E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
Goed om te lezen dat het is opgelost! Benzine filter moet inderdaad de achterbank eruit. Wat heeft je M5 gelopen momenteel? Anders zou het wellicht wijs zijn om de drijfstanglagers preventief te vervangen.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
De auto heeft 148.000 gelopen. Dus zeker niet verkeerd om het brandstoffilter eerder te vervangen.
Ik probeer nog te achterhalen of de drijfsranglagers ooit zijn vervangen.
Zo niet dan wordt dat het volgende project.
Ik probeer nog te achterhalen of de drijfsranglagers ooit zijn vervangen.
Zo niet dan wordt dat het volgende project.
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
Mochten de drijfstanglagers nog niet zijn vervangen bij die km-stand dan zeker direct doen!
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
Drijfstanglagers mega issue bij de v10 !!!
Ik heb ze bij 170.000 vervangen en die zagen er nog best goed uit.
Er zijn ook mensen die nog voor de 100.000 km een kapot blok hebben gekregen.
Km stand helaas slechte indicator
Goede tip Vd brandstoffilter. Die staan nu bovenaan mijn lijstje
Ik heb ze bij 170.000 vervangen en die zagen er nog best goed uit.
Er zijn ook mensen die nog voor de 100.000 km een kapot blok hebben gekregen.
Km stand helaas slechte indicator
Goede tip Vd brandstoffilter. Die staan nu bovenaan mijn lijstje
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
Inderdaad, ikzelf kan je uit ervaring vertellen dat het niet fijn is als er een drijfstanglager het begeeft. Er stond al een afspraak gepland maar helaas iets voor de afspraak was het toch te laat.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
en....
wat allemaal kapot gelopen,of viel het mee?
wat allemaal kapot gelopen,of viel het mee?
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
Hi Patrick,
Dat was het geval bij mijn ex 2006 M6. Helaas bij 118.000km begaf de lager van de eerste cylinder het. Wat mij bevreemde aangezien de oliekoeling optimaal is aan de voorzijde van het blok. Er stond al een afspraak gepland met een specialist, dat hoefde dus niet meer door te gaan. Blok moest vervangen worden. Toen een revisieblok erin gegaan en liep weer als nieuw met vrijwel geen olieverbruik.
Bij mijn huidige 2010 M6 de lagers afgelopen jaar vervangen en die zagen er nog netjes uit.
Dat was het geval bij mijn ex 2006 M6. Helaas bij 118.000km begaf de lager van de eerste cylinder het. Wat mij bevreemde aangezien de oliekoeling optimaal is aan de voorzijde van het blok. Er stond al een afspraak gepland met een specialist, dat hoefde dus niet meer door te gaan. Blok moest vervangen worden. Toen een revisieblok erin gegaan en liep weer als nieuw met vrijwel geen olieverbruik.
Bij mijn huidige 2010 M6 de lagers afgelopen jaar vervangen en die zagen er nog netjes uit.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
dank voor de info, het is natuurlijk niet altijd dat de lagers kapotlopen.
bij mij is er bij 100000 km de vanos vervangen, blok lag open, lagers zagen er nog prima uit!
advies van de garage, laten zitten, niets aan doen.....
bij de V10 denk ik , dat het vaak ligt aan hoe je de auto gebruikt,
ben zelf 2e eigenaar van de auto, heeft altijd en nu nog steeds goed onderhoud gehad.
geen gescheur of gejakker indien de motor koud is......
bij mij is er bij 100000 km de vanos vervangen, blok lag open, lagers zagen er nog prima uit!
advies van de garage, laten zitten, niets aan doen.....
bij de V10 denk ik , dat het vaak ligt aan hoe je de auto gebruikt,
ben zelf 2e eigenaar van de auto, heeft altijd en nu nog steeds goed onderhoud gehad.
geen gescheur of gejakker indien de motor koud is......
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
De lagers slijten bij normaal gebruik (dus af en toe naar die 8.250 redline) ook. Ik wam er later achter dat de vorige eigenaar de auto gebruikte voor woon-werk verkeer. Dat waren ritjes van 10 min, en 10 min terug. De olie is dus nooit op temperatuur geweest en er is dan dus sprake van minimale smering, met overmatige lagerslijtage tot gevolg.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
Volgens mij kun je de lagers pas bekijken als je ze los maakt. Anders zitten ze namelijk opgesloten tegen de krukas.
Goed en rustig opwarmen is natuurlijk het allerbelangrijkste, eenmaal warm kun je alles doen.
Niet volledig warm worden door korte stukjes is al slecht voor een picanto laat staan een....
Heel fijn dat je nu weer zorgeloos kunt genieten van de v10
Goed en rustig opwarmen is natuurlijk het allerbelangrijkste, eenmaal warm kun je alles doen.
Niet volledig warm worden door korte stukjes is al slecht voor een picanto laat staan een....
Heel fijn dat je nu weer zorgeloos kunt genieten van de v10
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
^^precies. Bouten losdraaien en dan kan je de lagers bekijken.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E60 M5 vermogenverlies, geen storingsmeldingen.
helemaal waar