defect achterlicht BMW F20

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
compactbeamer
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2016, 14:10

defect achterlicht BMW F20

Bericht door compactbeamer » 06 nov 2016, 14:26

Het rechterachterlicht brand sinds gisteren nog maar op het halve vermogen.
Ik krijg geen foutmelding op het dashboard
Als ik hier op google lijkt het alsof de hele unit vervangen moet worden.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Gebruikersavatar
iCreative
Berichten: 10
Lid geworden op: 03 nov 2016, 23:48

Re: defect achterlicht BMW F20

Bericht door iCreative » 13 nov 2016, 13:09

Wat als je 'gewoon' een nieuw lampje plaatst en de kabelboom controleert?

compactbeamer
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2016, 14:10

Re: defect achterlicht BMW F20

Bericht door compactbeamer » 14 nov 2016, 09:55

Het is helaas een led achterlicht, en dat is niet zo maar te vervangen.
Waarschijnlijk zal de gehele unit vervangen moeten worden.
Kosten bij de dealer ??? in ieder geval niet goedkoop

compactbeamer
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 nov 2016, 14:10

Re: defect achterlicht BMW F20

Bericht door compactbeamer » 16 nov 2016, 20:02

vandaag de unit zelf maar vervangen door door een TYC model. Werkte direct. Totale prijs incl. verzendkosten 105 euro.
Geen gezeur met leenauto's en afwachten wat de totale kosten gaan worden. BMW nederland had het wel over eventuele coulance achteraf wanneer ik hem naar de dealer zou brengen. Maar ik had geen zin in gezeur (auto is "al" 5 jaar oud, dus......).
Blijft belachelijk dat je dit soort bedragen kwijt bent om een achterlichtje te vervangen!!!!! Zeker bij een BMW.
Nu maar weer lekker gaan rijden en genieten!

AdE39
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2011, 19:48

Re: defect achterlicht BMW F20

Bericht door AdE39 » 01 feb 2017, 11:01

Goede morgen, beste Compactbeamer,

Ik denk zelfs dat het bij een ander merk soms nog wel iets duurder zal kunnen zijn.
De tegenwoordige auto's hebben vaak al meer LED verlichting, een verlichting techniek die niet goedkoop is.

Kijk ten opzichte van een gewone gloeilamp maar eens naar een LED lampje, zie het prijsverschil dan eens van een goed merk!

Maar als ik u geweest was, dan had ik inderdaad wel even naar de dealer gestapt, en eerst een gekeken, wat hun antwoord was.
Soms kan dat antwoord wel eens verrassend zijn, zoals coulance, en gratis vervangen van de achterlicht unit.
5 Jaar is best kort, gezien dat het om een LED achterlicht unit gaat, maar dit soort zaken komen bij alle producten wel eens voor, helaas.

De dealer bij ons in de omgeving, die zegt niet direct, dat kost zoveel.
Zij bekijken de zaak eerst aandachtig, met dit soort zaken.

Niet dat mijn BMW bij een dealer of een garage word onderhouden, dat doe ik zelf.

En, als de dealer geen juist antwoord aan mij geeft, dan kijk ik eerst op ebay.de
En daar zit het verschil, het verschil in de prijs van een onderdeel.

Dat wilde ik u best aanraden, eerst even op ebay.de kijken, daar staat een overvloed van auto onderdelen vermeld, en erg vaak veel goedkoper zelfs.

Daarom ga ik, als ik onderdelen nodig heb, direct het internet op en naar ebay.de
Ik koop mijn onderdelen in Duitsland, niet als het om een klein dingetje gaat, dan ga ik wel naar de dealer.
Erg vaak heb ik de onderdelen die ik in Duitsland bestel, met een paar dagen al in huis.

Een hele goede manier is de Duitse dealer, ik heb al vaker de aanrader gelezen op een ander BMW forum, dat de Duitse BMW dealer Kimbeck erg vaak veel goedkoper is dan de Nederlandse dealers.
Dat kan soms wel eens 20 tot 40 % goedkoper zijn!
Het zoeken op het internet, en op ebay, dat is echt een hele goede aanrader.
Erg vaak staan zelfs de onderdeel nummers ook vermeld, en ik zie steeds vaker een katern vermeld staan, of het onderdeel wel in uw BMW past!
U kunt zelfs erg vaak via dit katern wat u invult, de onderdelen zoeken!

Ebay is een vertrouwde verkoop/veiling site, waar men eigenlijk niet word opgelicht, dat is een garantie van ebay.
En als u de hele reeks van boven naar onder doorzoekt, zelfs dan kan er nog eens een prijsverschil uitkomt.
Want ook op ebay is er de nodige concurrentie, met leuke prijsverschillen!

Daarbij betaal ik nog met PayPal, dan ben je ook verzekerd tegen oplichting, verlies en beschadiging van de bestelde en verzonden onderdelen of goederen.
Een goede aanrader.

Ik hoop dat ik u een beetje het bekende duwtje heb kunnen geven, om eerst eens even op het internet te shoppen/vergelijken.
Wat heel erg vaak in hele mooie prijsverschillen kan geven.
En die zijn bij een ieder wel welkom dacht ik.

Succes

Met vriendelijke groet,
Ad

--help
Berichten: 739
Lid geworden op: 26 mar 2013, 12:07

Re: defect achterlicht BMW F20

Bericht door --help » 01 mar 2017, 12:40

Half vermogen betekend dus dat de verlichting wel werkt, maar de chip/aansluiting teveel weerstand hebben. Heb je dit al eens doorgemeten wat de weerstand links en rechts is, alsmede hoeveel spanning je aan de connector krijgt?

ps: hoe oud is de auto?
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (F20 / F21) Techniek”