Source schreef:PatrickF20 schreef:Hey hallo,
Ik zit met het volgende, ik heb 3 weken geleden een BMW F20 gekocht uit december 2012 met 49.000 op de teller.
Omdat dit bij een particulier was heb ik voor de zekerheid een aankoopkeuring en gelijk een nieuwe apk laten uitvoeren bij een Vakgarage. Alles leek in orde ze hebben alleen liter olie bij gevuld en een liter koelvloeistof.
Omdat koelvloeistof zich een een gesloten systeem bevind hebben ze het voor de zekerheid onder druk gezet maar er was volgens de garage geen lek te vinden. Nu kreeg ik gister een melding in mijn iDrive dat de koelvloeistof bijgevuld moest worden. Gelijk gedaan en naar een garage in de buurt gereden. Blijkt er achterop de kop een verdeler/kapje/iets (weet niet precies de benaming) te zitten dat lekt. Onderdeel kost €23,- maar is +/- 3 uur werk omdat je er heel moeilijk bij kan komen. Wat me dus tussen de 200 á 250 gaat kosten. De garage zegt dat dit bij een aankoopkeuring zeker naar voren had moeten komen, zeker gezien ze een liter koelvloeistof hebben moeten bijvullen.
Ik ben van mening dat de garage van de aankoopkeuring de keuring niet goed heeft uitgevoerd en dit had moeten zien. Ik zou dan ook graag zien dat hij of de reparatie uitvoert of mij het geld van de keuring terug stort. Wat vinden jullie? Sta ik in mijn recht of zeggen jullie kan gebeuren en deal with it? En hou zal ik het aanpakken? Heb uiteraard al een mail gestuurd met mijn verhaal maag nog geen reactie ontvangen. Mvg Patrick
![:driving: :driving:](./images/smilies/smiley_driving.gif)
Je koopt een gebruikte auto en geen nieuwe auto. Wil je 100% zekerheid hebben dan had je de auto nieuw moeten komen.
Een aankoopkeuring is ook een momentopname.
Waarom 3 mailtjes versturen terwijl je de garage ook had kunnen bellen?
Ik zou de reparatie gewoon uit eigen zak betalen en genieten van de auto.
Ik koop inderdaad een gebruikte auto en daar kan wat mee gebeuren, je hoort mij ook niet klagen als dit gebeurt maar wel als ik €200 neertel voor een keuring die naar mijn mening niet goed is uitgevoerd.
Een aankoopkeuring is inderdaad een momentopname, maar het mogen duidelijk zijn dat de lekkage al aanwezig was op het moment van de keuring. Alles wat bij een garage gekeurd wordt is een momentopname en als je 10km verderop staat is dat moment alweer voorbij. Zo zou een garage dus volgens jou overal maar onderuit kunnen komen?
Ik heb de garage gewoon eerst benaderd, ja per mail maar wat is het verschil met bellen? Met een mail geef je enkel de garage wat tijd om na te denken en wat uit te zoeken voor deze antwoord geeft. En zelf wordt ik ook het liefst benaderd via de mail gezien ik een drukke baan heb en dan kan antwoorden wanneer het mij uitkomt. Waar je vandaan haalt dat ik gelijk 3 mailtjes verstuur is mij niet bekend.
Jij zou de reparatie zelf betalen en gaan genieten van de auto, ik ga het laatste zeker doen maar de reparatie in zijn geheel zelf betalen ga ik niet doen. De garage heeft inmiddels ook al gereageerd dat ze wel willen mee werken om het defect te verhelpen omdat ze zelf ook wel zien dat het verhaal niet helemaal met elkaar rijmt. Het gaat 50/50 worden. Ik vind dit een nette oplossing en vind het fijn dat ze toch een soort van coulance aanbieden. En waar het me vooral om ging is dat ze toegeven dat ze het defect over het hoofd hebben gezien. Dit kan natuurlijk altijd gebeuren. En het is goed dat ze het zo oplossen i.p.v. de kop in het zand te steken.