Aankoop advies 645ci
Aankoop advies 645ci
Hallo!
Ik ben van plan een 645ci te gaan kopen en ik vroeg me af of er zaken zijn waar ik in het bijzonder op moet letten.
Ik twijfel nog of het een cabrio of coupe moet worden maar neig meer naar een coupe, het aanbod ervan is groot en er staan heel wat leuke modellen op marktplaats
Wie kan me wat handvatten geven voor als ik naar zo'n auto ga kijken?
Ik ben van plan een 645ci te gaan kopen en ik vroeg me af of er zaken zijn waar ik in het bijzonder op moet letten.
Ik twijfel nog of het een cabrio of coupe moet worden maar neig meer naar een coupe, het aanbod ervan is groot en er staan heel wat leuke modellen op marktplaats
Wie kan me wat handvatten geven voor als ik naar zo'n auto ga kijken?
Laatst gewijzigd door rednas op 27 sep 2016, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
E46 323i cabrio
Re: Aankoop advies 645ci
Ik lees verhalen over koelvloeistoflekkage/verbruik en klepseals die uitharden?
E46 323i cabrio
Re: Aankoop advies 645ci
Als ik het juiste blok voor me heb:
De koelvloeistoflek is een drama! Eer loopt een koelingpijp van voor naar achteren. de rubbers worden slecht en hij gaat dan lekken. Het hele blok moet dan uit elkaar voor het vervangen van die rubbertjes!
Er zijn geloof ik ook kitjes waarmee je de pijp doorzaagt, rubertjes vervangt, en dan over de zaagsnede een speciale mof met afdichtingen zet. dit scheel enorm veel werk / kosten.
Succes!
De koelvloeistoflek is een drama! Eer loopt een koelingpijp van voor naar achteren. de rubbers worden slecht en hij gaat dan lekken. Het hele blok moet dan uit elkaar voor het vervangen van die rubbertjes!
Er zijn geloof ik ook kitjes waarmee je de pijp doorzaagt, rubertjes vervangt, en dan over de zaagsnede een speciale mof met afdichtingen zet. dit scheel enorm veel werk / kosten.
Succes!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 09 jun 2014, 21:25
Re: Aankoop advies 645ci
Prima auto, super motor.
Onderhoud status is belangrijk.
lekker warm rijden met proefrit.
Daarna stationair laten draaien en op je gemak rond kijken aan de auto en praatje maken met de verkoper of dealer.
Als de auto na 10min / 15min niet gaat roken uit de uitlaat prima.
Als je dan een spuitgas geeft en er ontstaat geen rook prima.
Bij wel een roken of een pluim zijn de seals aan vervanging toe. Laat het me dan maar weten :-)
Let goed op dat de motor olie vrij is mbt pakkingen en dat de Dynamo niet vet eruit ziet.
Anders moeten er wat pakkingen vervangen worden. Opzich geen probleem, maar alle reparaties gaat gepaard met tijd, gezien er weinig werk ruimte is rond de motor.
Koelvloeistof lekkage valt mee. Let goed op of je geen koelvloeistof uit het gaatje aan voorzijde blok ziet komen.
Zo, ja dan heb je de angstige lekkage te pakken die men bedoeld.
Tot heden weinig meegemaakt.
Verder wielophanging controleren. Maar is allemaal goed te vervangen.
Suc6 met de Koop.
Onderhoud status is belangrijk.
lekker warm rijden met proefrit.
Daarna stationair laten draaien en op je gemak rond kijken aan de auto en praatje maken met de verkoper of dealer.
Als de auto na 10min / 15min niet gaat roken uit de uitlaat prima.
Als je dan een spuitgas geeft en er ontstaat geen rook prima.
Bij wel een roken of een pluim zijn de seals aan vervanging toe. Laat het me dan maar weten :-)
Let goed op dat de motor olie vrij is mbt pakkingen en dat de Dynamo niet vet eruit ziet.
Anders moeten er wat pakkingen vervangen worden. Opzich geen probleem, maar alle reparaties gaat gepaard met tijd, gezien er weinig werk ruimte is rond de motor.
Koelvloeistof lekkage valt mee. Let goed op of je geen koelvloeistof uit het gaatje aan voorzijde blok ziet komen.
Zo, ja dan heb je de angstige lekkage te pakken die men bedoeld.
Tot heden weinig meegemaakt.
Verder wielophanging controleren. Maar is allemaal goed te vervangen.
Suc6 met de Koop.
