E61 530 of 535D

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
RyanAtwood

Re: E61 530 of 535D

Bericht door RyanAtwood » 26 aug 2016, 18:27

Mijn 535d heeft al 8 eigenaren gehad en had goed 260k gelopen met aanschaf.
Sommige heikele punten waren al aangepakt (kabelboom enz), sommige nog niet.
Heb bijv wervelkleppen, thermostaten, panoramarubber enzovoort allemaal zelf nog gedaan.
Ik zie dat als onderdeel van de initiële investering.
Wil er nog jaren mee rijden, dan zijn die hoge instapkosten over de jaren verdeeld ook niet zo hoog meer.
Regulier onderhoud vind ik niet overdreven prijzig, scheelt als je wat zelf kan doen / nooit naar de dealer gaat in ieder geval.
Mijn showroom: BMW E61 535D 2005

RBA

Bericht door RBA » 28 aug 2016, 09:50

Vintiem schreef:Je mag de mijne kopen. Iets meer km maar zeker weten dat er weinig mensen zijn die zoveel geld in onderhoud/vervanging heeft gestopt.

Ik ga toch liever voor een auto met iets minder km's . Ik heb momenteel wat in duitsland op het oog, ik ga eens kijken of dat wat kan worden.

Over de onderhoudskwesties, ik denk dat je het gewoon net zo duur kan maken als dat je het zelf wil, en ja het motorische gedeelte moet je gewoon geluk mee hebben.

Vintiem

Bericht door Vintiem » 28 aug 2016, 10:21

Hij is al verkocht.

Maar wat betreft dat je onderhoud zo duur kan maken als je wilt klopt, ik heb al veel 535d gezien de afgelopen jaren en veel exemplaren konden wel gekocht worden en vervolgens wordt met habbiebabbie onderdelen de auto rijdende gehouden omdat origineel toch wel wat te duur is maar er staat wel 535d op de kont. Bij verkoop wordt daar niets van vermeld en de nieuwe eigenaar loopt kompleet leeg als hij wel een goede originele auto wil hebben.
Dus dat motorische moet je geluk mee hebben wat je zegt is deels waar, maar hangt ook veel af van onderhoud en wat voor vervangingsonderdelen zijn gebruikt, origineel of rotzooi.

En voordat er nu een hele welles/nietes discussie onstaat, ik spreek puur uit eigen ervaring.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Techniek”