Mijn 2004 330i Touring .... verkocht.
Re: Mijn 2004 330i Touring - Maar eens goed goed gewassen
Dank Heren !
Hij is al weer goed smerig inmiddels.
Gisteren/vandaag naar Heerlen heen en weer via Duitsland. Damn wat loopt zo'n 330i toch mooi en hard !!
Nadeel : heb denk ik wel 10.000 insecten lijken op de voorkant van de auto. Word weer inweken en wassen morgen ben ik bang!
Hij is al weer goed smerig inmiddels.
Gisteren/vandaag naar Heerlen heen en weer via Duitsland. Damn wat loopt zo'n 330i toch mooi en hard !!
Nadeel : heb denk ik wel 10.000 insecten lijken op de voorkant van de auto. Word weer inweken en wassen morgen ben ik bang!
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Mijn 2004 330i Touring - En weer APK
Maar eens beetje stof hier afblazen.
Ben nog steeds super tevreden met de 330I die vandaag toe was aan een kleine onderhoudsbeurt.(176.000 km inmiddels). Die is vandaag uitgevoerd en Hij loopt dus inmiddels weer lekker op 6.5 liter nieuwe olie.
Oliesensor onder aan de motor moest vervangen worden (Ik had al een tijdje dat 1-0-20 seconden na de start mijn olielampje geel brandde, terwijl olie op pijl stond) Verder heb ik preventief de voorste draagarmrubbers laten vervangen en ook nieuwe APK erop (moest voor 20 December) .In eerste instantie APK afkeur....... 1 kenteken verlichting lampje stuk
, verder geen bijzonderheden. !!!!
Niet slecht voor een 11 jaar oude auto. HAd als leenauto een E91 320i automaat; Fijne auto maar daar zou ik mijn 330i niet voor willen ruilen !
Tevens winterwielen laten plaatsen. Morgen dus de styling 135's maar eens goed schoonmaken, in de was zetten en op stalling zetten..
Ben nog steeds super tevreden met de 330I die vandaag toe was aan een kleine onderhoudsbeurt.(176.000 km inmiddels). Die is vandaag uitgevoerd en Hij loopt dus inmiddels weer lekker op 6.5 liter nieuwe olie.
Oliesensor onder aan de motor moest vervangen worden (Ik had al een tijdje dat 1-0-20 seconden na de start mijn olielampje geel brandde, terwijl olie op pijl stond) Verder heb ik preventief de voorste draagarmrubbers laten vervangen en ook nieuwe APK erop (moest voor 20 December) .In eerste instantie APK afkeur....... 1 kenteken verlichting lampje stuk
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Niet slecht voor een 11 jaar oude auto. HAd als leenauto een E91 320i automaat; Fijne auto maar daar zou ik mijn 330i niet voor willen ruilen !
Tevens winterwielen laten plaatsen. Morgen dus de styling 135's maar eens goed schoonmaken, in de was zetten en op stalling zetten..
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Mooi werk.
Ik ben ook wel benieuwd hoelang deze wagens mee gaan.
Ik ben ook wel benieuwd hoelang deze wagens mee gaan.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Maar weer eens beetje stof afblazen hier, is inmiddels al weer een jaar geleden zie ik dat ik wat gepost heb.
De 330i bevalt nog steeds super. Ik heb al aardig wat auto's gehad en ook al een aantal BMW's. De 330i is de oudste, maar absoluut de fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad.
Vorige week, weer APK gekregen inclusief enkele (soms preventieve) vervangingen:
1. Dynamo en DISAklep
Ik ergerde me al een paar weken aan de wat ratelende geluiden uit het vooronder tijdens stationair lopen. De 330I loopt super mooi en stil op +/- 600 toeren stationair, maar de ratel bleef me ergeren. Kon de VANOS niet zijn, want daar kwamen de geluiden net vandaan, en de 330i heeft ook totaal geen last van koppelgebrek onder 3000 rpm en/of vermogens gebrek in de hogere regionen.
