automaatbak
automaatbak
Hoi ik dacht van de week dat ik weer vette pech had met mijn liefje maar dat was gelukkig niet het geval ik reed er ermee als hij koud was en schakelde stroef over zonder bonken en op de snelweg moest ie persee 3en een half k toeren maken om zijn 5 de versneling te pakken ik mijn bmw specilist geraadpleegt die zei ververs en vernieuw het automaat filter en je zal merken dat ie als nieuw is ik dat gedaan en ja hoor ps hij zei dat fluschen uit den boze was bij deze zf bakken grt m43
Re: automaatbak
Goede middag beste M43,
Flushen, dat is echt heel funest voor een automaat, en dan ook echt voor alle automatische versnellingsbakken!
Begin er dus echt nooit aan!!
Er worden zeer kwalijke en zeer schadelijke vloeistoffen gebruikt, en de garantie dat de bak inwendig goed gereinigd is, daar kan echt nooit niemand een garantie opgeven!
Waarom zouden ze bij ZF, de fabrikant van de BMW automatische transmissie de carter pan van de automaat verwijderen, en het filter met het breinblok!
Het brein blok word echt geheel gedemonteerd en alle klepjes, wat feitelijk allemaal druk veertjes zijn met ronde kogeltjes.
Dat brein blok word dus geheel gedemonteerd en met een speciale was machine gereinigd.
Blijken de druk veertjes en de ronde kogeltjes beschadigd en de veerkracht niet meer hebben.
Dan worden deze vervangen, door nieuwe excemplaren.
Soms word er een up-grade bij de automaat uitgevoerd, en dat heeft dan weer betrekking op de stangetjes in het brein en de bak!
En, bij ZF raad men het dus ook nooit aan, om de automatische transmissie te flushen.
Vaak komen er dan storingen uit voort, omdat het vuil eenvoudig nog tussen de drukveertjes blijf steken, en daarna soms los komt en de klepjes blokkeert!
Het is ook weggegooid geld, het flushen.
Heel soms heeft men geluk, maar erg vaak gewoon pech!
Blijft er nog agressief reinigings middel achter, helaas dat zal de bak niet ten goede komen!
Met vriendelijke groet,
Ad
Flushen, dat is echt heel funest voor een automaat, en dan ook echt voor alle automatische versnellingsbakken!
Begin er dus echt nooit aan!!
Er worden zeer kwalijke en zeer schadelijke vloeistoffen gebruikt, en de garantie dat de bak inwendig goed gereinigd is, daar kan echt nooit niemand een garantie opgeven!
Waarom zouden ze bij ZF, de fabrikant van de BMW automatische transmissie de carter pan van de automaat verwijderen, en het filter met het breinblok!
Het brein blok word echt geheel gedemonteerd en alle klepjes, wat feitelijk allemaal druk veertjes zijn met ronde kogeltjes.
Dat brein blok word dus geheel gedemonteerd en met een speciale was machine gereinigd.
Blijken de druk veertjes en de ronde kogeltjes beschadigd en de veerkracht niet meer hebben.
Dan worden deze vervangen, door nieuwe excemplaren.
Soms word er een up-grade bij de automaat uitgevoerd, en dat heeft dan weer betrekking op de stangetjes in het brein en de bak!
En, bij ZF raad men het dus ook nooit aan, om de automatische transmissie te flushen.
Vaak komen er dan storingen uit voort, omdat het vuil eenvoudig nog tussen de drukveertjes blijf steken, en daarna soms los komt en de klepjes blokkeert!
Het is ook weggegooid geld, het flushen.
Heel soms heeft men geluk, maar erg vaak gewoon pech!
Blijft er nog agressief reinigings middel achter, helaas dat zal de bak niet ten goede komen!
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: automaatbak
hoi ade39 wederom bedankt voor je voortreffelijk advies ja het klopt helemaal wat je zegt zo zei wim verhoeven het ook nemelijk als men dat doet dat fluschen dat zorgt voor hele dure reparties maar de mijne rijd weer als nooit tevoren echt als nieuw het lijkt of ie steeds beter gaat schakelen bedankt weer ad vriendelijke groet en een hele fijne zondag nog grt m43
Re: automaatbak
Goede avond, beste M43,
Dat is erg graag gedaan hoor, geen dank.
