Bij de bezichtiging in Zwolle gelijk ff langs een specialist (Procar Zwolle) gereden. Ik kon niet goed inschatten hoe het met de vanos zat. En deze garage zat op 2 minuten rijden! Auto uitgelezen en daar kwam de magneetklep van de tankontluchting, een parkeersensor en een nokkenassensor uit. Verder was de beruchte disa-klep goed hoorbaar, de Vanos was goed. Ik heb toen betaald voor de diagnose en heb de auto na de proefrit gekocht en een afleverdatum afgesproken. Toen ik terug reed heb ik procar gevraagd wat het zou kosten om alles te repareren en of ze de auto dan bij het autobedrijf wilde oppikken. Dan had ik bij het ophalen dat allemaal al op orde.
Toen ik in het onderhoudsboekje keek zag dat de eerste paar beurten uitgevoerd waren door de ''Beierse Motor Werke AG''. Hij is daar ook nieuw geleverd. Waarschijnlijk een company-car ofzo (is niet het geval).
Wat moet/moest er gebeuren:
Ik had best wel rolgeluiden tijdens rijden op gemerkt, dacht een wiellager. Er zaten niet al te dure banden onder de auto met prima profiel nog. Toch maar besloten om ze alle 4 te vervangen, was wel even slikken maar het is goed merkbaar!
Ook heb ik de spoorstangetjes aan de voorzijde vervangen.
Ik heb de bak laten spoelen bij ZF in Delfgauw. De bak is nu iets alerter maar geen grote verschillen. Diff olie is ook gedaan.
Het navigatiesysteem is zoals gezegd vervangen door een originelen business cd. Daar ben ik nog niet helemaal klaar mee want ik heb een verkeerde. Ik moet er 1 hebben met een aansluiting voor HiFi en een wisselaar en een andere antenne-aansluiting
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Ook heb ik de accu vervangen.
De pakking van het oliefilterhuis heb ik liggen als ook de uitlaatspruitstukpakking. Deze laatste is nog gewoon dicht maar de hitteschildjes zijn soms aan het rammelen...
Dit is het even voor nu!
Gr,
Stephan