Ventilator blijft maar draaien E46 323i

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
ClintArends

Ventilator blijft maar draaien E46 323i

Bericht door ClintArends » 02 okt 2016, 11:49

Gisteren toen de auto even stationair stond te draaien na een stukje rijden rook ik ineens een sterke visgeur in het interieur. Ik dacht dat het van de Mc Donald's om de hoek was. Eenmaal bij een bekende draaide de ventilator na het uitzetten nog. Tot zover geen probleem, na het uitzetten van de motor kan dat nog 2 minuten ofzo doorgaan. Eenmaal weer buiten na 20 minuten deed hij dat nog steeds. Ik heb niet anders gereden dan normaal, dat de motor erg heet is oid. Thuis onder de motorkap bleek dat die vislucht (pislucht is een betere omschrijving) van de auto was. De stekker maar uit de ventilator gehaald na 10 minuten. Vanochtend de stekker erin en begint de ventilator gelijk weer te draaien, waardoor die lucht weer komt.

Wat is hier het probleem? Ik zelf zit te denken aan dat de regelunit voor de ventilator is doorgebrand. Verder is er niks opmerkelijks te zien namelijk...

matheeuwissen
Contacteer:

Re: Ventilator blijft maar draaien E46 323i

Bericht door matheeuwissen » 02 okt 2016, 20:29

Vaak is het de regelunit idd. Maar ik zou eerst je relais proberen. Is goedkoper en minder werk. De regelunit wordt namelijk niet los verkocht.
Misschien koop ik wel een BMW... vroem vroem

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”