PDC Raar E46 touring

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Zeevang

PDC Raar E46 touring

Bericht door Zeevang » 02 okt 2016, 21:13

Een probleempje met pdc (e46 touring)

PDC werkt..soms...soms niet en vaak als werkt is afstand van korte piep tot lange piep heel snel, dus afstand van en object is vrij kort voordat je wat hoort. Met andere e46 tourings begon die al veel eerder (verder) met piepen tot een object.

De keren dat ie niet werkt (meteen lange piep op achteruit schakelen) geluisterd naar tikken van de sensoren en dat deden ze allemaal. (verschillende keren geluisterd)

In verleden wel is een kapotte sensor gehad (met andere tourings) maar dan was het ook meteen niet werken van de pdc (niet wel of niet of vaag werken)

Ik verdenk de pdc module??

Overigens zat er een afneembare trekhaak op de auto toen ik die kocht...en die heeft er lang opgezeten naar mijn idee...die ging er ook heel moeizaam af in de garage (slotje gaar)
Toen eraf was deed pdc ook niet, bleek zekering verwijderd, die toen terug geplaatst met bovenstaande verhaal tot gevolg.

Zeevang

Re: PDC Raar E46 touring

Bericht door Zeevang » 03 okt 2016, 17:50

vandaag ff uitgewisseld met andere pdc module...en geen resultaat, dezelfde symptomen

alle 4 de sensoren hoor ik tikken, kan het dat ze wel werken maar niet goed??

Zeevang

Bericht door Zeevang » 03 okt 2016, 19:04

op engels forum gelezen dat diegene (als die erbij zit) die zachter ''tikt'' dan de andere ook defect kan zijn, auto is nu weg (werk, vriendin haar auto) morgen nog maar is luisteren

de fiscalist
Contacteer:

Bericht door de fiscalist » 03 okt 2016, 21:32

Ik heb dat ook op mijn E46 touring, soms werkt ie goed, andere keer helemaal niet of een lange piep en daarna goed....

Een sensor is al vervangen, misschien is er nog eentje niet jofel. Trekhaak zit er nog op maar dat lijkt geen invloed te hebben op de pdc.

Als je het euvel hebt gevonden hoor ik het graag ;)

jheritterbeeks

Bericht door jheritterbeeks » 06 okt 2016, 18:28

Zeevang schreef:vandaag ff uitgewisseld met andere pdc module...en geen resultaat, dezelfde symptomen

alle 4 de sensoren hoor ik tikken, kan het dat ze wel werken maar niet goed??
Hé kerel, ik heb ook zitten kloten met de sensoren, verdenk nu ook de pdc module. Waar zit dat ding (touring) en hoe kom ik erbij? Grtz
http://www.mijnalbum.nl/Album-ZK8TWPGY-Foto's-van-Auto's-Bmw.html#IZCIHFXD

Zeevang

Bericht door Zeevang » 09 okt 2016, 17:43

hoi
klep open, achterbak, plaat eruit, daarachter zit nog kleine plankje wat je los maakt dmv 2 moertjes en je omhoog kan klappen, daar zit rechts de witte pdc module.

Zeevang

Bericht door Zeevang » 16 nov 2016, 16:47

Omdat ze wel alle 4 ''tikken''' maar er toch 1 of 2 dan toch kapot kunnen zijn heb ik er 4 bij meneer ali uit china besteld en vandaag ontvangen na 4 weken

geen 4 orginele a 120 per stuk maar 4 a 8 euro per stuk ;-), met mooi Germany erop ;-)

De belangrijke dingen, zoals banden remmen heb ik altijd A-merk (dan nog een fractie van de NL-prijs als je in DLD koopt) maar sensoren etc altijd namaak tot nu toe altijd bevallen.

Overigens worden veel onderdelen van BMW ook in China gemaakt....

Ga ze er eerdaags maar is op monteren als de auto in daglicht thuis is ;-)

Zeevang

Bericht door Zeevang » 17 nov 2016, 14:38

geplaatst en werkt weer naar behoren

de fiscalist
Contacteer:

Bericht door de fiscalist » 17 nov 2016, 19:00

Mooi!

Heb je een link naar de site waar de sensors vandaan komen?

Groupbuy iemand??

Zeevang

Bericht door Zeevang » 17 nov 2016, 21:22

hi
gewoon aliexpress heb je er tig die het aanbieden

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”