Wim Verhoeven, dat is gewoon een goed adres voor de BMW.
Nee, toen men begon met de verhalen over het flushen, toen kreeg ik al een naar onderbuik gevoel!
Ik ben geen fan van reinigen van chemische rotzooi, en vooral niet in een automatische bak!
Als er gespoeld moet worden, dan echt beter met de originele olie die gebruikt moet worden in de bak!
Verder is het gewoon zaak, dat wanneer de automaat een beurt nodig heeft, dat dit gebeurt door iemand die er echt verstand van heeft.
Kijk, dat olie en filter wisselen, dat kunnen we allemaal wel, zo ook de BMW specialisten.
Maar voor het echte onderhoud, dan is er maar echt een adres, en dat is dus ZF, de fabrikant van deze automatische transmissie!
En dan bedoel ik dus, dat de automaat gedemonteerd dient te worden, voor de goede reinigings beurt!
Dan gaat de carter pan er onder uit, het filter en het brein blok, of wel het kleppenblok genaamd!
Net zoals ik al in mijn vorige reactie heb beschreven!
Maar de bak schakelt weer als nieuw, dus u heeft weer een automaat die boter zacht schakelt!
En daar was het immers ook om te doen.
Dan wens ik u nog heel veel veilige km's toe, en heel veel rij plezier met de BMW.
Met vriendelijke groet,
Ad
Dat is erg graag gedaan hoor, geen dank.
Wim Verhoeven, dat is gewoon een goed adres voor de BMW.
Nee, toen men begon met de verhalen over het flushen, toen kreeg ik al een naar onderbuik gevoel!
Ik ben geen fan van reinigen van chemische rotzooi, en vooral niet in een automatische bak!
Als er gespoeld moet worden, dan echt beter met de originele olie die gebruikt moet worden in de bak!
Verder is het gewoon zaak, dat wanneer de automaat een beurt nodig heeft, dat dit gebeurt door iemand die er echt verstand van heeft.
Kijk, dat olie en filter wisselen, dat kunnen we allemaal wel, zo ook de BMW specialisten.
Maar voor het echte onderhoud, dan is er maar echt een adres, en dat is dus ZF, de fabrikant van deze automatische transmissie!
En dan bedoel ik dus, dat de automaat gedemonteerd dient te worden, voor de goede reinigings beurt!
Dan gaat de carter pan er onder uit, het filter en het brein blok, of wel het kleppenblok genaamd!
Net zoals ik al in mijn vorige reactie heb beschreven!
Maar de bak schakelt weer als nieuw, dus u heeft weer een automaat die boter zacht schakelt!
En daar was het immers ook om te doen.
Dan wens ik u nog heel veel veilige km's toe, en heel veel rij plezier met de BMW.
Met vriendelijke groet,
Ad
- elrenegado
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 23 jan 2011, 10:08
Re: automaatbak
Dit ben ik niet geheel met je eens Ad,AdE39 schreef:Goede middag beste M43,
Flushen, dat is echt heel funest voor een automaat, en dan ook echt voor alle automatische versnellingsbakken!
Begin er dus echt nooit aan!!
Met vriendelijke groet,
Ad
Bij sommige bakken is het wel mogelijk. Maar je moet het preventief doen, niet om schakelproblemen op te lossen.
Ik heb het bv bij een automaatbak van een vectra c laten doen, daarna nog probleemloos ruim 20k gereden, en ik gok dat hij nu nog goed rijd.
Flushen kan je soms dus wel doen, mits er nog geen grote problemen zijn.
De ZF bakken kan je inderdaad niet flushen,
evenals die van de saab 9-5 bv.
die heb ik ook gereden, en daar deed ik het verversen van de automaat olie zelf,
bak leeg laten lopen, weer vullen, 5km rijden, bak leeg laten open, vullen, 5km rijden, en dat een keer of 5, bij de laatste keer bleef de olie nagenoeg dezelfde kleur houden.
Overigens hoef je niet meer naar duitsland voor service aan je zf bak, ze zitten nu ook in de buurt van delft dacht ik, of bleijswijk ergens.
Re: automaatbak
Goede avond beste Elrenegado,
Zo heeft een ieder zijn menig over flushen.
Opel en Saab, dat is een pot nat, GM motoren en bakken.
Ik zal er dus echt nooit aan beginnen, het flushen.
