BMW_Mischa's 520D E61
- BMW_Mischa
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:26
BMW_Mischa's 520D E61
Vandaag toch maar besloten een showroom aan te maken voor de 520D. In mijn voorstelronde had ik al aangegeven van plan te zijn het nodige te willen gaan aanpassen aan mijn relatief kale E61.
De auto begon met bijna geen opties. Hij had alleen sportstoelen (half-elektrisch), professional navigatie, PDC voor&achter en Bluetooth.
To do:
Thermostaat DONE
Swirlflaps eruit DONE
Gloeibougies DONE
Smoorklep DONE
Comfort interieur DONE
USB (MULF2) DONE
Sport stuur
Xenon/LCI Koplampen DONE
Velgen DONE
Etc.
Het comfort interieur zit er ondertussen al in maar moet nog de puntjes op de i zetten:
Voor:
Na:
Uiteraard ook ff netjes gecodeerd:
Update Maart 2017:
Ondertussen wat kleine dingetjes aangepakt. Nieuwe thermostaat & EGR thermostaat, Automatischdimmende binnenspiegel geplaatst en LCI halogeen koplampen geplaatst. (Nog even kijken of ik daar xenon in gooi of niet. Xenon retrofit ging voor mij op dit moment teveel tijd en geld zitten.)
Plaatjes van de koplampen retrofit:
Vandaag een setje originele style 124 velgen opgehaald en gemonteerd. Dus weer wat van het lijstje af kunnen strepen!
To be continued!
Laatst gewijzigd door BMW_Mischa op 16 apr 2017, 01:04, 5 keer totaal gewijzigd.
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
Re: BMW_Mischa's 520D E61
Nice interieur!! Erg mooie upgrade
Qua dieselkwaaltjes ook goed bezig zo te zien, aantal heb ik ook gelijk laten doen na aanschaf. Combi pakket (DPF off, EGR dicht en tuning) is ook een aanrader
Qua dieselkwaaltjes ook goed bezig zo te zien, aantal heb ik ook gelijk laten doen na aanschaf. Combi pakket (DPF off, EGR dicht en tuning) is ook een aanrader
Re: BMW_Mischa's 520D E61
Nice!
Ziet er goed uit zeg!
moet binnenkort weer es even live bewonderen
Ziet er goed uit zeg!
moet binnenkort weer es even live bewonderen
116i
525dA E60
320iA E91
320iA F30
316iA F31
535da F11 (huidig)
525dA E60
320iA E91
320iA F30
316iA F31
535da F11 (huidig)
- BMW_Mischa
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:26
Re: BMW_Mischa's 520D E61
Lijkt me een goed plan! Gaan we gelijk ff een workshopje coderen doen
Laatst gewijzigd door BMW_Mischa op 07 sep 2016, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
- BMW_Mischa
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:26
Re: BMW_Mischa's 520D E61
"Kleine" update. Ik ben gisteren gezellig naar Delft gegaan om bij ZF de automaat preventief onderhoud te laten geven. Mooi bedrijf en een professionele uitstraling. Er word eerst even een stukje gereden en dan word je in de "lounge" geparkeerd. (Wacht ruimte is het eigenlijk niet te noemen.) Toen de automaat open lag werd ik even netjes gehaald om te zien wat de staat was. Maar vond het zelf nogal vervelend dat ik al bijna direct terug gebonjourd werd door een andere ZF medewerker, terwijl de monteur naast me stond en mij net liet zijn wat hij (niet) gevonden had. (Blijkbaar was de andere de chef van de monteur) Beetje onprofessioneel en zeker niet klant vriendelijk.
Maar goed, filter was nog het originele uit 2006 maar de olie zag er dermate goed uit dat het vermoede is dat deze al eens vervangen was. Aan de magneten zat bijna niks (voor de 250dKm die de auto ondertussen gelopen heeft) dus gelukkig zag het er allemaal goed uit. Maar goed, weer terug in de wachtruimte en 3 uur later kwam er weer iemand anders om mij op te halen. Bij deze persoon moest ik afrekenen en kon ik vertrekken...
Misschien dat jullie al een lichte ondertoon merken in mijn verhaal en dat klopt. Het bedrijf doet zijn uiterste best heel professioneel over te komen maar hier en daar laten ze wat steekjes vallen. De testrit was niks anders dan even de 80km weg op draaien en gas geven. Wel een keertje handmatig geschakeld maar geen start stopjes o.i.d. radio bleef aan en kreeg ook niet het idee dat er ook maar een seconde geluisterd werd naar de bak. Maar goed, schijn kan bedriegen. De beste laten sommige dingen soms ook wel heel eenvoudig over komen. Maar daar naast het heen en weer geslinger tussen de verschillende medewerkers en de communicatie daar onderling was gewoon slecht. De andere klant (tevens een zwarte e61) werd gezocht en gewoon straal voorbij gelopen omdat ze er blijkbaar geen gezicht bij hadden (Hij was naar de wc en qua timing moeten ze elkaar zijn tegen gekomen op de gang).
