resetten van frm 1 naar stock ncs expert ?

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
bmw120dm

resetten van frm 1 naar stock ncs expert ?

Bericht door bmw120dm » 08 nov 2016, 14:24

Hoi iedereen,

ik heb door middel van Carly mijn FRM1 een beetje ontregelt.

het probleem:
mijn remlichten achter branden nu continue, als ik het rempedaal indruk dan gaat de normale achterlicht functie branden.

de remlicht en normale achterlicht functie zijn nu dus omgedraaid :gek:

nu beschik ik ook over de ncs expert software en dergelijke en een obd2 naar ethernet interface

alleen heb ik nog nooit een module hoeven resetten, kan iemand mij mischien vertellen hoe dit precies in zn werk gaat ?

-Richard-

Re: resetten van frm 1 naar stock ncs expert ?

Bericht door -Richard- » 08 nov 2016, 15:00

Het ziet er naar uit dat niet weet wat je aan het doen bent. Met NCS trek je dit uiteraard weer recht, mits je kennis hebt hoe het programma werkt.

Daarbij zijn een aantal dingen belangrijk.

Beschik je over de juiste codeer profielen.
Beschik je over de juiste kennis hoe het programma zelf werkt, wat je als eerste doet en de verdere stappen.
Weet je hoe je de gegevens uit de FRM haalt, weet je waar je deze kunt vinden en weet je hoe je deze weer terug codeert in de module?

NCS Expert is geen allemans-vriend (zoals Carly dat wel is), je bent in staat een module onklaar te maken als je verkeerde codeer gegevens schrijft op een module, een complete re-flash is dan noodzakelijk (wat weer met andere ingewikkeld software gebeurd).

bmw120dm

Bericht door bmw120dm » 08 nov 2016, 15:19

ik ben niet echt bekend met ncs expert, heb het nooit eerder hoeven gebruiken, ik beschik echter wel over de software en de obd2 naar ethernet interface (Mike's Easy BMW Tools Package)

ik heb nog niet alle profielen juist geinstalleerd staan want o.a. het expert profiel ontbreekt.

wel heb ik ervaring met esys en dergelijke tools om bijvoorbeeld fsc codes vrij te schakelen en dergelijke , ik weet dat o.a. ncs expert erg krachtige software is maar met de juiste instructies en hulp kom ik er over het algemeen wel uit.

--help

Bericht door --help » 08 nov 2016, 15:56

Zo moeilijk is die software niet, heb je al zelf een beetje gezocht voordat je dit topic startte? Wat zijn de problemen waar je tegen aan loopt?
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine :gekdoen:

bmw120dm

Bericht door bmw120dm » 08 nov 2016, 16:55

uiteraard heb ik zelf gezocht ik ben niet iemand die zomaar een topic opent om nutteloze dingen, echter nog geen goede instructies tegen gekomen welke ik kan gebruiken,

de problemen waar ik tegen aan loop : mijn duits is erg slecht , en ik weet niet waar ik precies op moet zoeken frm reset ncs expert bijv levert niet echt bruikbare info op.

een goede youtube video of een engelstalige topic met een soort gelijk probleem, of een handleiding welke ik kan gebruiken zou mij enorm helpen, ik heb gewoon een duwtje in de juiste richting nodig.

-Richard-

Bericht door -Richard- » 09 nov 2016, 14:44

Omdat dat ook eigenlijk nooit gedaan wordt. Ik kan je hier wel bij helpen. Wellicht is het via teamviewer het makkelijkste.

Je moet een aantal standaard dingen doen, en dan kun je een basic coding doen door er een lege MAN file in te schieten. Dan zou het allemaal terug naar standaard gecodeerd moeten worden. Wat ook een optie is om gewoon je huidige FSW_PSW eruit te halen en die weer goed zetten naar de juiste instellingen, dat werkt zeker weten.
Mocht je bepaalde instellingen gedaan hebben hier dan behoudt je deze ook.

Het NCS Expert wereldje in vaak vaag, maar opzich staat er echt een hele hoop op het net maar goed zoeken kost veel tijd, uren lang.

bmw120dm

Bericht door bmw120dm » 09 nov 2016, 15:01

Dankjewel Richard voor je aanbod, ik denk dat ik het beste met een lege man file kan beginnen,
er zijn maar een paar dingen welke ik hoef te coderen in mijn frm ik blijf voortaan met alles wat met de remmen te maken heeft af, volgens mij is mijn Frm1 over de zeik geraakt toen ik brake force display heb geprobeerd te activeren.

ik zal je als ik er echt niet uitkom binnekort even een PB sturen dan kunnen we wellicht wat afspreken wat betreft een teamviewer sessie.

in ieder geval nogmaals bedankt voor je aanbod :duim:

en ja goed zoeken kost inderdaad veel tijd ik kwam zoveel verschillende informatie en bronnen tegen welke onderling verschillen dat ik hier maar om hulp heb gevraagd.

-Richard-

Bericht door -Richard- » 10 nov 2016, 15:48

Succes, als je het programma niet eerder gebruikt hebt dan is die waarschijnlijk wel leeg. Maar je moet altijd controleren voordat je er iets inschiet, of het de juiste gegevens zijn. Als je iets aan de climate controle gecodeerd hebt moet je dit niet verwarren met bijvoorbeeld de FRM gegevens...

Source

Bericht door Source » 13 nov 2016, 10:56

Je mag ook langs mij rijden dan zet ik hem voor je terug.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

bmw120dm

Bericht door bmw120dm » 17 nov 2016, 14:59

Source dankjewel voor je aanbod, ik heb momenteel alleen niet zoveel tijd op en neer te gaan, ik zit momenteel midden in een verbouwing, normaal ben ik de weekenden wel regelmatig in den haag \ rotterdam te vinden echter voorlopig even niet. :duim:

@Richard ik heb je een PB Gestuurd.

bmw120dm

Bericht door bmw120dm » 06 dec 2016, 15:04

dit is opgelost met dank aan Richard :duimen: :duimen:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”