Bleken de dynamo (uit de lagers) en de DISAklep te zijn (Klepaansluiting kaduuk). Beiden zijn vervangen en de 330i loopt weer super mooi zonder bijgeluiden.
2. Waterpomp en Koelvloeistofreservoir, en oliekoeler thermostaat.
Ik verloor al een maand of 2 heel langzaam steeds wat koelvloeistof. De waterpomp lekte minimaal en het vloeistofreservoir had een kleine scheur. Beiden vervangen, evenals de oliekoeler thermostaat (Puur preventief)
Inmiddels staan er 187.000 km op de teller, en blijf ik voorlopig nog lekker in deze auto rijden.
De 330i bevalt nog steeds super. Ik heb al aardig wat auto's gehad en ook al een aantal BMW's. De 330i is de oudste, maar absoluut de fijnste auto die ik tot nu toe heb gehad.
![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
![gek doen :gekdoen:](./images/smilies/gekdoen.gif)
Vorige week, weer APK gekregen inclusief enkele (soms preventieve) vervangingen:
1. Dynamo en DISAklep
Ik ergerde me al een paar weken aan de wat ratelende geluiden uit het vooronder tijdens stationair lopen. De 330I loopt super mooi en stil op +/- 600 toeren stationair, maar de ratel bleef me ergeren. Kon de VANOS niet zijn, want daar kwamen de geluiden net vandaan, en de 330i heeft ook totaal geen last van koppelgebrek onder 3000 rpm en/of vermogens gebrek in de hogere regionen.
Bleken de dynamo (uit de lagers) en de DISAklep te zijn (Klepaansluiting kaduuk). Beiden zijn vervangen en de 330i loopt weer super mooi zonder bijgeluiden.
2. Waterpomp en Koelvloeistofreservoir, en oliekoeler thermostaat.
Ik verloor al een maand of 2 heel langzaam steeds wat koelvloeistof. De waterpomp lekte minimaal en het vloeistofreservoir had een kleine scheur. Beiden vervangen, evenals de oliekoeler thermostaat (Puur preventief)
Inmiddels staan er 187.000 km op de teller, en blijf ik voorlopig nog lekker in deze auto rijden.
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Prachtige wagen heb je hier, helemaal met deze geweldige motor
Disa klep is helaas een veel voorkomende kwaal bij de M54 motoren, bizar slecht ontwerp van bmw, dit had vele malen beter gekund kwa degelijk.
Hoe is het olie verbruik??
En toch zou ik je adviseren de VANOS te reviseren gezien je kmstand, er is ongetwijfeld slijtage en sprake van een minder werkende vanos al.
Of tenminste een gratis check
http://www.pmotorsport.nl/
![:W :W](./images/smilies/king.gif)
Disa klep is helaas een veel voorkomende kwaal bij de M54 motoren, bizar slecht ontwerp van bmw, dit had vele malen beter gekund kwa degelijk.
Hoe is het olie verbruik??
En toch zou ik je adviseren de VANOS te reviseren gezien je kmstand, er is ongetwijfeld slijtage en sprake van een minder werkende vanos al.
Of tenminste een gratis check
![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
http://www.pmotorsport.nl/
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Bedankt voor je reactie.
Hoe checken ze bij PB dan of je Vanos nog goed werkt?
Zoals gezegd ik heb totaal geen last van de standaard klachten bij een slecht werkend4 vanos schijnen te horen (ratel, gebrek aan kracht etc). Ook olieverbruik mag absoluut geen naam hebben.
Edward
Hoe checken ze bij PB dan of je Vanos nog goed werkt?
Zoals gezegd ik heb totaal geen last van de standaard klachten bij een slecht werkend4 vanos schijnen te horen (ratel, gebrek aan kracht etc). Ook olieverbruik mag absoluut geen naam hebben.
