Jevv zijn e39 530i sedan

Show je BMW E39. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Jevv

Re: Jevv zijn e39 530i sedan

Bericht door Jevv » 09 aug 2016, 16:59

Blackthunder schreef:Mooi man, tijd om echt te genieten van de wagen! Jammer dat ik voor het filmpje een yahoo account moet aanmaken?
Heuj, dat is raar. Als het goed is moet ie op openbaar staan. Zal er zo thuis even naar kijken.

Genieten doe ik zeker! :driving:
Afbeelding

Jevv

Bericht door Jevv » 24 aug 2016, 17:35

Vandaag eindelijk even de tijd en het goede weer gehad om wat fotootjes te schieten. Komen ze:

Afbeelding

Voor de oplettende facebooker: Ik heb dus nu de zwarte nieren erop zitten. Wat de bedoeling is: ik ga op zoek naar een tweede set raamstrips en deze ook matzwart spuiten. Deze ga ik samen met de zwarte nieren in de winter gebruiken. Tevens wil ik dan m'n wintervelgen ook zwart laten spuiten. 's zomers komt dan de chrome set er weer op :).

Afbeelding

Vegen. Ik zie ze ook. Check laatste foto voor meer daarover.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog meer vegen...

Wat interieurshots:

Afbeelding

Klein beetje stoffig wel..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bonus, mijn luchtverfrisser:

Afbeelding

Dan het volgende...

Als ie in de zon staat en ik kijk onder een bepaalde hoek, zie je allemaal vegen zitten. Zou m'n spuiter hem niet goed hebben gespoten of heeft ie hem nog even staan poetsen voordat ik hem mee naar huis nam? Hij raadde me aan hem na 2 maandjes met commandant te behandelen. Toen had ik dit nog niet gezien. Heb hem zelf alleen twee keer gewassen nu, maar niet met de borstel en ook zeker niet gepoetst. Is dit normaal zo? Zie foto:

Afbeelding

Ik heb deze foto zojuist via WhatsApp naar hem gestuurd, ben benieuwd naar z'n reactie.

Tevens van de week deze stickertjes van AliExpress binnen gehad:

Afbeelding

Heb er inmiddels één op m'n sleutel geplakt en die ziet er gelijk een stuk frisser uit :).
Afbeelding

zwitsali

Bericht door zwitsali » 25 aug 2016, 16:21

Tevens van de week deze stickertjes van AliExpress binnen gehad:
Hi Jevv, hoeveel mm heb je de stickers besteld?

Jevv

Bericht door Jevv » 25 aug 2016, 16:36

zwitsali schreef:Hi Jevv, hoeveel mm heb je de stickers besteld?
11mm. Zou persoonlijk alleen niet de extreem goedkope nemen. Op de foto's te zien zijn die niet heel mooi. Deze waren rond de 80 cent per stuk geloof ik. Had er 5 voor rond de 4eu...
Afbeelding

zwitsali

Bericht door zwitsali » 26 aug 2016, 11:49

Jevv schreef:Had er 5 voor rond de 4eu...
Helemaal top. zojuist ook besteld, ben benieuwd.

Easy Rohler

Bericht door Easy Rohler » 26 aug 2016, 12:42

Jevv schreef:Als ie in de zon staat en ik kijk onder een bepaalde hoek, zie je allemaal vegen zitten. Zou m'n spuiter hem niet goed hebben gespoten of heeft ie hem nog even staan poetsen voordat ik hem mee naar huis nam? Hij raadde me aan hem na 2 maandjes met commandant te behandelen. Toen had ik dit nog niet gezien. Heb hem zelf alleen twee keer gewassen nu, maar niet met de borstel en ook zeker niet gepoetst. Is dit normaal zo? Zie foto:

Afbeelding

Ik heb deze foto zojuist via WhatsApp naar hem gestuurd, ben benieuwd naar z'n reactie.
Nee, niet normaal. Zou niet moeten mogen na een spuitbeurt. Het advies om Commandant te gebruiken klinkt ook niet erg professioneel

Jevv

Bericht door Jevv » 26 aug 2016, 13:13

Easy Rohler schreef:
Nee, niet normaal. Zou niet moeten mogen na een spuitbeurt. Het advies om Commandant te gebruiken klinkt ook niet erg professioneel
Maar het zou wel helpen? Heb geen zin om hem weer een tijd kwijt te zijn.

Een vriend van me heeft een DAP. Misschien ff middagje DAPpen?

Spuiter is overigens op vakantie dus die reageert uiteraard niet op z'n apps...

Overigens kwam de PostNL vandaag nog een plastic bakje brengen :) :

Afbeelding
Afbeelding

FrankB

Bericht door FrankB » 30 aug 2016, 23:48

De strepen in de lak noemen ze hologrammen, feitelijk zijn dit hele fijne poetskrassen.

Na het spuiten is de lak waarschijnlijk grof gepolijst met een 'normale' concentrische polijstmachine.
Je ziet ook duidelijk de beweging die de poetser heeft gemaakt.

Om dit weer te verwijderen gebruik je normaliter een zachte polijstpad op de machine, icm een fijne polijstpasta.
Liefst met een excentrische machine zoals een DAP, maar met een concentrische machine kan dat net zo goed, als je maar weet wat je doet.

