VT550 ///M3 project
Re: VT550 ///M3 project
Gaaaf!!
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
Re: VT550 ///M3 project
Ben benieuwd!! vooral ook wat het met je motorgeluid doet!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: VT550 ///M3 project
dik hoor. staat ook nog op mijn verlanglijst voor de m5 of het word een e60 m5
Re: VT550 ///M3 project
Mooi op die S62 klappen Niels en V10s aan stront rijden, V10 loop je finaal op leeg, heb het idee ook laten varen ...........
Laatst gewijzigd door s54vert op 18 jan 2017, 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: VT550 ///M3 project
Ziet er strak uit zo in je bumper! wat een pakket trouwens zeg...
Je hebt ook wel een lekker schuurtje zo te zien. ik heb trouwens dezelfde doppenset
Je hebt ook wel een lekker schuurtje zo te zien. ik heb trouwens dezelfde doppenset
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: VT550 ///M3 project
Aangezien jij ook niet vies bent van het recht voor zijn raap reageren, hier eentje van mij: wat een gelul van een dronken aarbei over de V10. Gewoon een goede kopen waar iemand met verstand, en een eigenaar met een budget voor onderhoud, naar heeft (om)gekeken. Beetje met verstand rijden en alleen bij goed warm de toeren zoeken. SMG met verstand bedienen dan is het prima te doen. Zeker als je hem als auto ernaast heb. Als je alleen wilt trappen krijg ik jou M3 ook binnen een week op een hoop en met verstand uit in twee dagen. Moet je iets met een gietijzeren blok kopen, gaat ook kapot maar kost 1500€ nieuw in krat. Een goede V10 kost gewoon geld. (Punt)
Dat gezegd hebbende, ik kijk uit naar de volgende updates en respect hoe je dat allemaal aanpakt no offence
Gr Ron
Dat gezegd hebbende, ik kijk uit naar de volgende updates en respect hoe je dat allemaal aanpakt no offence
Gr Ron
Re: VT550 ///M3 project
Ron, ik ben naar 4 wezen kijken en niet de goedkoopste en ik ben er ook recht voor zijn raap in.. is niet zo makkelijk om een knappe en goede V10 te vinden.. meesten 46 eigenaren in 4 maanden tijd.
En laten we eerlijk zijn , jij hebt alles preventief laten doen, daar heeft niet iedereen de knaken voor, die kan net zon ding ophalen van hun laatste geld en naja dan weet je het wel.
V10 rulez.. maar voor mij niet... dan maar op deze manier met een fohn erop
En laten we eerlijk zijn , jij hebt alles preventief laten doen, daar heeft niet iedereen de knaken voor, die kan net zon ding ophalen van hun laatste geld en naja dan weet je het wel.
V10 rulez.. maar voor mij niet... dan maar op deze manier met een fohn erop
Re: VT550 ///M3 project
Mooi spul die ESS compressoren, zeker voor de M3 waarvoor ze speciaal ontworpen zijn.
Monteren is niet heel moeilijk, ecu opsturen voor een update en rijden maar.
Heb er ook wel eens over nagedacht, maar kost wel echt serieus geld inderdaad.
Wel top spul en echt heel betrouwbaar als je er met verstand mee omgaat.
Monteren is niet heel moeilijk, ecu opsturen voor een update en rijden maar.
Heb er ook wel eens over nagedacht, maar kost wel echt serieus geld inderdaad.
Wel top spul en echt heel betrouwbaar als je er met verstand mee omgaat.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
- jwbakkenes
- Berichten: 821
- Lid geworden op: 14 okt 2015, 22:47
Re: VT550 ///M3 project
Goed bezig Evert, ik blijf het volgen.
Re: VT550 ///M3 project
Evert? die kennen we nietjwbakkenes schreef:Goed bezig Evert, ik blijf het volgen.
Vanavond toch nog maar even aan de slag geweest, stuurbekrachtigingsvloeistofpotje verwijderd, slangen worden verlengd en hij komt bovenop de SC bracket te zitten voor op de motor, heb de complete bracket gemonteerd met poelies en spanrollen etc.. was even een uitgezoek, maar zit erop.