Een ieder moet gewoon doen, met zijn auto wat hij wil doen!
Echter hoop ik dat er geen verdere problemen uit voort vloeien.
Ik heb altijd geleerd, een gewaarschuwd mens, die telt voor 2.
Ik neem altijd een hele goede raad aan, waar sommigen deze erg graag in de wind slaan.
Het flushen kost erg vaak de helft van een echte service beurt, maar het is de verkeerde zuinigheid.
De bak is immers niet gecontroleerd inwendig, er is enkel maar een chemisch reiniging middel ingepompt, en weer afgetapt, verder niets!
Dus een garantie tot een goede werking, die is er niet!
Ik heb al vaak voorbij zien komen, na de flush, de automaat doet zijn werk niet, bonkt en slaat, schakelt zeer slecht en nog wat andere termen.
Daar tegen over, de service beurt van een aanbieder zoals ZF, ik heb daar nooit geen verhalen over gehoord, dan dat men echt tevreden is.
Tenzij men de bak heeft vernield of stuk gereden, of vergeten is de bak een onderhoud beurt te geven.
Als dit gebeurt, dan hoeft men ook niet meer naar de beste fabrikant op de aardbol te gaan, want deze kan er dan ook nog heel weinig aan veranderen, dan de zaak vernieuwen.
Maar ik blijf er bij, ieder moet zijn eigen keuzes maken, daar valt niet over te twisten.
Ik kan ook niet in een ander zijn knip kijken.
En wat deze er voor over heeft om zijn vervoer te onderhouden.
Ik wens een ieder veel succes toe, met het onderhoud van zijn auto.
Met vriendelijke groet,
Ad
Zo heeft een ieder zijn menig over flushen.
Opel en Saab, dat is een pot nat, GM motoren en bakken.
Ik zal er dus echt nooit aan beginnen, het flushen.
Een ieder moet gewoon doen, met zijn auto wat hij wil doen!
Echter hoop ik dat er geen verdere problemen uit voort vloeien.
Ik heb altijd geleerd, een gewaarschuwd mens, die telt voor 2.
Ik neem altijd een hele goede raad aan, waar sommigen deze erg graag in de wind slaan.
Het flushen kost erg vaak de helft van een echte service beurt, maar het is de verkeerde zuinigheid.
De bak is immers niet gecontroleerd inwendig, er is enkel maar een chemisch reiniging middel ingepompt, en weer afgetapt, verder niets!
Dus een garantie tot een goede werking, die is er niet!
Ik heb al vaak voorbij zien komen, na de flush, de automaat doet zijn werk niet, bonkt en slaat, schakelt zeer slecht en nog wat andere termen.
Daar tegen over, de service beurt van een aanbieder zoals ZF, ik heb daar nooit geen verhalen over gehoord, dan dat men echt tevreden is.
Tenzij men de bak heeft vernield of stuk gereden, of vergeten is de bak een onderhoud beurt te geven.
Als dit gebeurt, dan hoeft men ook niet meer naar de beste fabrikant op de aardbol te gaan, want deze kan er dan ook nog heel weinig aan veranderen, dan de zaak vernieuwen.
Maar ik blijf er bij, ieder moet zijn eigen keuzes maken, daar valt niet over te twisten.
Ik kan ook niet in een ander zijn knip kijken.
En wat deze er voor over heeft om zijn vervoer te onderhouden.
Ik wens een ieder veel succes toe, met het onderhoud van zijn auto.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: automaatbak
Even ter info Ad.
Ik heb destijds informatie opgevraagd bij ZF, daar doen ze ook verversen van olie en filters van de GM bakken, maar ze halen hem niet 'los'. Dus voor een GM bak (zoals ik achter mijn 4cil heb hangen) doen ze alleen het basale onderhoud aan, wat elke een beetje zichzelf respecterende autogarage ook zou kunnen doen.
ZF is voor hun eigen gefabriceerde bakken wel bij uitstek het aangewezen adres!
Overigens doen zij ook wel eventueel spoelen (zonder reiniger) als de klant dat graag wil. Dat kost iets van €60 extra. Dan wordt ook de restolie (wat bij verversen normaal achterblijft) vernieuwd.
Flushen ben ik zelf ook erg huiverig voor; vooral voor de gebruikte reiniger. Er blijft lijkt mij altijd wel iets van achter, dat kan nooit goed zijn.
