Aankoop F31
Aankoop F31
Hallo,
Ik ben van plan een BMW F31 Diesel te kopen, ik heb er een op het oog van 2013, een 320 EDE met 165.000 op de teller. Op dit moment rij ik den Audi a4 en hiervoor een Volvo S60 gereden.
Helaas heb ik niet veel verstand van autos, en wilde graag weten wat de bekende problemen zijn bij deze auto?
Ik lees veel over problemen met kettingen en spanners op vooral de N20 motor, maar weet niet welke type motor er in de 320 zit.
Wat zijn verder belangrijke aandachtspunten?
Ik heb al een proefrit gemaakt met koude start, hij startte wat moeilijk, de merkdealer gaf aan dat dit door de zwakke accu komt. Bij het stoppen van de motor, hoorde ik wel een korte lichte geratel.
De auto reed verder goed en ik hoorde geen gekke zaken. De auto wordt verkocht met 6 maanden bovag, maar ik wil voorkomen dat ik een probleem auto koop.
Ik heb me suf gelezen op diverse fora, maar kan niet veel vinden over de F31.
Ik zou het waarderen als ik wat handige tips zou kunnen krijgen. Hebben jullie verdre ideen voor aankoopkeuring (ANWB en DEKRA zijn niet heel erg uitgebreid, ze controleren oppervlakkig).
Bedankt voor de reactie alvast.
Ik ben van plan een BMW F31 Diesel te kopen, ik heb er een op het oog van 2013, een 320 EDE met 165.000 op de teller. Op dit moment rij ik den Audi a4 en hiervoor een Volvo S60 gereden.
Helaas heb ik niet veel verstand van autos, en wilde graag weten wat de bekende problemen zijn bij deze auto?
Ik lees veel over problemen met kettingen en spanners op vooral de N20 motor, maar weet niet welke type motor er in de 320 zit.
Wat zijn verder belangrijke aandachtspunten?
Ik heb al een proefrit gemaakt met koude start, hij startte wat moeilijk, de merkdealer gaf aan dat dit door de zwakke accu komt. Bij het stoppen van de motor, hoorde ik wel een korte lichte geratel.
De auto reed verder goed en ik hoorde geen gekke zaken. De auto wordt verkocht met 6 maanden bovag, maar ik wil voorkomen dat ik een probleem auto koop.
Ik heb me suf gelezen op diverse fora, maar kan niet veel vinden over de F31.
Ik zou het waarderen als ik wat handige tips zou kunnen krijgen. Hebben jullie verdre ideen voor aankoopkeuring (ANWB en DEKRA zijn niet heel erg uitgebreid, ze controleren oppervlakkig).
Bedankt voor de reactie alvast.
Re: Aankoop F31
Helaas kan ik je (nog) niet veel vertellen over deze auto, ik moet er zelf ook nog veel over leren. A.s. vrijdag ga ik de mijne ophalen, een 2013 F31 320dA (niet EDE) met 39d km op de teller.
Voor de aankoop heb ik contact gehad met de dealer die het laatste onderhoud heeft gedaan en die had een aankoopkeuring van de BMW aangeboden voor € 150. Wellicht is dat een idee. De dealer is goed op de hoogte van de zwakke punten.
Houd je bij een dergelijke km-stand wel rekening met het roetfilter? Volgens mij moet deze rond de 200d km vervangen worden en dat is financieel best een flinke post ....
Voor de aankoop heb ik contact gehad met de dealer die het laatste onderhoud heeft gedaan en die had een aankoopkeuring van de BMW aangeboden voor € 150. Wellicht is dat een idee. De dealer is goed op de hoogte van de zwakke punten.
Houd je bij een dergelijke km-stand wel rekening met het roetfilter? Volgens mij moet deze rond de 200d km vervangen worden en dat is financieel best een flinke post ....
Groet,
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
Re: Aankoop F31
Ohnee nog meer problemen , en het zijn ook niet de minste.
Ik heb net de dealer in Utrecht gebeld maar deze doen geen aankoopkeuringen meer.
Maar een aankoopkeuring is zeker een must voor mij, daar ik niet veel verstand van autos heb helaas. Ik zat eerst te twijfelen tussen ANWB en DEKRA, maar deze doen een globale check vrees ik. De BMW dealer/specialist weet waar hij op moet letten en heeft meestal genoeg aan een goed luisterend oor om de Ketting te diagnoseren. Roetfilter moet gewoon uit de tests naar voren komen.
