iPhone6 gekoppeld maar niet zichtbaar in scherm

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Matthts

iPhone6 gekoppeld maar niet zichtbaar in scherm

Bericht door Matthts » 14 okt 2016, 16:45

Hallo beste mensen,

ik ben inmiddels overgestapt van mijn E61 naar een F11, 523I uit 2011. Superding moet ik zeggen en ben er tot nu toe erg blij mee.
Ik heb mijn iPhone6 (iOS 9.3.5) gekoppeld. Vreemde is dat de interface van de iDrive de iPhone niet laat zien. Aan het eind van het koppelen meldt hij dat het niet is gelukt. Toch kan ik muziek afspelen en ermee bellen.
Hoe moet het er op het scherm uitzien? Of hoe is het bij jullie? Ik zie dus alleen 'Telefoon koppelen' en een 4-tal <empty> items.
Ik wilde de teleservice/assist/online proberen en daar lukt het niet omdat hij aangeeft dat ik bluetooth data niet heb ingesteld. Oftewel hij wil dat ik Personal Hotspot activeer, als ik dat doe ziet hij het nog niet.
Ik verdenk dus toch dat er iets niet helemaal lekker zit met de BT koppeling en omdat ik mijn phone niet zie staan vroeg ik me af of ik iets moet fixen. Update van de controller?

Source

Re: iPhone6 gekoppeld maar niet zichtbaar in scherm

Bericht door Source » 16 okt 2016, 16:39

Hoe kom je er bij dat je de "Personal Hotspot" moet activeren?
Als je gebruik wilt maken van "teleservice/assist/online" daar heb je een contract met BMW voor nodig. Dat werkt dus niet via bluetooth :nee:
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Matthts

Re: iPhone6 gekoppeld maar niet zichtbaar in scherm

Bericht door Matthts » 06 nov 2016, 11:01

Dat gaf de BMW zelf terug in de interface. Maar is inderdaad onzin, ben ik inmiddels achtergekomen.
De oplossing was het koppelen van een andere iPhone (SE). Nadat deze gekoppeld was, waren zowel mijn iPhone, de SE als nog twee oude telefoons zichtbaar in de interface.
De oude verwijderd en hierna werkte alles in de interface ook.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Audio, navigatie en iDrive”