Cd vast in mkIV navi, cd wisselaar gebruiken mogelijk?

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
nathan0

Cd vast in mkIV navi, cd wisselaar gebruiken mogelijk?

Bericht door nathan0 » 24 sep 2016, 14:05

Beste lezers,

mijn cd komt niet meer uit m'n navi scherm! Het schermpje klapt naar voren, maar verder gebeurd er niks, en moet ik hem handmatig weer terug begeleiden. Hij klapt dus ook niet automatisch terug naar de goede positie. Ook geeft de speler aan dat er geen cd aanwezig is..

Knop ingedrukt houden werkt niet, priegelen met andere cd werkt niet, met een pincet eruit trekken werkt ook niet. Stroom/stekkers eraf en opnieuw opstarten haalt ook niks uit. Ook heb ik het bovenkapje van de navi zelf gedemonteerd om het inwendig te bekijken, maar daar werd ik ook niet wijzer van..

Mits iemand voor dit probleem de verlossende oplossing heeft, geef ik de hoop op.

Als alternatief bedacht ik me dat ik ook een cd wisselaar in de kofferruimte kon inbouwen. Gaat dit gewoon werken met een cd die vast zit in de unit zelf? Is zo een cd wisselaar plug&play?

Het gaat om een 3serie uit 2002

Ik hoor graag tips en reacties!

Alvast bedankt !

Marcel RSD

Re: Cd vast in mkIV navi, cd wisselaar gebruiken mogelijk?

Bericht door Marcel RSD » 28 sep 2016, 12:08

Dan zul je hem toch moeten openschroeven. De unit zal afgeschermd zijn, bij een MK4 moet je ook een soort deksel lossolderen.
Eruittrekken zal niet gaan. Je kunt proberen de eject motor direct aan te sturen met constante stroom ?
Showroom:
viewtopic.php?f=104&t=26506

Mods:
- Evolve ECU tune, Alpha-N, SAP delete, oct. 98, speed limiter removal
- Evolve carbon air intakes
- Evolve IATS relocate
- Evolve Medusa Headers + 200 cell cats

nathan0

Re: Cd vast in mkIV navi, cd wisselaar gebruiken mogelijk?

Bericht door nathan0 » 02 okt 2016, 12:08

Ik heb een cd wisselaar aangeschaft, en deze aangesloten in de kofferbak, boven de dvd ingang. Deze doet gewoon zn werk! Dat ik in mn scherm unit zelf geen cd meer kan stoppen neem ik maar voor lief..

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”