E46 Coupe PFL M54B22
E46 Coupe PFL M54B22
Hoi Allemaal,
Zal mijzelf ook eens gaan voorstellen. Ben Jeffrey, 25 jaar en kom uit Waalwijk.
In eerste instantie zou ik een 323ti gaan aanschaffen vanwege de funfactor.
Echter heb ik toch besloten voor mijn all-time favourite te gaan en wat meer geld uit te geven.
Het zou en moest een coupe worden, een handbak en het liefst in de kleur titansilber!
Na een tijdje zoeken kwam ik er een tegen, bouwjaar 2002 en 250.xxx KM op de klok. Na een korte onderhandeling heb ik dan ook vrijwel direct de auto overgenomen. ( April 2016 )
Auto tijdens aanschaf.
Ik heb de auto gelijk onder handen genomen en de auto naar de Dealer in Waalwijk gebracht.
Volgende is uitgevoerd.
- BMW Inspectie I & II
- Olie + Filters
- Versnellingsbak Olie
- Bougies
- Uitlaat steunen
- Nieuwe Logo's motorkap en kofferbak
Direct veel aan gedaan, kostenplaatje was een slordige 1000,- euro.
Gelijk ook wat spulletjes gekocht om de auto op te fraaien.
- Titansilber M Pook OEM
- Lederen pookhoes OEM
- ISO fix kapje miste
- Raambediening knopje was kapot, gelijk nieuwe gekocht
- Nieuwe speakers voor + achter ( Rainbow )
Aantal weken erna heb ik ook gelijk PMotorsport benaderd voor een VANOS revisie.
Patrick had het klusje snel geklaard en het blokje liep erna iets zuiniger! Hij was verbaasd over de staat van het blok, de olie was helder en de motor liep soepel en reageerde vlot op het gas.
FOTO's Volgen
Ook telleringen geplaatst, maakt hem zoveel moderner! Best een aardige klus, indien je een beetje handig bent is het binnen een uurtje gedaan.
Before!
Ringetjes
After!
Vervolgens werd het tijd om de verlichting onderhanden te nemen, standaard halogeen is maar zo saai.
Heb van Retrofitlab een complete retrofit set xenon verlichting en LED angel eyes besteld met dimfunctie.
Het aansluiten hiervan was een enorm drama, ik had nog nooit zo iets gedaan en de bijgeleverde instructies klopten gewoon niet. Na veel gekloot en gecustomize lukte het eindelijk toch en het resultaat is daadwerkelijk top!
FOTO's volgen.
De velgen mochten ook welleens vervangen worden. Had via marktplaats een leuke set velgen op de kop getikt. Ze hadden wel veel schade en waren ook krom, maar dat maakte voor mij niet uit.
Ik ben de velgen zelf gaan herstellen, heb de schade weg gewerkt met ijzerplamuur en vervolgens opnieuw gespoten. Het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.
Verder direct 4 nieuwe naafkapjes bij de dealert gekocht.
Inmiddels heb ik ongeveer 13.000KM gereden en de auto rijdt nog steeds prima. Olie verbruik is hoog, maar daar staan de M54 blokjes bekend om. Ik vul elke 1000km 1L castrol EDGE 0w30 bij.
Eind Juni startte het beeste niet meer! Ik had hem geparkeerd voor de deur en kwam 5 minuten later terug. De startmotor sloeg duidelijk aan, maar er gebeurde niks. Ik dacht direct aan de benzinepomp in de tank ( Veel voorkomende kwaal ) en die was inderdaad overleden. De dealert zij dat ik met een hamer een paar keer op de bovenkant van de pomp moest slaan, waarschijnlijk zou die dan nog een laatste keer werken. Ik de bank los getrokken en met een rubberen hamer een paar keren gemept. De auto startte weer en heb hem vervolgens naar mijn loods gereden. Heb in de dagen erna een nieuwe benzine pomp gekocht en zelf gemonteerd, zeer simpel klusje gelukkig!
Aankomende zaterdag wordt het beestje weer flink onderhanden genomen. Het onderstel krijgt een complete revisie bij de dealer in waalwijk!
- Draagarmen + Rubbers voor OEM
- Spoor & Stabilisator stangen voor OEM
- Hardyschijf OEM
- Kachelweerstand
- Remblokken
Verder zit ik in dubio betreft schokbrekers. Wellicht kan iemand mij advies geven. Momenteel denk ik zelf aan sachs veren + Billstein B4 schokdempers.
Van al mijn progessie heb ik foto's en beeldmateriaal. Volgt snel!
Zal mijzelf ook eens gaan voorstellen. Ben Jeffrey, 25 jaar en kom uit Waalwijk.
In eerste instantie zou ik een 323ti gaan aanschaffen vanwege de funfactor.