Edward
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Hoe PB motorsport dat precies checkt weet ik niet, maar hij heeft al honderden revisies gedaan dus zal weten hoe een goede M54 hoort te rijden. Bij de M54 heb je ook geen stationair klachten trouwens.
Vermogen en koppel verlies is ook niet wat op de een of ander dag optreed, het is een proces wat heel erg langzaam gaat door de minder wordende seals, dus daarom merk je er ook niets van.
Dus in dat opzicht weten mensen vaak niet eens dat hun Vanos slecht is of versleten.
http://www.pmotorsport.nl/Home/Vanos-Revisie/
Vermogen en koppel verlies is ook niet wat op de een of ander dag optreed, het is een proces wat heel erg langzaam gaat door de minder wordende seals, dus daarom merk je er ook niets van.
Dus in dat opzicht weten mensen vaak niet eens dat hun Vanos slecht is of versleten.
http://www.pmotorsport.nl/Home/Vanos-Revisie/
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Bedankt voor je duidelijke antwoord, maar ,
Als dat het geval is, waarom dan reviseren...... ?
Als dat het geval is, waarom dan reviseren...... ?
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Waarom reviseren lijkt me vrij duidelijk, omdat er altijd koppel/vermogen verloren gaat door de minder wordende vanos, maar om dat het proces zo langzaam gaat merk je dit niet of je hebt de wagen zo gekocht in de veronderstelling dat het gewoon in orde is.
Pas wanneer de vanos is gereviseerd weet je wat je altijd gemist hebt
Deze ervaring heb ik heel erg veel gelezen wereldwijd.
Trouwens goed om te lezen dat er bij jou geen sprake is van overmatig olie verbruik, is vaak toch wel een puntje bij de M54.
Pas wanneer de vanos is gereviseerd weet je wat je altijd gemist hebt
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Deze ervaring heb ik heel erg veel gelezen wereldwijd.
Trouwens goed om te lezen dat er bij jou geen sprake is van overmatig olie verbruik, is vaak toch wel een puntje bij de M54.
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Olieverbruik is bij de e46 vaak bij het 325i blok. De 330i heeft hier geen last van. Natuurlijk wel bij verkeerd gebruik, maar dat spreekt voor zich.
BMW 330iA Touring Lifestyle Edition 2004 (Current)
BMW 318i Sedan Special Edition 2004 (Past)
BMW 318iS Coupé Executive 1993 (Past)
BMW 318i Sedan Special Edition 2004 (Past)
BMW 318iS Coupé Executive 1993 (Past)
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Mijn motor loopt op alle toerentallen en lasten puntgaaf rond en mijn auto haalt de opgegeven acceleratie tijden en opgegeven topsnelheid.......Dan is er toch niets aan de hand ??bofkont schreef:Waarom reviseren lijkt me vrij duidelijk, omdat er altijd koppel/vermogen verloren gaat door de minder wordende vanos, maar om dat het proces zo langzaam gaat merk je dit niet of je hebt de wagen zo gekocht in de veronderstelling dat het gewoon in orde is.
Pas wanneer de vanos is gereviseerd weet je wat je altijd gemist hebt![]()
Deze ervaring heb ik heel erg veel gelezen wereldwijd.
Trouwens goed om te lezen dat er bij jou geen sprake is van overmatig olie verbruik, is vaak toch wel een puntje bij de M54.
En dit mijn 2de BMW 5 cylinder (ook een 528i gehad van 2000) en beiden gebruik(t)en geen spat olie...
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Kwa toerental en motor loopt de wagen met een minder goede Vanos net zo zuiver, daar merk je opzich niet zoveel, bij de M54 heb je ook niet dat het toerental stationair op en neer gaat en hij uit kan vallen, dat is bij de M52 vooral het geval. Maar het zou heel goed kunnen zijn dat die van jou al is gereviseerd of dat hij gewoon goed is, al zou dat bijna niet kunnen gezien de kmstand, of zeg het maar.