Ik begin nu wel te twijfelen of ik nog steeds voor de BMW moet gaan, nu ik dit allemaal lees. Als alles een beetje tegenzit dan heb ik de volgende kosten : Ketting kosten tussen de 1500 en 3000, roetfilter ongeveer 1500 a 2000.
Ik heb bovag garantie van 6 maanden, maar je zult altijd zien dat het na de garantieperiode gebeurt.......
Zijn er nog andere zaken die gevoelig liggen bij de F31-N47 motor?
Ik heb het ff opgezocht, en de motorcode is blijkbaar N47D20C, schijnt de nieuwere motor te zijn dan de N47D20A.
Alle informatie is meer dan welkom....
Ik heb net de dealer in Utrecht gebeld maar deze doen geen aankoopkeuringen meer.
Maar een aankoopkeuring is zeker een must voor mij, daar ik niet veel verstand van autos heb helaas. Ik zat eerst te twijfelen tussen ANWB en DEKRA, maar deze doen een globale check vrees ik. De BMW dealer/specialist weet waar hij op moet letten en heeft meestal genoeg aan een goed luisterend oor om de Ketting te diagnoseren. Roetfilter moet gewoon uit de tests naar voren komen.
Ik begin nu wel te twijfelen of ik nog steeds voor de BMW moet gaan, nu ik dit allemaal lees. Als alles een beetje tegenzit dan heb ik de volgende kosten : Ketting kosten tussen de 1500 en 3000, roetfilter ongeveer 1500 a 2000.
Ik heb bovag garantie van 6 maanden, maar je zult altijd zien dat het na de garantieperiode gebeurt.......
Zijn er nog andere zaken die gevoelig liggen bij de F31-N47 motor?
Ik heb het ff opgezocht, en de motorcode is blijkbaar N47D20C, schijnt de nieuwere motor te zijn dan de N47D20A.
Alle informatie is meer dan welkom....
Re: Aankoop F31
Als je de ketting al hoort, dan moet je erop staan dat dit verholpen wordt voor de koop. Dus nieuwe distributieketting voor kosten verkoper. En wat betreft het roetfilter, dat kun je ook in de verkoopprijs laten doorrekenen (dus korting) en dan die reparatie vast incalculeren ...
Groet,
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Aankoop F31
Volgens mij vallen de problemen met de F3x reuze mee. Ik zit veel op het buurforum en daar ben ik nog niet echt serieuze problemen tegengekomen.
Mijn ketting hoor je vooral bij een koude start al vanaf dat ik 'm nieuw bij de dealer wegreed. Is dan wel een benzine, maar ik zou tegen die paar spookverhalen die je op het web tegenkomt ook al die honderduizenden gevallen zetten waarbij niks aan de hand is en waar dus niks over geschreven is.
Bij elk merk zal je bij zo'n km stand tegen slijtageproblemen aanlopen. Wat betreft het roetfilter, je kunt deze gewoon laten reinigen voor ongeveer €450 of laten vervangen voor een gereinigd ruilexemplaar. Heb ik bij mijn vorige 530d ook gedaan.
Terugkomend op je sommetje,....als het een beetje meezit heb je dus hooguit €500 kosten over 35.000 km, dus dat valt best mee.
Oh, en het is een illusie dat de dealer op de hoogte is van de bekende kwalen. Ja, van de kwalen die zich al vroeg voordoen en waarvoor wellicht terugroepacties plaatsgevonden hebben, maar juist bij auto's met een dergelijke km-stand gaan weinig BMW rijders nog naar de dealer.
Ik ging het met mijn E61 530d wel met alle kwaaltjes - die afgaande op alle fora op het internet erg gewoon waren voor deze auto -wél naar de merkdealer en steevast was het antwoord 'mmm, nee dat is niet een bekend probleem bij ons'. Een goed voorbeeld hiervan is de beruchte kabelbreuk die al sinds de E39 na een tijd opdoemde. Hadden ze nog nooooooit van gehoord.
Je hebt wat dat betreft dus meer aan ervaringen op fora, maar ook dan zeg ik, zet die negatieve ervaringen wel in perspectief tegen alle gevallen waar er geen problemen zijn en waarover dus niet geschreven wordt.
