Stuur schud heen en weer E46 compact

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Cabbie25

Stuur schud heen en weer E46 compact

Bericht door Cabbie25 » 08 sep 2016, 20:11

Hallo,

Vanavond zomaar op het een na andere moment begint mijn stuurwiel heen en weer te schudden. Ik was net onderweg naar huis. Soms heftiger ennsoms minder. Auto aannde kant gezet om te kijken of er een wiel los is gaan zitten, dit was niet het geval. Maar ja ik moest wel naar huis. Thuis gekomen de auto aan de voorkant opgekrikt, geen speling op de stuurkogels, stuurhuis ook in orde. Draagarmen,fuseekogels ook prima. Nu het volgende....ineens lopen beide remmen aan de voorkant aan, de remmen achterkant lopen goed vrij. Heb een paar loeihete remschijven. Dus vanaf het ene op het andere moment lopen mijn voorremmen aan en dat kan ook verklaren waarom het stuur schud. Heeft iermand ervaring hier mee?

Mvg,

Cabbie25

Re: Stuur schud heen en weer E46 compact

Bericht door Cabbie25 » 11 sep 2016, 19:56

Tweede deel: Zaterdag naar mijn werk gegaan en bezig met de beamer. Remmen losgehaald, remblokken zaten vast in de remklauw, die aan de zuigerkant zit sowiezo in de zuiger geklemt met de " veer" die aannde remblok vast zit, maar de ander zat ook vast in de klauw. Zuigers waren prima gangbaar, al willen deze wel gaan vastzitten. Blokken eruit gehaald, denk om de verklikker links voor. En het hele spul goed schoongemaakt, blokken aan de uiteinden licht ingesmeerd met keramisch vet. Geleide pennen schoongemaakt en ingevet en het spul weer gemonteerd. Tevens de remvloeistof gelijk maar vervangen, zag er zwart uit en zat een boel vocht in. Ik heb het systeem net zolang doorgespoeld met remvloeistof totdat het helder bij de remklauwen eruit kwam. Na vervangen remvloeistof voelde het rempedaal flink harder. In iedergeval wielen lopen weer vrij na remmen en stuur is ook weer rustig.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”