Als die van jou gewoon alles perfect doet , mooi zo laten!! beter toch
Hoe check jij je 0-100 tijden als ik vragen mag?? via een app of zo??
Mijn M54 3.0 heeft nu 122000 km, en is naar mijn gevoel ook nog kern gezond, al laat ik hem wel controleren.
de 28i M52 verbruikt idd geen olie normaliter, geweldig blok!!
Helaas de M54 in veel gevallen wel, ik heb die van mij nog maar net dus nog maar even afwachten, nog geen 1000km mee gemaakt, en staat nu in winterslaap![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Als die van jou gewoon alles perfect doet , mooi zo laten!! beter toch
![Duimen omhoog :duimen:](./images/smilies/duimen.gif)
Hoe check jij je 0-100 tijden als ik vragen mag?? via een app of zo??
Mijn M54 3.0 heeft nu 122000 km, en is naar mijn gevoel ook nog kern gezond, al laat ik hem wel controleren.
de 28i M52 verbruikt idd geen olie normaliter, geweldig blok!!
Helaas de M54 in veel gevallen wel, ik heb die van mij nog maar net dus nog maar even afwachten, nog geen 1000km mee gemaakt, en staat nu in winterslaap
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Yep, BMW power meter app
Jeremy Clarkson : Speed has never killed anyone ; It's suddenly becoming stationary that gets you !!
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Thx, zie dat hij ook in de itunes store staat, zal de mijne eens meten in het voorjaar ![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 18 apr 2017, 09:22
Re: Mijn 2004 330i Touring - En weer door de APK!
Hallo,
Ik zat een beetje te googlen en kwam dit topic tegen. Deze auto is mijn ex! Leuk om te zien dat de auto naar een liefhebber is gegaan en dat er goed voor wordt gezorgd! Sorry voor de vogelschijtschade op het dak, gevalletje op de verkeerde plek geparkeerd. Verder heeft de auto altijd binnen gestaan en is eerst bij BMW Den Haag en later (na onenigheid met BMW DH) bij BMW Kalfsbeek in onderhoud geweest. Ik rij nu een BMW335i van de generatie er op en ik moet zeggen, de vermogensafgifte van de 330i e46 is veel mooier dan bij mijn auto, verder is ook de vering wat stugger waardoor het een net iets fijnere rijdersauto is. De stoelen van de e46 vond ik echt drama voor lange ritten daar ben ik erg op vooruit gegaan. En vooral mijn partner is erg blij met de bekerhouders in de huidige auto. Ik wens je er nog veel plezier mee en hoop dat je hem nog een tijdje koestert. Zelf zou ik nog eens graag een goede e46 M3 kopen voor er bij. Ik zal eens kijken of ik nog eens wat foto's van mijn huidige auto kan plaatsen.
Ik zat een beetje te googlen en kwam dit topic tegen. Deze auto is mijn ex! Leuk om te zien dat de auto naar een liefhebber is gegaan en dat er goed voor wordt gezorgd! Sorry voor de vogelschijtschade op het dak, gevalletje op de verkeerde plek geparkeerd. Verder heeft de auto altijd binnen gestaan en is eerst bij BMW Den Haag en later (na onenigheid met BMW DH) bij BMW Kalfsbeek in onderhoud geweest. Ik rij nu een BMW335i van de generatie er op en ik moet zeggen, de vermogensafgifte van de 330i e46 is veel mooier dan bij mijn auto, verder is ook de vering wat stugger waardoor het een net iets fijnere rijdersauto is. De stoelen van de e46 vond ik echt drama voor lange ritten daar ben ik erg op vooruit gegaan. En vooral mijn partner is erg blij met de bekerhouders in de huidige auto. Ik wens je er nog veel plezier mee en hoop dat je hem nog een tijdje koestert. Zelf zou ik nog eens graag een goede e46 M3 kopen voor er bij. Ik zal eens kijken of ik nog eens wat foto's van mijn huidige auto kan plaatsen.