Neem iemand mee die wel verstand heeft van auto's en laat die in de betreffende auto rijden. Daar heb je naar mijn mening veel meer aan.
Tot slot, je gaat voor een 2013 model en gezien de motorcode hebben er dus al modificaties / verbeteringen plaatsgevonden. De eerste kinderziektes uit het vroege 2012 model zijn dus waarschijnlijk al verholpen.
Succes!
Mijn ketting hoor je vooral bij een koude start al vanaf dat ik 'm nieuw bij de dealer wegreed. Is dan wel een benzine, maar ik zou tegen die paar spookverhalen die je op het web tegenkomt ook al die honderduizenden gevallen zetten waarbij niks aan de hand is en waar dus niks over geschreven is.
Bij elk merk zal je bij zo'n km stand tegen slijtageproblemen aanlopen. Wat betreft het roetfilter, je kunt deze gewoon laten reinigen voor ongeveer €450 of laten vervangen voor een gereinigd ruilexemplaar. Heb ik bij mijn vorige 530d ook gedaan.
Terugkomend op je sommetje,....als het een beetje meezit heb je dus hooguit €500 kosten over 35.000 km, dus dat valt best mee.
Oh, en het is een illusie dat de dealer op de hoogte is van de bekende kwalen. Ja, van de kwalen die zich al vroeg voordoen en waarvoor wellicht terugroepacties plaatsgevonden hebben, maar juist bij auto's met een dergelijke km-stand gaan weinig BMW rijders nog naar de dealer.
Ik ging het met mijn E61 530d wel met alle kwaaltjes - die afgaande op alle fora op het internet erg gewoon waren voor deze auto -wél naar de merkdealer en steevast was het antwoord 'mmm, nee dat is niet een bekend probleem bij ons'. Een goed voorbeeld hiervan is de beruchte kabelbreuk die al sinds de E39 na een tijd opdoemde. Hadden ze nog nooooooit van gehoord.
Je hebt wat dat betreft dus meer aan ervaringen op fora, maar ook dan zeg ik, zet die negatieve ervaringen wel in perspectief tegen alle gevallen waar er geen problemen zijn en waarover dus niet geschreven wordt.
Neem iemand mee die wel verstand heeft van auto's en laat die in de betreffende auto rijden. Daar heb je naar mijn mening veel meer aan.
Tot slot, je gaat voor een 2013 model en gezien de motorcode hebben er dus al modificaties / verbeteringen plaatsgevonden. De eerste kinderziektes uit het vroege 2012 model zijn dus waarschijnlijk al verholpen.
Succes!
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Aankoop F31
@Kingfisher, heb jij een adres voor ruil-roetfilters? Een vriend van me heeft een E91 318d die hij niet kan tunen ivm het roetfilter dat vervangen moet worden. Wellicht kan hij daar wat mee.
En dat de dealer niet op de hoogte is van die kwaaltjes geloof ik niet. Dat is het verhaaltje altijd; ook bij de BMW Motorraddealers (ik rijd pas 24 jaar BMW motor en heb daarin wel wat ervaring). Pas als er een Puma is kunnen ze het niet meer ontkennen. Als ze nl. een bekend euvel toegeven, dan openen ze de weg voor coulance en als ze het ontkennen is het voor rekening van de auto-eigenaar.
En dat de dealer niet op de hoogte is van die kwaaltjes geloof ik niet. Dat is het verhaaltje altijd; ook bij de BMW Motorraddealers (ik rijd pas 24 jaar BMW motor en heb daarin wel wat ervaring). Pas als er een Puma is kunnen ze het niet meer ontkennen. Als ze nl. een bekend euvel toegeven, dan openen ze de weg voor coulance en als ze het ontkennen is het voor rekening van de auto-eigenaar.
Groet,
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Aankoop F31
Oké, dat is natuurlijk ook een mogelijkheid, dat ze gewoon glashard liegen dat ze nog nooit van het probleem hebben gehoord.
Maar mijn punt is dat ze zelf niet zo snel zullen zeggen, goh, bij zo'n E61 moet je echt opletten dat de compressor van de niveauregeling nog wel goed is, dat het inlaatspruitstuk niet gescheurd is, dat er geen kabelbreuk in de kofferbak zit, dat er geen vocht bij de modules in de kofferbak staat, dat de dynamo kuren vertoond of dat het panoramadak het nog wel helemaal goed doet.
