E39 520i 1999 Sedan - JeffreyStreefkerk
- Jeffrey Streefkerk
Re: E39 520i 1999 Sedan - JeffreyStreefkerk
In de tussentijd is er niet zoveel gebeurd. Ik heb alleen de A en B stijl binnen ook zwart gemaakt. Kom er wel achter dat ik nu eigenlijk het hemeltje ook wel zwart wil hebben. Maar dat kan ik mooi doen als de voorruit vervangen wordt. Iemand nog tips om op de juiste manier de hemel los te krijgen? Heb er verder nog niet naar gezocht maar ga dat nog wel doen
Ik heb ook even wat foto`s gemaakt van de roestvorming op mijn auto. Dat tesamen met de audio stoort me echt verschrikkelijk. Dingen die komend jaar maar eens gedaan moeten worden. De roest is wel erg diep.. dus dat gaat veel geld kosten aangezien er gelast moet worden
Tevens ben ik nu aan het kijken voor us-lights, ledjes voor in de koplampen + xenon. Én witte kentekenplaat verlichting. Wat betreft de ledringen staat er op https://www.mb-cardesign.nl/bmw/5-serie ... t-superwit dat dit voor auto`s is ná 2001 en met origineel xenon. Maar neem aan dat het gewoon past in mijn auto toch? Er zijn diverse discussie`s al geweest maar geen duidelijke conclusie Ik heb de officiële facelift units..
Ik heb ook even wat foto`s gemaakt van de roestvorming op mijn auto. Dat tesamen met de audio stoort me echt verschrikkelijk. Dingen die komend jaar maar eens gedaan moeten worden. De roest is wel erg diep.. dus dat gaat veel geld kosten aangezien er gelast moet worden
Tevens ben ik nu aan het kijken voor us-lights, ledjes voor in de koplampen + xenon. Én witte kentekenplaat verlichting. Wat betreft de ledringen staat er op https://www.mb-cardesign.nl/bmw/5-serie ... t-superwit dat dit voor auto`s is ná 2001 en met origineel xenon. Maar neem aan dat het gewoon past in mijn auto toch? Er zijn diverse discussie`s al geweest maar geen duidelijke conclusie Ik heb de officiële facelift units..
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
BMW E61 525i
Strakke wagen
Zoals je zelf zegt zou die roest wel zo snel mogelijk aan laten pakken
het zit nou al aardig diep
Ik blijf hem volgen
Zoals je zelf zegt zou die roest wel zo snel mogelijk aan laten pakken
het zit nou al aardig diep
Ik blijf hem volgen
- Jeffrey Streefkerk
Ten eerste... Gelukkig nieuwjaar allemaal
Thanks Mike! Ja klopt.. had er een tijdje terug iemand naar laten kijken en die vroeg al €800,-
- Achterbumper spuiten + klein sneetje in het plastic lassen. Ontstaan ooit bij het aankoppelen van een aanhanger toen die nog een trekhaak had.
- 2 Roestplekken herstellen en spuiten.
Waarschijnlijk is het goedkoper om een 2dehands bumper en kofferklep te kopen, maarja.. die moeten waarschijnlijk ook weer gespoten worden.
Update onderhoud
M`n waggeltje is vorige week weer weggeweest. Het volgende gedaan:
- Remschijven vóór gecheckt.. ze zijn echt krom. Komend jaar dus af laten draaien of vernieuwen. Tevens revisiesetje kopen voor de klauwen.
- Aircopomp vervangen door een gereviseerde + monteren en afvullen. Wat ben ik daar blij mee! De pomp begon te ratelen en was dus kapot.
- Oliefilterhuispakking vervangen.
- Dat "oliepotje" vervangen + slangen want die lekte wat olie.
Update overige
- Nieuwe mattenset gekocht, die van de bestuurder was echt versleten en zaten gaten in.
- Knopje in het dashboard gezet om de koplampen mee af te stellen.. die was "kwijt" gemaakt door de vorige eigenaar? Je keek dus door het gat naar binnen in het dashboard. Dat is nu verholpen met een dummie.
- Ledjes in m`n angeleyes gezet (6W van MB-Cardesign) Zijn fel zat. Iets feller dan de originele lampjes.
- Kentekenplaatlampen vervangen door led. Komen van D-parts tezamen met het interieurschakelaartje.
Actiepunten
- US-lights liggen klaar voor installatie. Moet alleen nog tijd vinden om dat te monteren. Eerst eens uitvogelen hoe het moet.
- Xenon inbouwen
- Ruitvervangen
- Remschijven fixen
- Lak polijsten (!!!!) Zitten echt veel vetvlekken en kleine mini krasjes op.