Echter heb ik toch besloten voor mijn all-time favourite te gaan en wat meer geld uit te geven.
Het zou en moest een coupe worden, een handbak en het liefst in de kleur titansilber!
Na een tijdje zoeken kwam ik er een tegen, bouwjaar 2002 en 250.xxx KM op de klok. Na een korte onderhandeling heb ik dan ook vrijwel direct de auto overgenomen. ( April 2016 )
Auto tijdens aanschaf.
Ik heb de auto gelijk onder handen genomen en de auto naar de Dealer in Waalwijk gebracht.
Volgende is uitgevoerd.
- BMW Inspectie I & II
- Olie + Filters
- Versnellingsbak Olie
- Bougies
- Uitlaat steunen
- Nieuwe Logo's motorkap en kofferbak
Direct veel aan gedaan, kostenplaatje was een slordige 1000,- euro.
Gelijk ook wat spulletjes gekocht om de auto op te fraaien.
- Titansilber M Pook OEM
- Lederen pookhoes OEM
- ISO fix kapje miste
- Raambediening knopje was kapot, gelijk nieuwe gekocht
- Nieuwe speakers voor + achter ( Rainbow )
Aantal weken erna heb ik ook gelijk PMotorsport benaderd voor een VANOS revisie.
Patrick had het klusje snel geklaard en het blokje liep erna iets zuiniger! Hij was verbaasd over de staat van het blok, de olie was helder en de motor liep soepel en reageerde vlot op het gas.
FOTO's Volgen
Ook telleringen geplaatst, maakt hem zoveel moderner! Best een aardige klus, indien je een beetje handig bent is het binnen een uurtje gedaan.
Before!
Ringetjes
After!
Vervolgens werd het tijd om de verlichting onderhanden te nemen, standaard halogeen is maar zo saai.
Heb van Retrofitlab een complete retrofit set xenon verlichting en LED angel eyes besteld met dimfunctie.
Het aansluiten hiervan was een enorm drama, ik had nog nooit zo iets gedaan en de bijgeleverde instructies klopten gewoon niet. Na veel gekloot en gecustomize lukte het eindelijk toch en het resultaat is daadwerkelijk top!
FOTO's volgen.
De velgen mochten ook welleens vervangen worden. Had via marktplaats een leuke set velgen op de kop getikt. Ze hadden wel veel schade en waren ook krom, maar dat maakte voor mij niet uit.
Ik ben de velgen zelf gaan herstellen, heb de schade weg gewerkt met ijzerplamuur en vervolgens opnieuw gespoten. Het resultaat mag er zijn al zeg ik het zelf.
Verder direct 4 nieuwe naafkapjes bij de dealert gekocht.
Inmiddels heb ik ongeveer 13.000KM gereden en de auto rijdt nog steeds prima. Olie verbruik is hoog, maar daar staan de M54 blokjes bekend om. Ik vul elke 1000km 1L castrol EDGE 0w30 bij.
Eind Juni startte het beeste niet meer! Ik had hem geparkeerd voor de deur en kwam 5 minuten later terug. De startmotor sloeg duidelijk aan, maar er gebeurde niks. Ik dacht direct aan de benzinepomp in de tank ( Veel voorkomende kwaal ) en die was inderdaad overleden. De dealert zij dat ik met een hamer een paar keer op de bovenkant van de pomp moest slaan, waarschijnlijk zou die dan nog een laatste keer werken. Ik de bank los getrokken en met een rubberen hamer een paar keren gemept. De auto startte weer en heb hem vervolgens naar mijn loods gereden. Heb in de dagen erna een nieuwe benzine pomp gekocht en zelf gemonteerd, zeer simpel klusje gelukkig!
Aankomende zaterdag wordt het beestje weer flink onderhanden genomen. Het onderstel krijgt een complete revisie bij de dealer in waalwijk!
- Draagarmen + Rubbers voor OEM
- Spoor & Stabilisator stangen voor OEM
- Hardyschijf OEM
- Kachelweerstand
- Remblokken
Verder zit ik in dubio betreft schokbrekers. Wellicht kan iemand mij advies geven. Momenteel denk ik zelf aan sachs veren + Billstein B4 schokdempers.
Van al mijn progessie heb ik foto's en beeldmateriaal. Volgt snel!
Laatst gewijzigd door 323ti op 01 okt 2016, 20:03, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Betreft je schokdempers zou ik meteen gaan voor Bilstein B12 kit dat zijn B8 dempers die zijn iets sportiever en progressief. en heb je eibach verlagingsveren dan staat de auto wat mooier. Een combi die geweldig rijd!
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Oh, dacht dat de B4 eigenlijk best prima presteren? Had een beetje rond gekeken op diverse fora's maar iedereen is er vrij tevreden over.
Waar kan ik het beste foto's uploaden om vervolgens op het forum te plaatsen?