Over de beurt zelf kan ik dus weinig zeggen. Geen idee wat ze precies gedaan hebben in die bijna 4 uur. Totaal zijn er 4 buisjes, 1 groter blokje en de kabeldoorvoer vervangen. (Kan indien gewenst zo laten zien welke) en ik heb er de optionele spoeling bij laten doen. Totaal kosten afgerond 602,- Merk ik verschil? Nope, maar goed de olie zag er dus nog goed uit en heb er alleen mee naar huis gereden (95% snelweg dus geen schakelen) dus zal het over een paar dagen wel laten weten hier.
Maar goed, filter was nog het originele uit 2006 maar de olie zag er dermate goed uit dat het vermoede is dat deze al eens vervangen was. Aan de magneten zat bijna niks (voor de 250dKm die de auto ondertussen gelopen heeft) dus gelukkig zag het er allemaal goed uit. Maar goed, weer terug in de wachtruimte en 3 uur later kwam er weer iemand anders om mij op te halen. Bij deze persoon moest ik afrekenen en kon ik vertrekken...
Misschien dat jullie al een lichte ondertoon merken in mijn verhaal en dat klopt. Het bedrijf doet zijn uiterste best heel professioneel over te komen maar hier en daar laten ze wat steekjes vallen. De testrit was niks anders dan even de 80km weg op draaien en gas geven. Wel een keertje handmatig geschakeld maar geen start stopjes o.i.d. radio bleef aan en kreeg ook niet het idee dat er ook maar een seconde geluisterd werd naar de bak. Maar goed, schijn kan bedriegen. De beste laten sommige dingen soms ook wel heel eenvoudig over komen. Maar daar naast het heen en weer geslinger tussen de verschillende medewerkers en de communicatie daar onderling was gewoon slecht. De andere klant (tevens een zwarte e61) werd gezocht en gewoon straal voorbij gelopen omdat ze er blijkbaar geen gezicht bij hadden (Hij was naar de wc en qua timing moeten ze elkaar zijn tegen gekomen op de gang).
Over de beurt zelf kan ik dus weinig zeggen. Geen idee wat ze precies gedaan hebben in die bijna 4 uur. Totaal zijn er 4 buisjes, 1 groter blokje en de kabeldoorvoer vervangen. (Kan indien gewenst zo laten zien welke) en ik heb er de optionele spoeling bij laten doen. Totaal kosten afgerond 602,- Merk ik verschil? Nope, maar goed de olie zag er dus nog goed uit en heb er alleen mee naar huis gereden (95% snelweg dus geen schakelen) dus zal het over een paar dagen wel laten weten hier.
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
Re: BMW_Mischa's 520D E61
Gave e61, dat witte comfort interieur maakt het echt af. Ik zal de wagen snel in het echt zien als ik het sportinterieur kom afhalen.
Gr. Rik
Gr. Rik
- BMW_Mischa
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:26
Re: BMW_Mischa's 520D E61
Het wereldje is klein blijkt maar weer Ik spreek je binnenkort inderdaad!
Grt
Mischa
Grt
Mischa
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
Re: BMW_Mischa's 520D E61
Om even kort in te haken op dit verhaal....Ik heb een zelfde soort ervaring met ZF. Ik ben daar geweest ivm met schokkerig schakelen van mijn bak. ZF heeft er een stukje mee gereden op hetzelfde 80km stuk om vervolgens te beslissen dat ik wel degelijk een volledige oliewissel en spoeling moest doen ala 600 euro. Ik vroeg naar de adaptiewaarden, maar dat kon het absoluut niet zijn in hun ogen. Die spoeling moest echt....BMW_Mischa schreef:"Kleine" update. Ik ben gisteren gezellig naar Delft gegaan om bij ZF de automaat preventief onderhoud te laten geven. Mooi bedrijf en een professionele uitstraling. Er word eerst even een stukje gereden en dan word je in de "lounge" geparkeerd. (Wacht ruimte is het eigenlijk niet te noemen.) Toen de automaat open lag werd ik even netjes gehaald om te zien wat de staat was. Maar vond het zelf nogal vervelend dat ik al bijna direct terug gebonjourd werd door een andere ZF medewerker, terwijl de monteur naast me stond en mij net liet zijn wat hij (niet) gevonden had. (Blijkbaar was de andere de chef van de monteur) Beetje onprofessioneel en zeker niet klant vriendelijk.