- Roest herstellen
Thanks Mike! Ja klopt.. had er een tijdje terug iemand naar laten kijken en die vroeg al €800,-
- Achterbumper spuiten + klein sneetje in het plastic lassen. Ontstaan ooit bij het aankoppelen van een aanhanger toen die nog een trekhaak had.
- 2 Roestplekken herstellen en spuiten.
Waarschijnlijk is het goedkoper om een 2dehands bumper en kofferklep te kopen, maarja.. die moeten waarschijnlijk ook weer gespoten worden.
Update onderhoud
M`n waggeltje is vorige week weer weggeweest. Het volgende gedaan:
- Remschijven vóór gecheckt.. ze zijn echt krom. Komend jaar dus af laten draaien of vernieuwen. Tevens revisiesetje kopen voor de klauwen.
- Aircopomp vervangen door een gereviseerde + monteren en afvullen. Wat ben ik daar blij mee! De pomp begon te ratelen en was dus kapot.
- Oliefilterhuispakking vervangen.
- Dat "oliepotje" vervangen + slangen want die lekte wat olie.
Update overige
- Nieuwe mattenset gekocht, die van de bestuurder was echt versleten en zaten gaten in.
- Knopje in het dashboard gezet om de koplampen mee af te stellen.. die was "kwijt" gemaakt door de vorige eigenaar? Je keek dus door het gat naar binnen in het dashboard. Dat is nu verholpen met een dummie.
- Ledjes in m`n angeleyes gezet (6W van MB-Cardesign) Zijn fel zat. Iets feller dan de originele lampjes.
- Kentekenplaatlampen vervangen door led. Komen van D-parts tezamen met het interieurschakelaartje.
Actiepunten
- US-lights liggen klaar voor installatie. Moet alleen nog tijd vinden om dat te monteren. Eerst eens uitvogelen hoe het moet.
- Xenon inbouwen
- Ruitvervangen
- Remschijven fixen
- Lak polijsten (!!!!) Zitten echt veel vetvlekken en kleine mini krasjes op.
- Roest herstellen
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E61 525i
- Jeffrey Streefkerk
- Jeffrey Streefkerk
Hoi!
Heb een hele tijd niets van me laten horen.
Bij deze een update van m`n auto, ik blijf zeker niet stil zitten.
Auto staat nu bij de spuiter voor het spuiten vd achterbumper en het wegwerken van de roestplekken.
Het probleem met mijn remmen loste zichzelf op, de vibratie is nu minimaal. De schijven lijken zichzelf "recht te remmen".
19-3-2016 (240.000km)
- Vooruit vervangen
- Plafond zwart gemaakt
- Ruitenwissers vervangen
1-8-2016 (244.000km)
- Vanos laten reviseren. Auto trok niet goed en liep onregelmatig. Na de revisie had ik een compleet andere auto. Wat een heerlijk gevoel om de motor terug tot leven te voelen komen:love:
- Nieuwe waterpomp
- Auto gepolijst
en twee weken later.....
29-8-2016
- klaarmaken voor roestverwijdering en spuiten achterbumper
Ben benieuwd hoe ik hem terug krijg...
Daarnaast kost het best wel wat geld allemaal, maar wat een plezier krijg je ervoor terug
Heb een hele tijd niets van me laten horen.
Bij deze een update van m`n auto, ik blijf zeker niet stil zitten.
Auto staat nu bij de spuiter voor het spuiten vd achterbumper en het wegwerken van de roestplekken.
Het probleem met mijn remmen loste zichzelf op, de vibratie is nu minimaal. De schijven lijken zichzelf "recht te remmen".
19-3-2016 (240.000km)
- Vooruit vervangen
- Plafond zwart gemaakt
- Ruitenwissers vervangen
1-8-2016 (244.000km)
- Vanos laten reviseren. Auto trok niet goed en liep onregelmatig. Na de revisie had ik een compleet andere auto. Wat een heerlijk gevoel om de motor terug tot leven te voelen komen:love:
- Nieuwe waterpomp
- Auto gepolijst
en twee weken later.....
29-8-2016
- klaarmaken voor roestverwijdering en spuiten achterbumper
Ben benieuwd hoe ik hem terug krijg...
Daarnaast kost het best wel wat geld allemaal, maar wat een plezier krijg je ervoor terug
Laatst gewijzigd door Bart70 op 18 feb 2020, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW E61 525i
-
Bekende makita :p
- Blackthunder
- Jeffrey Streefkerk
@PB, ja was bij jou voor de deur haha
@Blackthunder, thanks!
@Blackthunder, thanks!