Besloten om de folie van mijn achter en zijramen te verwijderen. Echter moest ik daarvoor eerst even mijn hemelbekleding herstellen, de lijmlaag liet los zoals vele ook meegemaakt hebben..
Ervoor
en erna!
Ook de folie is eraf nu, ging vrij gemakkelijk met een stoommachine.
Waar kan ik het beste foto's uploaden om vervolgens op het forum te plaatsen?
Besloten om de folie van mijn achter en zijramen te verwijderen. Echter moest ik daarvoor eerst even mijn hemelbekleding herstellen, de lijmlaag liet los zoals vele ook meegemaakt hebben..
Ervoor
en erna!
Ook de folie is eraf nu, ging vrij gemakkelijk met een stoommachine.
Laatst gewijzigd door 323ti op 01 okt 2016, 18:27, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Welkom hier , wordt goed verzorgd zo te horen.
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Net de auto opgehaald bij de dealert en hij totaal anders, jeejtje wat een verschil..
Werkzaamheden
- draagarmen voor + rubbers
- stuurkogels
- stabilisator stangen
Ook de kachelweerstand is vervangen, dus hij kan er weer tegenaan komende winter!
Kan niet wachten totdat de nieuwe dempers en veren eronder zitten
Verder staat preventief vervangen van de carterventilatie nog op de lijst to do!
Werkzaamheden
- draagarmen voor + rubbers
- stuurkogels
- stabilisator stangen
Ook de kachelweerstand is vervangen, dus hij kan er weer tegenaan komende winter!
Kan niet wachten totdat de nieuwe dempers en veren eronder zitten
Verder staat preventief vervangen van de carterventilatie nog op de lijst to do!
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Zo zo, hij is in goede handen zo te lezen.
Gewoon vervangen wanneer nodig is, dat is respect hebben voor een mooie auto!!
Enjoy
Benjamin
Gewoon vervangen wanneer nodig is, dat is respect hebben voor een mooie auto!!
Enjoy
Benjamin
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Blijft mooi zo'n e46 coupé en zo te lezen heb je er serieus werk van gemaakt
Veel FaF !
Veel FaF !
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Kleine update
Foto's spreken voor zich, in with the new gone with the old
En een spoiler
Verder zijn mijn achterlichten ook aan vervaging toe.. Echter twijfel ik tussen tussen de standaard lampen of een LED setje.. Suggesties iemand?
Foto's spreken voor zich, in with the new gone with the old
En een spoiler
Verder zijn mijn achterlichten ook aan vervaging toe.. Echter twijfel ik tussen tussen de standaard lampen of een LED setje.. Suggesties iemand?
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Leuk dat je je wielen gespoten hebt, maar daar veranderd weinig aan dat ze nog krom zijn
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Heb ze eerst laten richten uiteraard
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Hele gave auto! Ik hou dit topic zeker in de gaten
BMW E46 Sedan 323i - viewtopic.php?f=29&t=58370
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Mooie coupe en goed bezig, hoe heb je de dakhemel hersteld?
Nieuwe bekleding erop of de oude weer opnieuw vast gemaakt?
Nieuwe bekleding erop of de oude weer opnieuw vast gemaakt?
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Ik heb van 3M speciale lijmspray voor interieur delen gekocht, best fijn spul, alleen je moet eventjes weten wat je doet. Ik was te snel waardoor je op sommige plekjes lijmresten ziet omdat het stof de lijm opnam. Volgende keer langer wachten voordat ik beide stukken terug op elkaar kleef, dan is dat effect als goed is niet. Moet zeggen het is nu paar weken geleden en het zit nog retestrak! goed spul dus.
Re: E46 Coupe PFL M54B22
Kleine update!
Weer een upgrade gedaan, eerste en enigste non OEM part wat ik op mijn bmw wou plaatsen. Zat heel lang te denken om gewoon de OEM LEDs te pakken maar ben achteraf toch veel blijer met dit setje, ze waren prijzig maar de kwaliteit is uitstekend, de pasvorm ook!
Wel twijfel ik nog of ik ze nog ga omruilen voor standaard rood, de smokes versie leek me in eerste instantie leuk maar nu twijfel ik weer...
Ook twijfel ik nog of ik de type aanduiding ga weghalen.
Weer een upgrade gedaan, eerste en enigste non OEM part wat ik op mijn bmw wou plaatsen. Zat heel lang te denken om gewoon de OEM LEDs te pakken maar ben achteraf toch veel blijer met dit setje, ze waren prijzig maar de kwaliteit is uitstekend, de pasvorm ook!
Wel twijfel ik nog of ik ze nog ga omruilen voor standaard rood, de smokes versie leek me in eerste instantie leuk maar nu twijfel ik weer...
Ook twijfel ik nog of ik de type aanduiding ga weghalen.