

M54's hebben niet zo gauw last van die klepsteelrubbers.

Denk dat bij jou de carterventilatie vervangen al een hoop kan schelen m.b.t. je olieverbruik.
Maar die van jou is ook geen M54jomeo schreef:mijn carterventilatie vervanging heeft niks geholpen
Zoals ik zei, laat eerst deze reparaties uitvoeren die ik hieronder heb vermeld. Want sludge wil je niet hebben in je motor.Davekras 330i schreef:met een warme motor rookt hij ook.
ik vind het niet echt blauw....meer wit grijs
Mitslol schreef:Als je mayo aan je oliedop hebt betekend dat dat je carterventilatie kapot is, als je deze laat vervangen kan je beter voor de koude klimaat versie gaan deze is beter geïsoleerd dus zal je minder snel last hebben van condensaat.
Verder is je olieverbruik wel een beetje hoog inderdaad, maar het vernieuwen van de carterventilatie zal daar wel mee moeten helpen. Verder kan je dit nog doen tegen het olieverbruik:
- 'O2 pilot' mod uitvoeren, eventjes googlen voor meer informatie
- Kleppendeksel pakking vervangen
- Oliefilterhuis pakking vervangen
- Carterventilatie vervangen
- 0W40 olie gebruiken
Succes!