Zware steenslag op intercooler

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
BMWTopsporter

Zware steenslag op intercooler

Bericht door BMWTopsporter » 13 okt 2016, 14:02

Hoi,

Dit is mijn eerste post. Ik heb recentelijk tweede hands een BMW 320i met ruim 80k op de teller. Op de intercooler (?) heeft vele steenslag te zien. Dit is zichtbaar als ik vanuit extern door de grill van de bumper heen kijk. Het lekt niet of zo. Maar als ik vergelijk met andere BMW 320 wagens met dezelfde kilometerstanden hebben die niet zoveel last van.

Mijn vraag is, is dit erg? Doet dit pijn voor de performance? Volgens de verkoper is dit geen schade auto en zijn alle onderdelen origineel.

Afbeelding

--help

Re: Zware steenslag op intercooler

Bericht door --help » 13 okt 2016, 15:14

Dit is geen intercooler, dit is de radiateur. Lijkt alsof hij veel steenslag heeft, zeker erg veel voor 80dkm ja. Mijn vorige auto met ~150dkm had minder, zelfs mijn auto daarvoor met 280dkm had minder. Het heeft allemaal te maken met het type bestuurder en de omstandigheden waarin hij heeft gereden. In de wintersport gebieden heb je namelijk veel sneller hiermee te maken bijvoorbeeld. Het doet geen 'pijn' gelukkig voor hem hoor! ( :D ), goed is het niet, maar kan niet heel veel kwaad.
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

BMWTopsporter

Bericht door BMWTopsporter » 13 okt 2016, 15:38

Dank voor snelle reactie. De termen worden door elkaar gebruikt als ik op internet zoek....

Het vreemde is, de bumper zelf is niet beschadigd door vele steenslag of zo. Volgens de verkoper is het onderdeel erg zacht....

Ik vond dit voorbeeld op internet:
Afbeelding
Dat stuk hierboven bedoel ik dus.

Ik heb nog een ander vraag, het lijkt alsof hierop een plastic kapje mist:
Afbeelding
Weet iemand of hierboven een kapje hoord?

Martijn.

Bericht door Martijn. » 13 okt 2016, 19:24

Dat is inderdaad wel erg veel steenslag. Zolang hij niet lekt kan het weinig kwaad.
Wel raar als je bumper weinig steenslag heeft, maar het kan natuurlijk dat de voorkant gespoten is tegen steenslag.
Maar als dat zo is zou ik wel twijfels hebben bij de 80k op de klok.
Tegenwoordig met de soab wegen heb je meer last van steenslag maar bij 80k is dat normaal gesproken nog niet al te veel.
Maar inderdaad scheelt het ook per bestuurder.
Als je veel snelweg rijdt en dicht op de voorligger vang je natuurlijk veel stenen.
F31 340i M-Sport SHOWROOM

Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport

JWtje

Bericht door JWtje » 14 okt 2016, 00:41

Lijkt er eerder op alsof één of andere jostie helemaal los gegaan is met een stoomcleaner met veel te hoge druk. Dan spuit je die lamellen ook plat. Zolang je auto niet heet loopt is er overigens niks aan de hand.

BMWTopsporter

Bericht door BMWTopsporter » 14 okt 2016, 08:56

JWtje schreef:Lijkt er eerder op alsof één of andere jostie helemaal los gegaan is met een stoomcleaner met veel te hoge druk. Dan spuit je die lamellen ook plat. Zolang je auto niet heet loopt is er overigens niks aan de hand.
Wow, gewoon met de handmatige hoge druk reiniger bij autowasstraat?! Dat kan goed verklaren waarom de bumper niet beschadig is en de schade aan de lamellen lijkt meer op locatiegericht schieten dan losse steenslag :|

Weer wat bijgeleerd. Top forum!

Overigens, puur leergierigheid: is het nou een intercooler of radiator-intercooler? :whistle:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (F30 / F31 / F34) Techniek”