VT550 ///M3 project
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: VT550 ///M3 project
Leuk plekje voor die SMG reservoir. Op m3forum.net is er een topic over de herlocaties van het reservoir. Alle M3 rijders met een SC hadden daar last van
Link waar je misschien wat aan hebt:
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=368133
Link waar je misschien wat aan hebt:
http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=368133
Re: VT550 ///M3 project
Had ik ook al gelezen Joey.... het houdt echt niet over hoor qua ruimte.. misschien maar kijken of ik de slang kan verlengen en dan maar naar de andere kant brengen,daar is ruimte zat
Re: VT550 ///M3 project
Ik heb wel vaker gezien dat ze de pomp verzetten naar de andere kant incl. nieuw reservoir omdat ze met circuit rijden last hebben van een te hoge temperatuur waardoor de SMG niet goed meer werkt.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: VT550 ///M3 project
Martijn. schreef:Ik heb wel vaker gezien dat ze de pomp verzetten naar de andere kant incl. nieuw reservoir omdat ze met circuit rijden last hebben van een te hoge temperatuur waardoor de SMG niet goed meer werkt.
Klopt, ik heb de resistormod gedaan en dat werkt ook perfect..
Zal volgende week nog s prutsen en zit het me niet naar de zin, dan verleng ik de slang en monteer ik het CSL smg reservoir daar ook ergens, nu bijna lang genoeg mee omgeouwehoert
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: VT550 ///M3 project
doet hij het al?
Re: VT550 ///M3 project
...
Laatst gewijzigd door s54vert op 30 okt 2016, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: VT550 ///M3 project
kan die motor en bak dat allemaal aan zonder extra aanpassingen?
- niels 323i
- Berichten: 381
- Lid geworden op: 16 sep 2013, 14:39
Re: VT550 ///M3 project
kan je de m5 set ook met intercooler krijgen? ik vind dat je in verhouding veel meer vermogens winst heb op een m3 343 naar 550pk dan op een m5 400 naar 560pk of heeft dat met de vortec te maken?
Re: VT550 ///M3 project
markm schreef:kan die motor en bak dat allemaal aan zonder extra aanpassingen?
Waarom niet , tis maar 0.5 bar , lacht de S54 om met standaard compressie..
en de bak helemaal,
Laatst gewijzigd door s54vert op 05 okt 2016, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: VT550 ///M3 project
Nee is maar 1 stage voor gemaakt, 1 maat kleinere pully en je bent bij 600... methanol erbij en hallo ..639 pk en je raped alles wat je maar tegenkomt.niels 323i schreef:kan je de m5 set ook met intercooler krijgen? ik vind dat je in verhouding veel meer vermogens winst heb op een m3 343 naar 550pk dan op een m5 400 naar 560pk of heeft dat met de vortec te maken?
Geloof me als je een standaard M5 al leuk vindt trekken, dan denk ik niet dat je doorhebt wat 160 pk erbij doet
Kan met methanol tot 625 doen op een S54..
Bestel binnenkort nog bij Vortech een kleinere pully en langere Gates riem en dan van het zomer nog maar eens wisselen en 575 plus draaien.
Re: VT550 ///M3 project
Ik help het je hopen dat ie het houd (heb zelf HEEEEEL slechte ervaringen met een S54 die stock was..) ik zou zelf een S54 op stock internals geen FI durven te geven...s54vert schreef:markm schreef:kan die motor en bak dat allemaal aan zonder extra aanpassingen?
Waarom niet , tis maar 0.5 bar , lacht de S54 om met standaard compressie..
en de bak helemaal,
Wel cool dat het al zo opschiet, en denk dat als je de kit liet installeren bij een top bedrijf, dat zij het echt wel in de 6-8 uur kunnen doen...
ben benieuwd naar de filmpjes
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: VT550 ///M3 project
....
Laatst gewijzigd door s54vert op 30 okt 2016, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: VT550 ///M3 project
Tja, wat er bij mijne fout ging, zullen we helaas nooit meer achter komen, helaas maar waar.
Tja, het zal zeker leuk lopen (heb zelf een paar keer mee mogen rijden met een 550 ESS kit, liep goed hard kan ik je vertellen!). wellicht dat je meer potentieel uit de kit had gehaald met een coupe chassis met het vermogen, maar ieder zo zijn ding natuurlijk
Ben benieuwd
Tja, het zal zeker leuk lopen (heb zelf een paar keer mee mogen rijden met een 550 ESS kit, liep goed hard kan ik je vertellen!). wellicht dat je meer potentieel uit de kit had gehaald met een coupe chassis met het vermogen, maar ieder zo zijn ding natuurlijk
Ben benieuwd
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: VT550 ///M3 project
E36 racer schreef:Tja, wat er bij mijne fout ging, zullen we helaas nooit meer achter komen, helaas maar waar.
Tja, het zal zeker leuk lopen (heb zelf een paar keer mee mogen rijden met een 550 ESS kit, liep goed hard kan ik je vertellen!). wellicht dat je meer potentieel uit de kit had gehaald met een coupe chassis met het vermogen, maar ieder zo zijn ding natuurlijk
Ben benieuwd
Was het een coupe dan had ik hem allang verkocht, juist het cabriorijden brengt wat extras, zoveel zelfs bij mij dat ik hem daarom gehouden heb.
Heb genoeg projectjes gedaan , nu 2 serieuze projecten gedaan afgelopen 5 jaar en absurd geld gepompt in autos MET dak, leuk voor een uurtje op zaterdag en op zondag... maar dat was het dan ook wel.
Hier heb ik echt veel meer plezier van en straks met 550pk helemaal,nu al zin in de eerste de beste M3 die denkt dat "zware" cabriootje even op zijn donder te geven
Re: VT550 ///M3 project
s54vert schreef: Hier heb ik echt veel meer plezier van en straks met 550pk helemaal,nu al zin in de eerste de beste M3 die denkt dat "zware" cabriootje even op zijn donder te geven