Ik heb mijn roetfilter laten vervangen bij Tunex (tunex.nl), het laten reinigen kan bv bij Diesel Büchli.
Maar mijn punt is dat ze zelf niet zo snel zullen zeggen, goh, bij zo'n E61 moet je echt opletten dat de compressor van de niveauregeling nog wel goed is, dat het inlaatspruitstuk niet gescheurd is, dat er geen kabelbreuk in de kofferbak zit, dat er geen vocht bij de modules in de kofferbak staat, dat de dynamo kuren vertoond of dat het panoramadak het nog wel helemaal goed doet.
Ik heb mijn roetfilter laten vervangen bij Tunex (tunex.nl), het laten reinigen kan bv bij Diesel Büchli.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Aankoop F31
@ Kingfisher,
dank voor de uitvoerige reactie, ik heb zelf ook op de Belgische forum het eea gelezen, en daar kwam ik ook tot het besef dat het met de F31 of N47 vanaf 2012/2013 reuze meevalt met de kettingproblemen, het komt weliswaar nog weleens voor, maar het is meer een uitzondering dan regel, en hetzelfde heb ik ook begrepen tijdens belletje met BMW specialist, die gaf aan dat de f31 nog nieuw was, maar dat er in de BMW 520 dezelfde motor zit en daar had hij nog niet veel problemen voorbij zien komen.
Roetfilter is ook goed om te horen, ik begreep zelfs dat sommige deze hadden verwijderd, wat ten goede zou komen voor de motor. Ik las ook dat vanaf 2017 er tijdens de APK strenger op wordt gecontroleerd.
Ik heb de BMW dealer gebeld waar deze in onderhoud was, en daar kwamen ook geen gekke zaken uit, recent vliegwiel en koppeling vervangen (met tussenpoos van een jaar, eerst de vliegwiel en later de koppeling of vv), die gorte kosten zal ik ook niet meer hebben op de korte termijn.
Verder ben ik het met je eens vwb de dealers, die zullen niet snel iets toegeven.
BMW specialist daarentegen zullen wat objectiever zijn, daar laat ik mijn aankoopkeuring ook uitvoeren ipv ANWB/DEKRA.
Wat nog wel een twijfelpunt is, is het aantal KM. Er staat nu bijna 160DKM op de teller en is van mid 2013 en staat te koop voor 21.000 na onderhandelen, maar is wel redelijk luxe uitgevoerd, met leer, sportstoelen etc.
Ik ben van plan om in 3 jaar ruim 100.000 KM te rijden in 3 jaar en dan inruilen. wat zal de restwaarde ongeveer zijn wanneer deze 6 jaar oud is en 260.000 km heeft gelopen? Rond de EUR15.000 of eerder rond de 12?
Rond de 15K zou ik mee kunnen leven.
Ik heb op internet al gekeken naar bmw van 6 jaar met 250KM, maar dat valt niet helemaal te vergelijken omdat dat een ouder model is, en ik verwacht dat er over 3 jaar nog geen nieuwe BMW 3 serie wordt uitgebracht.
Thx nogmaals
dank voor de uitvoerige reactie, ik heb zelf ook op de Belgische forum het eea gelezen, en daar kwam ik ook tot het besef dat het met de F31 of N47 vanaf 2012/2013 reuze meevalt met de kettingproblemen, het komt weliswaar nog weleens voor, maar het is meer een uitzondering dan regel, en hetzelfde heb ik ook begrepen tijdens belletje met BMW specialist, die gaf aan dat de f31 nog nieuw was, maar dat er in de BMW 520 dezelfde motor zit en daar had hij nog niet veel problemen voorbij zien komen.
Roetfilter is ook goed om te horen, ik begreep zelfs dat sommige deze hadden verwijderd, wat ten goede zou komen voor de motor. Ik las ook dat vanaf 2017 er tijdens de APK strenger op wordt gecontroleerd.
Ik heb de BMW dealer gebeld waar deze in onderhoud was, en daar kwamen ook geen gekke zaken uit, recent vliegwiel en koppeling vervangen (met tussenpoos van een jaar, eerst de vliegwiel en later de koppeling of vv), die gorte kosten zal ik ook niet meer hebben op de korte termijn.
