tank.
Overigens houdt de E46 altijd preventief 2L in het systeem.
Vandaag ook weer wat meegemaakt hoor, ik denk nou toch eerst maar alle velgen laten uitbalanceren... alle 4 waren ze zwaar uit balans (35~50 gram).
Maar nee, trilling was er nog steeds
Ik had echter ook wat last van "judder" onder de 2000rpm en hij klonk wat rauw boven de 3500 rpm, ik denk het zal toch niet waar zijn... kappen eraf, bobines er 1 voor uit en ja hoor 2 zaten er niet goed opgedrukt (door mijzelf ) zucht... bobines er goed opgedrukt, gestart en stukje gereden, na een paar minuten ging die veel beter lopen en steeds minder schokken (ECU die zich opnieuw instelde?) en toen ff wezen blazen en de auto reed zoveel soepeler zonder trilling (ff afkloppen).
Heb nu ook gewoon goed koppel onderin vanaf 1200 rpm, dat had ik eerst echt niet.
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn
Nou beter dat het je bobines waren haha
Ik hoop niet dat ik het zover laat komen dat ik stilval, zou toch lullig zijn op een snelweg zonder vluchtstrook..
heb nu eerst maar even een kleppendeksel pakking set besteld, met olie en luchtfilters. Eerst dat probleempje even oplossen.
eerstvolgende (eigenhandige) onderhoud wordt wel die brandstofpomp. Ik word er niet vrolijker op als je googled naar chewbacca geluiden van e46. Kan ook nog met oliepompen ed bij het motorruim zijn enzo
Ik hoop niet dat ik het zover laat komen dat ik stilval, zou toch lullig zijn op een snelweg zonder vluchtstrook..
heb nu eerst maar even een kleppendeksel pakking set besteld, met olie en luchtfilters. Eerst dat probleempje even oplossen.
eerstvolgende (eigenhandige) onderhoud wordt wel die brandstofpomp. Ik word er niet vrolijker op als je googled naar chewbacca geluiden van e46. Kan ook nog met oliepompen ed bij het motorruim zijn enzo
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn
Vandaag is het achterste diff rubber vervangen!
Geen bonken meer tijdens schakelen of met gas loslaten en kan eindelijk weer normaal schakelen hij schudt nu ook een heel stuk minder... het lichte na-trillen wijt ik aan de schokdempers en veren (die zijn niet echt geweldig meer ) maar goed dat is voor latere zorg.
Geen bonken meer tijdens schakelen of met gas loslaten en kan eindelijk weer normaal schakelen hij schudt nu ook een heel stuk minder... het lichte na-trillen wijt ik aan de schokdempers en veren (die zijn niet echt geweldig meer ) maar goed dat is voor latere zorg.
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
Auto verkocht... veel te veel rare problemen en geen zin/tijd en geld meer na maanden energie te hebben verspild.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 dec 2015, 00:09
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
Begrijpelijk. Ik kocht vorig jaar een youngtimer (Bora Variant V6) bij een bekende youngtimer 'specialist'. Auto was dramatisch slecht afgeleverd. Ik heb er nog 4.500 euro ingestoken (binnen 1 maand na aankoop), maar daarna toch snel verkocht.
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
Heel zonde man!! Hoop dat je de volgende keer een betere ervaring meekrijgt...
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
@Easy Rohler,
Ouch... das knap pijnlijk, vooral omdat het om je eigen geld ging (neem ik aan?). Ik had nog garantie en de garage heeft nagenoeg alles betaald, maar ja er zit zo'n 3000 euro in, maar was de tientallen diagnose bezoekjes was ik helemaal beu... diff moet gereviseerd worden, aandrijflijn schokte (te) vaak je kan wel aan de gang blijven maar dat is een 318 gewoon niet waard, zeker omdat ik zo'n 25.000km per jaar rij en gewoon een voltijd baan heb, na een tijdje wordt je gewoon gek
@Lex
Helaas pindakaas heb m'n verlies genomen...
Omdat ik hiervoor een Astra G had die me erg goed was bevallen, heb ik hem nagenoeg 1 op 1 ingeruild voor een Astra H GTC met volledige onderhoudshistorie met weinig kilometers, zit niet zoveel power in maar ben de eerste 200km nog niet stilgevallen, er zijn geen lampjes gaan branden, computer geeft geen foutmeldingen op het scherm, nieuwe APK en kleine beurt gehad.
Voorlopig ben ik m'n vertrouwen in een BMW wel kwijt.
Ouch... das knap pijnlijk, vooral omdat het om je eigen geld ging (neem ik aan?). Ik had nog garantie en de garage heeft nagenoeg alles betaald, maar ja er zit zo'n 3000 euro in, maar was de tientallen diagnose bezoekjes was ik helemaal beu... diff moet gereviseerd worden, aandrijflijn schokte (te) vaak je kan wel aan de gang blijven maar dat is een 318 gewoon niet waard, zeker omdat ik zo'n 25.000km per jaar rij en gewoon een voltijd baan heb, na een tijdje wordt je gewoon gek
@Lex
Helaas pindakaas heb m'n verlies genomen...
Omdat ik hiervoor een Astra G had die me erg goed was bevallen, heb ik hem nagenoeg 1 op 1 ingeruild voor een Astra H GTC met volledige onderhoudshistorie met weinig kilometers, zit niet zoveel power in maar ben de eerste 200km nog niet stilgevallen, er zijn geen lampjes gaan branden, computer geeft geen foutmeldingen op het scherm, nieuwe APK en kleine beurt gehad.
