Aankoopadvies E90 335i.

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Oguzhan
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 aug 2014, 11:58

Aankoopadvies E90 335i.

Bericht door Oguzhan » 21 nov 2016, 20:19

Beste forum leden,

Na mijn E92 320i verkocht te hebben, ben ik weer opzoek naar een ''nieuwe'' bolide. Na lang zoeken en oriënteren heb ik besloten om een E90 335i te kopen met de motorcode N54, niet zo zeer dat ik deze motor specifiek wil maar de N55 die in de LCI modellen zitten zijn nog aardig boven mijn budget.

Na lang rondgekeken te hebben op internet naar "N54 problems"' ben ik achter wat ''kwaaltjes'' gekomen. Hierbij heb ik mijn conclusie kunnen trekken dat met name de HPFP ( High Pressure Fuel Pump) snel de geest kan geven en de wastegate kwam ik ook vaak tegen deze kun je soms aanhoren bij stationair draaien van de auto of even gas te geven je hoort dan een soort geratel bij de uitlaten wat misschien hierdoor kan komen.

Nu is mijn vraag hebben jullie ervaring met de 335I N54 motor wat zijn de aandachtspunten waar goed opgelet moet worden specifiek bij deze motor. Ik ben namelijk van plan om de komende week bij een 335i te kijken, deze is deels onderhouden bij de dealer en later bij een erkend bmw bedrijf. Na wat gesprekken met de eigenaar van de auto is tot op heden nog geen problemen ontstaan m.b.t de HDFP of de wastegate. De 335i waar ik graag langs wil gaan heeft op moment 120k (NAP) gedraaid en is van het jaar 2007.

Ik hoor graag van jullie waar ik goed op moet letten.

Vriendelijke groeten.

Gebruikersavatar
alexm34
Berichten: 58
Lid geworden op: 03 dec 2015, 19:25

Re: Aankoopadvies E90 335i.

Bericht door alexm34 » 22 nov 2016, 20:07

Heey,
Ja een 335i is een geweldige auto. Ik heb zelf een E92 335i Introduction gehad, met het type motor dus waar jij ook naar gaat kijken.
Wat ik heb ervaren: Koppeling bij mij was rond 130dkm vervangen, maar dat is erg verschillend uiteraard. HPFP is bij mij niet aan de orde geweest. Maar ik had hem gekocht bij 133dkm en verkocht bij 167dkm. Volgens historie was de pomp niet vervangen.
Wel de turbo's, maar dat was in een beginstadium en vervangen onder garantie. Was toen een kwaaltje.
Aandachtspuntje zijn de injectoren. Die heb ik eentje moeten vervangen omdat deze storing gaf. De andere 5 had ik gewoon laten zitten en was geen probleem.
Ook olieverbruik. Dit begon bij mij rond 145-150dkm wat op te spelen. Bij starten van de motor een klein blauw pluimpje. Bleek ongeveer 1 liter olie op de 2500 km te gebruiken.
Dat vond ik niet erg, ik reed daar gewoon mee door. Is ongeveer 125 euro aan olie per jaar extra. Dus geen probleem. Daarna auto verkocht omdat ik weer iets anders wilde hebben.
Zou ik weer zo'n auto kopen?....
Absoluut. Wat een fijne auto en lkr snel. Zeker omdat ik een gechipte versie had met Milltek uitlaatsysteem. Heerlijk was dat.

Ik zou zeggen: doen en hou ons op de hoogte!!!!

Grtz, Alexander.
F30 328i estoril blauw M-pakket
E92 335i 375 pk 505Nm SOLD

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E90 / E91 / E92 / E93) Techniek”