Vortech SC gemonteerd in de bracket, hangt ook op zijn plek, moet alleen even geklokt worden nog.
Morgen de slangen verlengen, en dan het minste klusje van alles de injectorrail en injectoren verwisselen, daarna kan de inlaat erop.
En dan schiet het alweer aardig op, zal morgen even wat pics schieten en plaatsen, want die van vanavond met de telefoon zijn allemaal mislukt.
Morgen ook even kijken of ik een geschikte afdichtdop kan vinden, ik ga de Vortech race bov niet recirculeren de inlaat in, maar gewoon vrij de lucht in.
Klinkt stukken beter, alleen moet de aansluiting dan even afgedopt worden.
Voor het geld had ik een iets betere handleiding verwacht, is niet allemaal je van het, maar beetje logisch nadenken en koekeloeren en we komen er wel uit.
Ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopen, auto was al niet echt een stakker,maar tegenwoordig redt je het ook niet met 350 pk.. dus straks 200 erbij
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: VT550 ///M3 project
oei het was niet de bedoeling om een hele heisa te beginnen over een v10 maar ik vind hem echt super dik klinken en het is voor mij alleen maar speelgoed. ik rij 4k per jaar met mijn huidige m5.
ik ben erg benieuwd naar de foto's. 200pk erbij ga je wel merken . ik snap alleen niet het opsturen van je ecu. ik zou hem graag op de bank willen laten afstellen want iedere auto is toch weer anders? maar dat zal ess wel heel goed bedacht hebben.
ik ben erg benieuwd naar de foto's. 200pk erbij ga je wel merken . ik snap alleen niet het opsturen van je ecu. ik zou hem graag op de bank willen laten afstellen want iedere auto is toch weer anders? maar dat zal ess wel heel goed bedacht hebben.
Re: VT550 ///M3 project
niels 323i schreef:oei het was niet de bedoeling om een hele heisa te beginnen over een v10 maar ik vind hem echt super dik klinken en het is voor mij alleen maar speelgoed. ik rij 4k per jaar met mijn huidige m5.
ik ben erg benieuwd naar de foto's. 200pk erbij ga je wel merken . ik snap alleen niet het opsturen van je ecu. ik zou hem graag op de bank willen laten afstellen want iedere auto is toch weer anders? maar dat zal ess wel heel goed bedacht hebben.
Werkt iets anders, je moet je ecu file uitlezen en mailen naar hun, zij passen de mapping daarop aan.. ESS mapping is eigenlijk niets verkeerds over te zeggen, want dingen lopen er beter dan stock op ( zelfde met mijn CSL remap)
Ik laat de mapping zws nog finetunen door mijn goede kennis Johan van Van Vught Tuning in Marum en op de bank.
Niels, de ESS kit voor je M5 is redelijk goedkoop, Kennis van me heeft hem er ook op en met wat aanpassingen rijdt gewoon even 639 pk en molt alles wat ie onderweg maar tegenkomt.
De standaard kit is 560 pk en geloof me , dan loopt die V8 wel.. klinken doet ie dan ook nog een heel stuk beter (voor zover dat al beter kan )
Ik heb er 2 gehad en echt mijn fijnste autos ooit , dus had ik nog zon ding dan kwam daar gelijk zon kit op
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: VT550 ///M3 project
Als ik mijn haren gekortwiekt wil hebben kom ik ff bij jou in de auto zitten met dakkie open
Re: VT550 ///M3 project
Mocht je M5 te koop komen niels heb ik wel intresse
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: VT550 ///M3 project
dat bedoel ik eigenlijk finetunen op je eigen motor. kunnen ze uit die map die je opstuurd opmaken hoe jou motor is? daarmee bedoel ik dat de eene motor meer koppel heeft en de ander weer wat meer vermogen in sommige gebieden.
639pk dat klink wel lekker in de oren . ben er nog niet uit wat het word. ben nog steeds wel helemaal te spreken over mijn e39.
639pk dat klink wel lekker in de oren . ben er nog niet uit wat het word. ben nog steeds wel helemaal te spreken over mijn e39.