Voorlopig ben ik m'n vertrouwen in een BMW wel kwijt.
Laatst gewijzigd door SnowWolf op 22 aug 2016, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 dec 2015, 00:09
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
In principe allemaal eigen geld. De verkoper wilde uiteindelijk nog 1.200 euro vergoeden (6 APK-afkeurpunten...) van de 4.500 euro onkosten die ik had gemaakt. Ondanks zijn schriftelijke bevestiging voorafgaand aan de aankoop dat de auto "100% in orde was en zonder technische mankementen". Zo leer je snel de youngtimerhandelaren kennen... deze handelaar had gewoon gelogen over de toestand van de autoSnowWolf schreef:@Easy Rohler,
Ouch... das knap pijnlijk, vooral omdat het om je eigen geld ging (neem ik aan?).
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
Meen je niet! Wat balen zeg!
Volgens mij heb je gewoon pech gehad, want zo veel problemen heb ik niet met mijn E46. Soms denk ik wel eens dat de pre 2001 modellen veel beter in elkaar zitten als de modellen die daarop volgen.
Hopelijk kom je ooit nog in de verleiding voor een mooie E46, wellicht eentje van iemand hier op het forum. Dan weet je wat je koopt.
Veel rijplezier in de Opel!
Volgens mij heb je gewoon pech gehad, want zo veel problemen heb ik niet met mijn E46. Soms denk ik wel eens dat de pre 2001 modellen veel beter in elkaar zitten als de modellen die daarop volgen.
Hopelijk kom je ooit nog in de verleiding voor een mooie E46, wellicht eentje van iemand hier op het forum. Dan weet je wat je koopt.
Veel rijplezier in de Opel!
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
Welke youngtimer handelaar was dit? Of wil je dat niet openbaar maken?Easy Rohler schreef:In principe allemaal eigen geld. De verkoper wilde uiteindelijk nog 1.200 euro vergoeden (6 APK-afkeurpunten...) van de 4.500 euro onkosten die ik had gemaakt. Ondanks zijn schriftelijke bevestiging voorafgaand aan de aankoop dat de auto "100% in orde was en zonder technische mankementen". Zo leer je snel de youngtimerhandelaren kennen... deze handelaar had gewoon gelogen over de toestand van de autoSnowWolf schreef:@Easy Rohler,
Ouch... das knap pijnlijk, vooral omdat het om je eigen geld ging (neem ik aan?).
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
Dat grapje zeiden ze ook bij deze 318 Cabrio... is van de broer van onze boekhouder geweest, altijd super zuinig mee omgegaan en goed onderhouden, tot ik erachter kwam dat hij serieus al 6 jaar niet onderhouden was
Heb nu zo'n 1600km met deze Astra gereden, de enige puntjes waarvoor ik nog 1x terug moest waren de stabilisator stangetjes en de multiriem piepte soms maar er zat een volledige onderhoudshistorie op deze auto en had z'n terugroepactie (aanpassing electronica stuurkolom) gehad... Die BMW had niet eens z'n airbag terugroepactie gehad, sommige auto's zijn echt extreem verwaarloosd, triest maar waar.
Dit is ook een mooi voorbeeld:
https://www.reddit.com/r/pics/comments/ ... h=d88b4332
(ik lurk soms nog op het forum trouwens )
Heb nu zo'n 1600km met deze Astra gereden, de enige puntjes waarvoor ik nog 1x terug moest waren de stabilisator stangetjes en de multiriem piepte soms maar er zat een volledige onderhoudshistorie op deze auto en had z'n terugroepactie (aanpassing electronica stuurkolom) gehad... Die BMW had niet eens z'n airbag terugroepactie gehad, sommige auto's zijn echt extreem verwaarloosd, triest maar waar.
Dit is ook een mooi voorbeeld:
https://www.reddit.com/r/pics/comments/ ... h=d88b4332
(ik lurk soms nog op het forum trouwens )
-
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 05 dec 2015, 00:09
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
Ik stuur je wel even een PBchrisb schreef:Welke youngtimer handelaar was dit? Of wil je dat niet openbaar maken?Easy Rohler schreef:In principe allemaal eigen geld. De verkoper wilde uiteindelijk nog 1.200 euro vergoeden (6 APK-afkeurpunten...) van de 4.500 euro onkosten die ik had gemaakt. Ondanks zijn schriftelijke bevestiging voorafgaand aan de aankoop dat de auto "100% in orde was en zonder technische mankementen". Zo leer je snel de youngtimerhandelaren kennen... deze handelaar had gewoon gelogen over de toestand van de autoSnowWolf schreef:@Easy Rohler,
Ouch... das knap pijnlijk, vooral omdat het om je eigen geld ging (neem ik aan?).
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 28 sep 2017, 09:55
Re: E46 318Ci Cabrio van Stijn *verkocht*
Stijn,
Zeer mooie auto
Waar zit die cdv ergens
Ik heb een e46 318i uit 2000
M43 motor
Alvast bedankt
Gr. John.
Zeer mooie auto
Waar zit die cdv ergens
Ik heb een e46 318i uit 2000
M43 motor
Alvast bedankt
Gr. John.