Bijna 1000km gereden oftewel ruim 3 weken woon-werkverkeer (750km) en de restant (150km) prive.
Mijn ritten beperken zich tussen Den Helder en Alkmaar met af en toe een paar ritten naar Haarlem en eentje naar Schiphol.
Voor degene uit de omgeving geeft het een beetje een beeld van de wegen die ik aan het rijden ben.
Per maand:
20 a 22 keer woon-werkverkeer (totaal +/-1150km)
4 maal per maand een bezoek aan mijn moeder (totaal 100km)
1 maal Haarlem (totaal 120km)
Prive per maand (totaal 100km)
Afgerond: 1500km per maand
Dat is ruim want ik ben ook 2 a 3 dagen vrij per maand wat weer goed is voor +/-150km minder.
Km stand is bijna 2 ton.
Heb expres deze kilometers harder gereden dan normaal.
Bij stoplichten sneller opgetrokken en alleen op de langere stukken CC gebruikt.
Lambdasondes zijn volgens mij nog nooit vervangen (4 stuks) zo ook niet de rest: misschien dat deze er op latere termijn gaan komen, dat zien we dan wel weer.
2 bobines zijn wel vervangen zo ook de bougies bij, als ik het nog goed heb, 150.000km's
Ik rij nog steeds de eerste 10km normaal zodat alles een beetje op temperatuur is en daarna trek ik verder door naar de 4000rpm en mocht het "nodig zijn" gaat we verder in de toeren maar dat is alleen maar om een beetje te spelen met de tegenstander.
Nog steeds het grootste deel op hoofdwegen waar ik maar 80km per uur mag rijden (rij normaal tussen de 85 a 95km/u), weinig snelwegen waar ik de 120/140 km per uur kan rijden en misschien een kleine 10km per week in de stad.
Lange tijd zonder airco gereden deze maand, had liever dak en ramen open, zo heet was het namelijk in de auto dat ik het prettige vond: mogelijk heeft dit ook geholpen aan het lage verbruik.