Na meerdere keren out of the box te hebben gereden nu mijn droomauto gekocht. Een BMW 335d touring.
Autohistorie:
VW Golf 3 gti 2.0 8v 1994 (Allereerste auto)
VW Polo 6n2 1.4 TDI 2001 (moest even zuinig rijden

Alfa Romeo 156 2.4 jtdm 2002 (Geweldig ding, ging allemaal maar kapot)
Peugeot 307 1.6 HDIF 2004 (rammelbak)
BMW E46 320CI 150pk automaat 2000( Zilver, m-pakket, rood m-sportinterieur)
Ford Focus 1.6 Tdci 2007 (niks op aan te merken)
BMW E91 318d 122pk touring 2006 (Bleek achteraf ex-schade auto, had wel 4 verschillende kleuren zwart

Audi A3 8p 1.8TFSI 160pk 2009 (3 weken gehad, beviel totaal niet na die BMW)
Golf 6 1.4 tsi 140pk R-line (na 5 weken van de oprit af gestolen)
Peugeot 106 GTI 1997 WIT (Moest een auto hebben nadat de golf was gestolen. Leukste auto die ik ooit heb gehad!)
BMW 320i coupe automaat 170pk m-pakket zwart 2007 (Hele dikke auto, alleen traaaaaaag!)
Audi TT 1.8 TFSI 2009 (Niet mijn ding, wel snel! ABT tuning 210pk)
BMW e90 320d 163pk 2011 (Hele fijne auto, met 19 inch originele Alpina breedset velgen)
BMW Z3 coupe zwart 2.8 automaat 1999 67.000km (Als tweede (hobby) auto)
VW Polo bluemotion TDI wit 2009 (Zuinig ding, naast de Z3 coupe)
VW Golf 4 gti Edition 25 rood (snelste auto tot dan toe, echt een kanon! Vervangende hobby auto voor de Z3. Daar kwam een liefhebber met een zak geld voor)
Volvo V50 1.6Drive (Vakantie auto)
Toen de Volvo en Golf Edition 25 heel goed kunnen verkopen. Toen kriebelde het zo erg. 335D!! Viavia wist ik iemand die een 335D had en die ervanaf moest (fiscaal te duur ivm zakelijk rijden). De 335d was een JAHRESWAGEN van de BMW dealer in Duitsland. Ditmaal van de directeur van de dealer aldaar die hem gebruikte als promotiemateriaal. Vol opties geleverd. Na 2 maanden heeft de eerste NL eigenaar hem daar gekocht en geimporteerd. Tikte daarbij ook nog eens €20.205 aan BPM af. Die eerste eigenaar had een eigen reclamebureau bij mij in de buurt en reed er van 2007 tot en met augustus 2016 mee. Ik ben gaan kijken en schrok van de staat van de auto. Origineel 117.000km op de teller. Maar vies! Krasjes, deukjes, achterbumper afgeschaafd door paaltjes en muurtjes etc… Vanbinnen was hij in geen jaren stofgezogen zo vies. Maar ik keek erdoorheen. Na wat praten kwam ik uit op een erg goede deal. Zodoende wat budget achtergehouden om de auto weer helemaal naar mijn maatstaven in orde te maken. En geloof mij, die maatstaven liggen belachelijk hoog!
De aankoop:
BMW 335D E91 Touring uit april 2007. 117.000km origineel. Dealer en BMW specialist onderhouden. Alle beurten netjes gehad. Op onderhoud was gelukkig niet bespaard.
Opties:
Panoramadak
Comfort Acces (keyless go)
Adaptief Xenon
M-pakket
Zwart M-sport interieur
Stoelverwarming
Elektrische stoelverstelling met geheugen
Navi Professional
18 inch breedset Styling m193 velgen (Erg beschadigd)
Parkeersensoren voor en achter
Zoals ik hem kocht
De kleur is echt geweldig. BMW Le Mans Blau met individual black line pakket. Glans zwarte raam en spiegellijsten, origineel zwarte achterlichten, zwarte grille.
Toen begon het. De auto weer helemaal top in orde maken. Bij thuiskomst zag ik dat 1 van de Michelin Pilot sport achterbanden een bult op de wang had zitten. Levensgevaarlijk! Daarnaast de velgen ook ernstig beschadigd!
Toen een set glanszwarte VMR csl replica velgenset gekocht. Gekozen voor 19 inch met Goodyear Eagle F1 banden (225-35-19 en 255-30-19). Dit staat hem echt subliem! Toen begonnen met stofzuigen, leder reinigen, gewoon de grote schoonmaak zeg maar. Resultaat mocht er zijn. Interieur bleek letterlijk in Nieuwstaat! Alleen zat er een laagje vuil op.
Ik irriteerde me kapot aan die achterbumper en 7 parkeerdeukjes aan de zijkanten van de auto. Toen gezocht naar de beste spuiter bij mij in de regio. Die heeft de achterbumper en deukjes perfect hersteld. Meteen de diffusor van de achterbumper ook glanszwart laten spuiten (was mat grijs). Daarnaast een nieuwe polijstmachine en hoogwaardig polijstpasta en dergelijke gekocht. Welgeteld heb ik de auto 3 hele keren moeten poetsen om hem te krijgen zoals hij nu is. Aangekoekt vuil, kleine irriterende krasjes, steenslagpitjes, lak van andere auto’s, noem maar op. Nagenoeg alle putjes, krasjes zijn weg. De kleur springt er nu nog meer uit en wassen van de auto is erg gemakkelijk. Vuil hecht zich niet meer aan de lak en spoelt er zo vanaf.
De winter brak aan en ik moest winterbanden/velgen hebben. Ik had de originele set nog, met de kapotte achterband en alle 4 de velgen met zware stoeprandschade. Ik heb mezelf ertoe gedwongen (letterlijk) om de velgen weer puntgaaf te krijgen. Na veel schuren en gedoe had ik ze klaar om te laten coaten. Een bedrijf bij mij in de buurt gevonden die hier veel ervaring mee heeft. Daarnaast een set Hankook Winter i-cept EVO banden gekocht in de maat 225-40-18 en 255-35-18. Zie het resultaat:
Na inmiddels 1500km ermee gereden te hebben irriteerde ik me aan het welbekende afbladderende soft kunststof op het stuur. Het stuur was ook een beetje gaan glimmen. Dus je raadt het al. Er moest een nieuwe in. Zie hier het resultaat:
Na een flinke onderhoudsbeurt (ging 8 liter olie in

Heb ik weer dacht ik meteen

Ik 2 nieuwe Pierburg vacuüm regelaars gekocht, gezien dit het meest voor de hand liggend was. Op een koude zaterdag er maar eens aan begonnen. Wat een hel om erbij te komen zeg! Ik had het al gelezen dat het lastig was, maar dit

Dolgelukkig gaan testen en het lijkt wel een andere auto. Blijkbaar al vanaf aanschaf was het slangetje lek en werkte de kleine turbo niet 100 procent mee. Nu vanaf stationair tot aan moment van schakelen als een lier trekken. Echt als een bezetene! Veel meer kracht dan voorheen, wielspin in 1,2 en 3e versnelling. Zonder traction control sta je zo andersom op de weg als je niet uitkijkt. Bij nat weer nog wielspin bij 110k/h en kickdown. Geen noodloop meer. Deze week nog even opnieuw contact opnemen voor een nieuwe testbank run. Dit had Ghisbert mij ook al aangeboden. Super service!