Verder ben ik het met je eens vwb de dealers, die zullen niet snel iets toegeven.
BMW specialist daarentegen zullen wat objectiever zijn, daar laat ik mijn aankoopkeuring ook uitvoeren ipv ANWB/DEKRA.
Wat nog wel een twijfelpunt is, is het aantal KM. Er staat nu bijna 160DKM op de teller en is van mid 2013 en staat te koop voor 21.000 na onderhandelen, maar is wel redelijk luxe uitgevoerd, met leer, sportstoelen etc.
Ik ben van plan om in 3 jaar ruim 100.000 KM te rijden in 3 jaar en dan inruilen. wat zal de restwaarde ongeveer zijn wanneer deze 6 jaar oud is en 260.000 km heeft gelopen? Rond de EUR15.000 of eerder rond de 12?
Rond de 15K zou ik mee kunnen leven.
Ik heb op internet al gekeken naar bmw van 6 jaar met 250KM, maar dat valt niet helemaal te vergelijken omdat dat een ouder model is, en ik verwacht dat er over 3 jaar nog geen nieuwe BMW 3 serie wordt uitgebracht.
Thx nogmaals
Re: Aankoop F31
Ik zou toch voorzichtig rekening houden met zo'n 2½ duizend euro afschrijving per jaar, zeker als je dik 30d km op jaarbasis ermee rijdt.
Groet,
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Aankoop F31
Icarus007, ik denk dat het juist wel goed is te kijken naar een vergelijkbare 3'er uit 2010 met ruim 265dkm op de teller. In 2019 zal er al wel een nieuwe 3-serie zijn, dus dan is de F31 het 'oude' model.
Ik zou in ieder geval niet al te optimistisch zijn qua restwaarde bij die km-stand, dan kan het altijd nog meevallen.
Ik zou in ieder geval niet al te optimistisch zijn qua restwaarde bij die km-stand, dan kan het altijd nog meevallen.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M
Re: Aankoop F31
Even een update van mijn kant:
Ik heb de BMW inmiddels aangekocht, en heb er absoluut geen spijt van
Van te voren een aankoopkeuring laten uitvoeren bij BMW specialist, CarXpert Sikkema. Geen gekke zaken uitgekomen en vervolgens de knoop doorgehakt. Ik ben trouwens super goed geholpen bij hem, heeft alles uitgelegd en gewoon de tijd genomen, klasse gewoon, als iemand een specialist zoekt in het noorden, is dit zeker een aanrader. Verder bij de dealer de historie opgevraagd, ook daar geen bijzonderheden, behalve dat de koppeling en vliegwiel al waren vervangen recent, dus die grote posten hoe ik ook niet meer te verwachten. Al met al een heel goede koop voor een bijna 3 jaar oude auto die er nog super netjes uitziet, een onderhoudsbeurt heeft gehad als onderdeel van afleverpakket en met nog 6 maanden bovag garantie (en nog paar maanden fabrieksgarantie).
Het is een 320 EDE High Executive, Imperial Blauw Brilliant effect, met Sattelbraun sport leder interieur.
Het leer vertoont heel lichte slijtage, maar daar bestaat een middel voor heb ik hier gelezen (colourlock).
De velgen die erop zitten zijn helaas 16 inch met winterbanden, dat komt nu goed uit, maar ziet er eigenlijk niet uit. Ik ben daarom op zoek naar 18 of 19 inch velgen en heb er al een paar gezien bij de dealer, maar is moeilijk een keuze maken zonder ze onder de auto gezien te hebben.
Opties zijn, in volgorde van voorkeur:
1. Styling 415
2. Styling 442 (van de 4 serie GC)
3. Styling 397
4. Styling 403 (van KingFisher)
Mijn voorkeur gaat uit naar 415, het heeft een chique en volle uitstraling, maar het zijn niet echt SPORTvelgen, ze zijn een beetje te braaf, dus daarom twijfel ik nog tussen de 442, 397 en 403
En dan heb je ook nog de non OEM velgen, die lijken op de 442 styling.
5. MAK Luft
https://www.velgenshop.nl/mak/luft-silv ... 20-648226/
6. AVUS AC-MB3
https://www.velgenshop.nl/avus/ac-mb3-a ... 20-829682/
Ik zal tzt wel fotos plaatsen van de auto.
nog bedankt voor alle info en adviezen hier.