Maar goed, filter was nog het originele uit 2006 maar de olie zag er dermate goed uit dat het vermoede is dat deze al eens vervangen was. Aan de magneten zat bijna niks (voor de 250dKm die de auto ondertussen gelopen heeft) dus gelukkig zag het er allemaal goed uit. Maar goed, weer terug in de wachtruimte en 3 uur later kwam er weer iemand anders om mij op te halen. Bij deze persoon moest ik afrekenen en kon ik vertrekken...
Misschien dat jullie al een lichte ondertoon merken in mijn verhaal en dat klopt. Het bedrijf doet zijn uiterste best heel professioneel over te komen maar hier en daar laten ze wat steekjes vallen. De testrit was niks anders dan even de 80km weg op draaien en gas geven. Wel een keertje handmatig geschakeld maar geen start stopjes o.i.d. radio bleef aan en kreeg ook niet het idee dat er ook maar een seconde geluisterd werd naar de bak. Maar goed, schijn kan bedriegen. De beste laten sommige dingen soms ook wel heel eenvoudig over komen. Maar daar naast het heen en weer geslinger tussen de verschillende medewerkers en de communicatie daar onderling was gewoon slecht. De andere klant (tevens een zwarte e61) werd gezocht en gewoon straal voorbij gelopen omdat ze er blijkbaar geen gezicht bij hadden (Hij was naar de wc en qua timing moeten ze elkaar zijn tegen gekomen op de gang).
Over de beurt zelf kan ik dus weinig zeggen. Geen idee wat ze precies gedaan hebben in die bijna 4 uur. Totaal zijn er 4 buisjes, 1 groter blokje en de kabeldoorvoer vervangen. (Kan indien gewenst zo laten zien welke) en ik heb er de optionele spoeling bij laten doen. Totaal kosten afgerond 602,- Merk ik verschil? Nope, maar goed de olie zag er dus nog goed uit en heb er alleen mee naar huis gereden (95% snelweg dus geen schakelen) dus zal het over een paar dagen wel laten weten hier.
Uiteindelijk bij Source (mede forum lid) mijn adaptiewaarden laten resetten en de auto reed gelijk weer perfect. De huidige eigenaar heeft nog steeds geen enkel schakel probleem ervaren sinds hij de auto van mij heeft overgenomen.
Ik denk dat ZF iets te commercieel is ingericht en gebruikt maakt van haar naam om zo snel geld te verdienen. Met mijn bak was niks aan de hand, alleen mijn waarden waren overhoop. Waarom, dat zal ik nooit weten, maar een reset was genoeg....!
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
- BMW_Mischa
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:26
Re: BMW_Mischa's 520D E61
Even weer eens een update gedaan over de E61
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
- BMW_Mischa
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:26
Re: BMW_Mischa's 520D E61
"Nieuwe" velgen gemonteerd na eindelijk een mooi setje originele 18" style 124's te hebben gevonden
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
Re: BMW_Mischa's 520D E61
sport interieur verkocht begrijp ik?
- BMW_Mischa
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 11 nov 2009, 15:26
Re: BMW_Mischa's 520D E61
Yup, een forum lid rijd er nu mee rond.
E30 325i Cabrio ('87) R.I.P.
E36 316i LPI sedan ('97) Verkocht
E46 320D sedan ('01) Verkocht
E36 325i Cabrio ('94) Verkocht
E61 520D ('07) Verkocht
F20 116D ('13) Verkocht
F31 320D ('13)
Re: BMW_Mischa's 520D E61
Jammer maar mooi dat er een ander forum lid mee rond rijdt!
Ik heb het standaard interieur erin zitten, net terug van vakantie (5000km) en erg ontevreden over de zit van deze stoelen na een rit van 1600km aan 1 stuk.
Ik heb het standaard interieur erin zitten, net terug van vakantie (5000km) en erg ontevreden over de zit van deze stoelen na een rit van 1600km aan 1 stuk.
Re: BMW_Mischa's 520D E61
E61 interieurs zijn er genoeg.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
Re: BMW_Mischa's 520D E61
Als iemand wat heeft liggen dan hoor ik het graag. Op b.v. marktplaats staan alleen Comfort interieurs tegen hoofdprijzen, ik zoek een goedkoop sport interieur...