Ik ben vandaag bij ZF geweest in Dortmund (Holzwickede) en met dhr. Jaeger en Sagert op pad geweest (waren daar met twee 650i's). Kosten bedragen 625 euro. Wat betreft de automaat kregen wij de volgende tips mee:
- Nooit in de N of P zetten als je rijdt en langer stil moet staan. Je ontkoppelt de automaat dan waardoor er veel meer slijtage is dan wanneer je op de rem blijft staan (de koppeling zit dan al 'gegrepen') en dan is de druk een stuk lager.
- Probeer een 85/15 ritme snelweg/stad aan te houden.
- Kickdown tot een absoluut minimum beperken en bij sportief rijden altijd de DS stand gebruiken. Wederom was de slijtage PER keer te vergelijken met 3000 schakelmomenten van de bak (gemiddelde stadsrit van 20km waren 500 schakelmomenten). Wat ze ook zeggen de auto is niet gemaakt om vanuit stilstand als een komeet weg te komen, daarvoor is hij te zwaar. Beter geef je vanaf 50km/h volgas.
- Auto regelmatig de vMax op laten zoeken. Goed voor motor, uitlaatsysteem en automaat.
Instaplijsten krijg je extreem moeilijk open (zijn gelijmd). Mijn lijsten deden het ook niet meer en heb ik laten vervangen (63 euro per stuk uit mijn hoofd).
Mijn instaplijsten inmiddels
:
Veel freude am fahren gewenst voor de rest!