Ik heb de BMW inmiddels aangekocht, en heb er absoluut geen spijt van
Van te voren een aankoopkeuring laten uitvoeren bij BMW specialist, CarXpert Sikkema. Geen gekke zaken uitgekomen en vervolgens de knoop doorgehakt. Ik ben trouwens super goed geholpen bij hem, heeft alles uitgelegd en gewoon de tijd genomen, klasse gewoon, als iemand een specialist zoekt in het noorden, is dit zeker een aanrader. Verder bij de dealer de historie opgevraagd, ook daar geen bijzonderheden, behalve dat de koppeling en vliegwiel al waren vervangen recent, dus die grote posten hoe ik ook niet meer te verwachten. Al met al een heel goede koop voor een bijna 3 jaar oude auto die er nog super netjes uitziet, een onderhoudsbeurt heeft gehad als onderdeel van afleverpakket en met nog 6 maanden bovag garantie (en nog paar maanden fabrieksgarantie).
Het is een 320 EDE High Executive, Imperial Blauw Brilliant effect, met Sattelbraun sport leder interieur.
Het leer vertoont heel lichte slijtage, maar daar bestaat een middel voor heb ik hier gelezen (colourlock).
De velgen die erop zitten zijn helaas 16 inch met winterbanden, dat komt nu goed uit, maar ziet er eigenlijk niet uit. Ik ben daarom op zoek naar 18 of 19 inch velgen en heb er al een paar gezien bij de dealer, maar is moeilijk een keuze maken zonder ze onder de auto gezien te hebben.
Opties zijn, in volgorde van voorkeur:
1. Styling 415
2. Styling 442 (van de 4 serie GC)
3. Styling 397
4. Styling 403 (van KingFisher)
Mijn voorkeur gaat uit naar 415, het heeft een chique en volle uitstraling, maar het zijn niet echt SPORTvelgen, ze zijn een beetje te braaf, dus daarom twijfel ik nog tussen de 442, 397 en 403
En dan heb je ook nog de non OEM velgen, die lijken op de 442 styling.
5. MAK Luft
https://www.velgenshop.nl/mak/luft-silv ... 20-648226/
6. AVUS AC-MB3
https://www.velgenshop.nl/avus/ac-mb3-a ... 20-829682/
Ik zal tzt wel fotos plaatsen van de auto.
nog bedankt voor alle info en adviezen hier.
Re: Aankoop F31
Gefeliciteerd! Goede keus
Ik heb op het punt gestaan om een setje 403's tweedehands over te nemen (staan nog op marktplaats). Maar ik denk dat ik toch voor een 18" setje ga vanwege het comfort. Ik ben bang dat je met 19" niet veel meer overhoud.
Ik heb op het punt gestaan om een setje 403's tweedehands over te nemen (staan nog op marktplaats). Maar ik denk dat ik toch voor een 18" setje ga vanwege het comfort. Ik ben bang dat je met 19" niet veel meer overhoud.
Groet,
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
Erwin
BMW 320iXA Touring Luxury Line 2018
BMW R1250GS Adventure LC 2021 40 Years GS Edition
BMW Active Hybrid e-bike
- Kingfisher
- Berichten: 875
- Lid geworden op: 18 jan 2010, 12:26
- Locatie: De polder
- Contacteer:
Re: Aankoop F31
Gefeliciteerd met je nieuwe waggie!
De F3x is best comfortabel en kan prima 19"ers hebben. Zelfs met het sportonderstel blijft er voldoende comfort over als je het mij vraagt. Ik heb de 400M in 18" voor de winter, die set is mij iets te zacht, maar dat komt natuurlijk ook mede door het rubber.
Ik vind de twee niet OEM alternatieven die je aandraagt erg fraai en qua prijs scheelt het een slok op 'n borrel met OEM.
De F3x is best comfortabel en kan prima 19"ers hebben. Zelfs met het sportonderstel blijft er voldoende comfort over als je het mij vraagt. Ik heb de 400M in 18" voor de winter, die set is mij iets te zacht, maar dat komt natuurlijk ook mede door het rubber.
Ik vind de twee niet OEM alternatieven die je aandraagt erg fraai en qua prijs scheelt het een slok op 'n borrel met OEM.
Huidig: F31 320i M Sport Edition HE, Ex: E61 530dA M