Met de hand kan ook, en ja dat kan met commandant, maar met een machine gaat natuurlijk sneller en makkelijker.
BMW E39 528ia Cosmosschwarz

Jevv

Bericht door Jevv » 31 aug 2016, 06:33

@Frank:

Thanks! Ik hoef me dus niet echt zorgen te maken? :)
Afbeelding

Vliet

Bericht door Vliet » 01 sep 2016, 12:32

Mooie auto, en goed dat hij weer netjes gemaakt wordt. Top dattie helemaal gespoten is :duimen: En het zijn inderdaad poetskrassen. Even goed behandelen en het is weg.

Wat wel jammer is, is dat de verkoper (of de vorige eigenaar) een pre facelift navigatiescherm erin gezet heeft. :bang: Aan het menu is te zien dat het wel na de facelift software is....

Jevv

Bericht door Jevv » 01 sep 2016, 12:54

Vliet schreef:Mooie auto, en goed dat hij weer netjes gemaakt wordt. Top dattie helemaal gespoten is :duimen: En het zijn inderdaad poetskrassen. Even goed behandelen en het is weg.

Wat wel jammer is, is dat de verkoper (of de vorige eigenaar) een pre facelift navigatiescherm erin gezet heeft. :bang: Aan het menu is te zien dat het wel na de facelift software is....
Thanks!

Die software heb ik zelf geüpdatet ;) Maar er komt te zijner tijd toch een Android systeem in, dus maak me er niet zo druk om :).
Afbeelding

Jevv

Bericht door Jevv » 13 sep 2016, 12:25

de Bimmer is vandaag helaas afgekeurd, op twee punten:

- Wiellager linksvoor
- Handrem doet helemaal niks

Beiden heel goed zelf te doen. Zo meteen maar gelijk even twee nieuwe wiellagers en remschoenen bestellen. Misschien dat de handrem alleen gesteld moet worden, maar als ie toch de brug op gaat voor de voorwielen, kan ik net zo goed achter ook even die zooi vervangen.

Hij moet voor 11 november gekeurd zijn dus ik heb nog effe :).

Wordt vervolgd.
Afbeelding

Jevv

Bericht door Jevv » 21 sep 2016, 04:44

Van het weekend m'n spulletjes binnen gehad dus gister lekker bezig geweest. Even m'n wiellager linksvoor vervangen, wat is dat een klotewerk zeg! Maargoed, het is gelukt. Zie hier de foto's:

De oude:

Afbeelding

Een en ander los gehaald om erbij te kunnen. Er zitten dus twee bouten waar je niet bij kunt omdat de schokbreker in de weg zit, heerlijk werkje om die los te halen :gek: :

Afbeelding

Eindelijk de oude eraf:

Afbeelding

Oud en nieuw naast elkaar:

Afbeelding

De nieuwe erop:

Afbeelding

En de boel weer lekker in elkaar gezet:

Afbeelding

Al met al echt veel te lang mee bezig geweest, maargoed. Mocht de andere kant ook nog een keer nodig zijn, weet ik zeker dat het sneller gaat, want ik weet nu hoe het moet :).

Volgende keer is m'n handrem aan de beurt.
Afbeelding

Jevv

Bericht door Jevv » 21 okt 2016, 14:48

Heeft even geduurd allemaal, ben nogal druk met m'n opleiding momenteel.

Vandaag is de Bimmer dan eindelijk goedgekeurd! Ik kan er weer tot 11 november 2017 tegenaan.

Volgende punt wordt het fixen van de olielekkage. Weet nog niet wanneer, maar wil die eigenlijk zo snel mogelijk gedaan hebben. Er gaat nu ongeveer 1 liter per 1000 km doorheen en dat is gewoon zonde :).

Daarnaast voel ik e.e.a. in m'n ophanging aan de voorkant. Plus ik wil m'n remschijven en blokken aan de achterzijde vervangen.
Afbeelding

Jevv

Bericht door Jevv » 03 mar 2017, 16:23

Zooo dan, oktober voor het laatst iets gepost hier. Dat betekent niet dat ik heb stilgezeten!

Tijd voor een:

VOORJAARSUPDATE

Dingen die ik de afgelopen 4 / 5 maanden heb gedaan:

Dit armpje van m'n ruitenwisser vervangen, want die schoot steeds uit de kom:

Afbeelding

Oliefilterhuispakking vervangen. Superleuk klusje! Raad het absoluut niemand aan! :P

Afbeelding

Raamtrims veravngen door shadowline:

Afbeelding

Een nieuwe sleutel bij de dealer besteld want m'n CV deed het niet meer en m'n slot was bevroren. Niet leuk.

Afbeelding
Kost wat, maar hij is wel mooi :P.

Uiteraard nog wat gespeeld in de sneeuw:

Afbeelding

Eindelijk een keer een Android unit besteld en ingebouwd! Heerlijk! Nooit meer OEM! :P

Afbeelding

En dan vandaag even m'n remschijven + blokken achter vervangen + m'n zomervelgjes eronder gegooid :). 17 inch replica Style 65, voor een zacht prijsje overgenomen incl. banden. Daarnaast gelijk even een kleine beurt gegeven. Dus nieuwe interieurfilters, inlaatfilter, oliefilter en olie ververst.

Afbeelding

Afbeelding

Al met al is dit hoe m'n black beauty er nu bij staat:

Afbeelding

Volgende op het lijstje:
Stabilisatorstangetjes + stabilisatorstang rubbers vervangen. Heb de boel al liggen, nu nog ff een datumpje prikken.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E39) Showroom”