Re: Aankoop advies 645ci
Wat hier al gezegd is inderdaad:
Alle V8 motoren van BMW krijgen vroeg of laat lekkende klepseals en vrijwel altijd gaat de koelleiding die door het blok loopt lekken. Inmiddels zijn daar nieuwe onderdelen voor (klepseals die niet meer hard worden en een betere koelleiding). Let op bij verlaagde modellen op een hoger bandenslijtage. Check goed of de automaat goed schakelt en geen hickups vertoont. Auto is NIET gemaakt voor stadsverkeer.
Die tools om zelf klepseals en dergelijke te vervangen bestaan en worden door AGA-tools in de markt gezet. Vraag je echter af (afhankelijk van de KM-stand) of je dat met die tools wil doen. Garage rekent circa 4500 euro, dealer 6000-8000 euro en mensen met die tools vragen tussen de 1300-3000 euro ervoor . Dan krijg je echter de meest efficiënte oplossing en als je het blok toch eruit haalt kun je beter alles wat eronder zit preventief meevervangen zodat je die kosten later niet dubbel krijgt.
Sommige modellen hebben remschijven die bedoeld zijn voor schuine remblokjes. Daar worden regelmatig verkeerde blokken op gezet waardoor je remmen gaan piepen. Geen duur euvel overigens maar wel het vermelden waard. Ik heb 2-3 maanden terug zo'n 25 645ci's/650i/s bekeken en op 2 na hebben ze allemaal lekkende klepseals gehad dus bereid je daar op voor!
Alle V8 motoren van BMW krijgen vroeg of laat lekkende klepseals en vrijwel altijd gaat de koelleiding die door het blok loopt lekken. Inmiddels zijn daar nieuwe onderdelen voor (klepseals die niet meer hard worden en een betere koelleiding). Let op bij verlaagde modellen op een hoger bandenslijtage. Check goed of de automaat goed schakelt en geen hickups vertoont. Auto is NIET gemaakt voor stadsverkeer.
Die tools om zelf klepseals en dergelijke te vervangen bestaan en worden door AGA-tools in de markt gezet. Vraag je echter af (afhankelijk van de KM-stand) of je dat met die tools wil doen. Garage rekent circa 4500 euro, dealer 6000-8000 euro en mensen met die tools vragen tussen de 1300-3000 euro ervoor . Dan krijg je echter de meest efficiënte oplossing en als je het blok toch eruit haalt kun je beter alles wat eronder zit preventief meevervangen zodat je die kosten later niet dubbel krijgt.
Sommige modellen hebben remschijven die bedoeld zijn voor schuine remblokjes. Daar worden regelmatig verkeerde blokken op gezet waardoor je remmen gaan piepen. Geen duur euvel overigens maar wel het vermelden waard. Ik heb 2-3 maanden terug zo'n 25 645ci's/650i/s bekeken en op 2 na hebben ze allemaal lekkende klepseals gehad dus bereid je daar op voor!
Re: Aankoop advies 645ci
Dit allemaal was destijds bij mij de reden waardoor ik in plaats van een E61 550i een E61 530i gekocht heb.
Ik had geen zin in die ongein die vermogens kosten om te repareren.
Ik had geen zin in die ongein die vermogens kosten om te repareren.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 20 mar 2017, 23:35
Re: Aankoop advies 645ci
Beste allen, ik heb vorig jaar een 650i aangeschaft en de rechterkant van de motor had een beginnende lekkage in de klepseals. Ik heb ze allemaal bij Daan Hendriks laten vervangen voor 850 euro was dat toen, hij heeft dat speciale gereedschap. Geen last meer van! Ook in Apeldoorn zit een bedrijf die doet het geloof ik voor een 1300. Er zijn ook bedrijven die de koelwaterpijp vervangen ook voor een bedrag rond of onder de 1000 euro. Voorts nog wat pakkingen laten vervangen die hard geworden zijn. Goeie monteur zoeken en niet naar de dealer, het is wat werk en het kost je wel 500 extra (meer met dynamic drive) maar dan heb je alle problemen aangepakt en verder is het een hele goeie motor mits goed onderhouden. Zuinig ook voor een 4.8 V8, ik rijd op LPG en lach me ziek!
Met deze kennis heb ik mijn 650i durven kopen, anders was ik er ook niet aan begonnen... Verder geweldige auto!
Met deze kennis heb ik mijn 650i durven kopen, anders was ik er ook niet aan begonnen... Verder geweldige auto!