Ik heb destijds informatie opgevraagd bij ZF, daar doen ze ook verversen van olie en filters van de GM bakken, maar ze halen hem niet 'los'. Dus voor een GM bak (zoals ik achter mijn 4cil heb hangen) doen ze alleen het basale onderhoud aan, wat elke een beetje zichzelf respecterende autogarage ook zou kunnen doen.
ZF is voor hun eigen gefabriceerde bakken wel bij uitstek het aangewezen adres!
Overigens doen zij ook wel eventueel spoelen (zonder reiniger) als de klant dat graag wil. Dat kost iets van €60 extra. Dan wordt ook de restolie (wat bij verversen normaal achterblijft) vernieuwd.
Flushen ben ik zelf ook erg huiverig voor; vooral voor de gebruikte reiniger. Er blijft lijkt mij altijd wel iets van achter, dat kan nooit goed zijn.
Re: automaatbak
Goede morgen, beste Beens,
Ja, dit is al jaren bekend, dat zij geen bakken van een andere fabrikant demonteren.
Ze hebben de onderdelen er niet voor in het magazijn liggen.
Het gaat om de ZF bakken, die gedemonteerd worden!
De service van ZF is gewoon erg goed.
Daarbij spoelt ZF met de olie die gebruikt word door de automaat, en geen chemisch reiniging middel!
Want daar waagt ZF zich echt niet aan.
Daarom vind ik het echt zeer goed, dat ZF toch een bak behandeld, terwijl het niet eens een product is van hun zelf.
De andere fabrikanten doen dit niet, of wellicht wel in hele uitzonderlijke gevallen.
Dat is niet helemaal bekend.
Ik zie helaas geen enkel topic over de GM bakken, en waar deze eventueel de service beurten kunnen krijgen, zoals bij ZF!
Ik ben daar eigenlijk best heel nieuwsgierig naar, of er niet iets dergelijks bestaat!
Ik ga het toch eens bekijken, of er wel zo iets bestaat.
Als ik iets vind, dan zal ik het zeker en vast vermelden op het forum.
En zeker, beste Beens, dat er nog reiniging middel achter zal blijven, niemand kan echt garanderen dat al dat chemische zooitje er echt tot de laatste drup er uit is.
Je zal het net mee maken!
Nee, erg verstandig ook, om het niet te doen, gezien de hoeveelheid problemen die ik al heb gezien, bij BMW, MB, en het VAG merk, zoals Audi!
laten we zuinig zijn op onze BMW, zodat we met zo weinig onkosten kunnen blijven genieten, van de BMW.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ja, dit is al jaren bekend, dat zij geen bakken van een andere fabrikant demonteren.
Ze hebben de onderdelen er niet voor in het magazijn liggen.
Het gaat om de ZF bakken, die gedemonteerd worden!
De service van ZF is gewoon erg goed.
Daarbij spoelt ZF met de olie die gebruikt word door de automaat, en geen chemisch reiniging middel!
Want daar waagt ZF zich echt niet aan.
Daarom vind ik het echt zeer goed, dat ZF toch een bak behandeld, terwijl het niet eens een product is van hun zelf.
De andere fabrikanten doen dit niet, of wellicht wel in hele uitzonderlijke gevallen.
Dat is niet helemaal bekend.
Ik zie helaas geen enkel topic over de GM bakken, en waar deze eventueel de service beurten kunnen krijgen, zoals bij ZF!
Ik ben daar eigenlijk best heel nieuwsgierig naar, of er niet iets dergelijks bestaat!
Ik ga het toch eens bekijken, of er wel zo iets bestaat.
Als ik iets vind, dan zal ik het zeker en vast vermelden op het forum.
En zeker, beste Beens, dat er nog reiniging middel achter zal blijven, niemand kan echt garanderen dat al dat chemische zooitje er echt tot de laatste drup er uit is.
Je zal het net mee maken!
Nee, erg verstandig ook, om het niet te doen, gezien de hoeveelheid problemen die ik al heb gezien, bij BMW, MB, en het VAG merk, zoals Audi!
laten we zuinig zijn op onze BMW, zodat we met zo weinig onkosten kunnen blijven genieten, van de BMW.
Met vriendelijke groet,
Ad