Spotify in mijn BMW E60 uit 2007

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
timon115

Spotify in mijn BMW E60 uit 2007

Bericht door timon115 » 09 nov 2016, 14:39

Hallo,

Ik heb sinds kort een BMW E60 520D uit 2007. Hier zit een Business Navigatiesysteem op met auxaansluiting en waarmee ik handsfree kan bellen via de telefoon. Een USB-stick is helaas niet mogelijk. Nu zie ik op de Spotify website en op verschillende filmpjes op YouTube dat het mogelijk is in een E60 om Spotify te ontvangen via je mobiel. Hier heb je een Connecteddrive-Navigatiesysteem voor nodig. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op mijn radio kan aansluiten? Of zie ik het ook kunnen regelen door middel van een BMW Snap-in-adapter voor iPhone 6+.

Alvast bedankt!

Nuphar

Re: Spotify in mijn BMW E60 uit 2007

Bericht door Nuphar » 26 nov 2016, 12:52

HI,

Ik was verbaasd over het E60 en Spotify verhaal...het leek me nagenoeg onmogelijk (gezien de leeftijd van de E60 en van Spotify). Maar het (b)lijkt te kunnen, maar je hebt meer nodig dan een snap-in adapter.

Je hebt dan een Combox nodig, diverse bekabeling en er moet nog een en ander gecodeerd worden. Sowieso is het alleen mogelijk als je CIC hebt en dat is vanaf jaar...? Ik heb een 2009 en daar zit in ieder geval CIC in.

In mijn geval (dus met CIC en USB aansluitingen aanwezig) heb ik dus die Combox nodig, diverse kabels en codering. Voldoende reden voor mij om het niet te willen...

In jouw geval (als je CIC hebt) zou je volgens mij dan een Combox nodig hebben, meer kabels (ook voor de USB aansluitingen) en codering. Ik vermoed dat dat een kostbare en tijdrovende inbouw is.

Zijn er geen Dension oplossingen die vergelijkbare functionaliteit bieden?

Groeten,
Johan

HarkoB

Bericht door HarkoB » 02 dec 2016, 09:25

Heb veel verschillende verhalen gelezen over spotify op de E60. Kan alleen mijn eigen ervaring vertellen...
Heb een E60 525d LCI (2009) met een usb aansluiting in het dashboard kastje (voor navigatie update, om muziek te kopieren naar de HDD) en een usb en aux aansluiting in de middenarmsteun (onder de telefooncradle). Ik heb bij de dealer een "speciale" kabel gekocht voor mn iphone (destijds een 4s, nu een 5s en dat werkt ook met een adaptertje). Deze kabel heeft aan de ene kant de iphone aansluiting en aan de andere kant een usb aansluiting en een aux aansluiting. Die kabel zit bij mij standaard aangesloten op de usb en aux aansluiting in mn middenarmsteun en heb ik "gelegd" langs de rand van de middenconsole richting het opbergvakje voorin. Heb een goedkope phonehouder in mn ventilatierooster geklikt. Daar doe ik mn foon in en sluit de kabel aan. Als ik dan Spotify start en ik druk op voorkeurtoets 5 (geprogrammeerd voor USB input) dan heb ik de muziek via de audio installatie, de track info in het scherm (als ik dat selecteer uiteraard) en kan ik spotify bedienen via het stuur (vorige nummer / volgende nummer). Werkt super!

Mercedennys

Bericht door Mercedennys » 02 dec 2016, 12:40

Hi,

ik heb een bluetooth audio adapter PT-810 gekocht voor 8 euro. hier zit een audio 3.5mm kabel die ik in mn achterconsole heb gestopt. In mn achterconsole zitten 2 stroompunten, een voor de voeding van de USB adapter, 1 voor mn telefoon. Werkt super!

USB adapter:
Even googlen op: pt-810 usb bluetooth music receiver en bestellen

Houder:
https://www.bol.com/nl/p/universele-mag ... 0042806330
Groet,
Mercedennys
Showroom: viewtopic.php?f=120&t=40425

Black_Beamer

Bericht door Black_Beamer » 29 sep 2017, 07:33

inderdaad... mijne BT oplossing voor Spotify was 5 euro inclusief verrzendkosten :duim:
BT dongel achter in je 12v met mini-aux kabeltje naar je AUX poort, klaar is kees Werkt perfekt

Enige nadeel is dat het dus je AUX is en je dus niet de titels ziet van de nummerws in je iDrive waar ik me helemaal niet aan stoor....
530i G30 M-performance

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”